A MÁV-nál úgy számolnak, tíz év múlva már nem járnak a csehszlovák motorvonatok. Azért addig még klíma kerül beléjük.
A MÁV-nál úgy számolnak, tíz év múlva már nem járnak a csehszlovák motorvonatok. Azért addig még klíma kerül beléjük.
Megérkezett a magyar-osztrák vasúthoz a Siemens első két Vectronja.
A Budapestről Sopronba és Szombathelyre közlekedő IC-ken kívül elsősorban tehervonatok elé tervezik kötni azt a kilenc Vectront, amelyet a GYSEV a Siemenstől vesz. Az üzlet márciusi bejelentésekor még csak öt, 6400 kilowatt névleges teljesítményű mozdony vásárlása volt biztos, de a további négy példányra szóló opciót is lehívták.
A MÁV-nál és a GYSEV-nél is szolgáló Taurus (EuroSprinter) mozdonyok továbbfejlesztésének is tekinthető Vectronok közül az első kettő kedden érkezett, hónapokkal a határidő előtt, sőt, a többi hét is megjön még idén.
A végleges dizájn eltér a prototípusétól, még idén elkészül két akadálymentes, kerékpárt is szállító vagon.
Régóta folynak az erőfeszítések a MÁV-Startnál egy korszerű vagonpark kialakítására az emelt szintű távolsági szolgáltatásokhoz, vagyis a hazai IC és a nemzetköti EC járatokhoz. A szolnoki járműjavítóban párhuzamosan újjítják föl a több mint két évtizede, Spanyolországból vásárolt CAF-kocsikat, és készítik az IC+ fantázianevű, saját fejlesztésű és gyártású kocsikat.
A Stadler piros motorvonatait kékre festik a MÁV-csoportnál. Ennél is fontosabb, hogy konnektorokat, sőt USB-csatlakozókat is kapnak.
Az elmúlt évtizedben több közbeszerzéssel vásárolt a MÁV illetve a MÁV-Start összesen 123 négyrészes Flirtöt. Akiknek fontos ez a kérdés, már az első hatvan jármű vásárlásakor kifogásolták, hogy pirosra festve érkeztek.
A MÁV-os sztenderdek szerint ugyanis a dízelmozdonyok és -motorvonatok kaptak olyasmi festést, amilyet a nagyközönség pirosnak dekódol (a vasutasok némelykor a vörös, más esetekben a narancs megjelöléshez ragaszkodnak).