A NIF két útépítésről is küldött fényképeket.
Az M44-es Békés megyét és székhelyét köti majd be az országos gyorsforgalmi hálózatba. Az autóút három szakaszban épül, Kondoroson a munkálatokhoz igénybe vették a 2009 óta elhagyott Kisszénás-Kondoros rövidke vasútvonalat, ahogy arról az iho.hu írt.
Az M44-es autóút megépülése után javul a régió versenyképessége, és a terület vonzóbb lesz a befektetők számára is. Az első ütemben megépülő 62 kilométeres szakaszt 2019. harmadik negyedévében használhatják a közlekedők.
A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló projekt különböző kivitelezők által, 3 szakaszban épül meg. A Tiszakürt-Kunszentmárton közötti 20,5 kilométer hosszú szakasz kivitelezését a Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. végzi 56,5 milliárd forint értékben, a Kunszentmárton-Csabacsűd közötti 20,5 kilométeres szakaszét az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. – Swietelsky Magyarország Kft.- Soltút Kft.- A-Híd Zrt. konzorcium 43,98 milliárd forint értékben, a Csabacsűd-Kondoros közötti 20,4 kilométer hosszú részét pedig a Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. 45,2 milliárd forint értékben.
A beruházás során 4 különszintű csomópont, 49 híd, 4 vadátjáró, 5 ökológiai átjáró épül. A meglévő Körös-hidak építészeti hagyományait megőrizve egy 450 m hosszú acél ívhíd vezeti majd át az utat.
A Tiszakürt-Kondoros szakaszon a tavaszi hónapokban a szállítóutak megerősítése valamint a hidak próbacölöpözése történik. A kivitelező befejezte a bozót-és cserjeírtást, a fakivágást valamint a szükséges épületek bontását.
Az elkövetkező időszakban folytatódnak a régészeti munkálatok. A területen párhuzamosan zajlik majd a humuszleszedés és töltésépítés, valamint elkezdődik a hidak cölöpözése is.
A beruházás hazai forrás felhasználásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.
Debrecent a még nagyobb részt csak épülő romániai, észak-erdélyi autópályával köti majd össze egy új sztráda. Ennek első része az M35-ös most készülő darabja.
Az M35 autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti első, 5,43 kilométeres szakasza, valamint az 5,5 kilométer hosszon, új nyomvonalon megépülő 481. út várhatóan már 2018 év elejére elkészül. A beruházás második, 20,2 kilométer hosszú 481. főút – Berettyóújfalu közötti részét pedig jövő év végén vehetik birtokba az autósok.
Az M35 I. ütemben, a 4. út és a 481. út közötti szakaszon a nyomvonal teljes hosszában építési tevékenység folyik. Mindez földműépítést, rézsűkialakítást, a rézsűfelületek humuszolását jelenti. A műtárgyaknál cölöpalapozás, cölöpösszefogógerenda-, pillér- és hídfőépítés van folyamatban. Május második hetében a 4. út feletti hídnál elkezdődik a tartógerendák beemelése, valamint a főpályán a pályaszerkezeti réteg építése is.
A 481. sz. főúton földműépítés és átereszek építése zajlik.
Az M35 II. ütemben, a 481. sz. főút és a Berettyóújfalu közötti szakaszon folyamatos a beszállító utak karbantartása és az anyagbeszállítás. Folyik az ideiglenes terelőutak kialakítása, és a felhagyott régészeti gödrök visszatöltése.
A kivitelező 1 kilométer hosszon töltésalapozás-előkészítést végez, a főpályán pedig 4,5 kilométeren épül a töltésalapozás. A hídépítési munkák most a szerkezeti cölöpök és a cölöpösszefogó gerendák, pillérek készítésének fázisában vannak. A szakaszon mederkorrekció, mederburkolatok és átereszek építése zajlik, valamint megtörténik a nagyfeszültségű távvezeték és a szénhidrogén-vezeték kiváltása is.
A sztráda 4. és a 481. út közötti részének kivitelezését a Colas Hungária-Colas Út Konzorcium végzi, nettó 17,237 milliárd forint értékben. Az új nyomvonalon megépülő 481. főút kivitelezését az STR Építő Kft. végzi ötmilliárd forintért. Az M35 II. ütemének kivitelezését a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. közösen végzi 46,991 milliárd forintért. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.
Kép és szöveg: NIF