Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az összes HÉV megérett a kidobásra

4

HÉV MÁV MÁV-HÉV Budapest EU beszerzés Stadler gyorsvasút vasút

A MÁV tervei szerint 23 szerelvény helyett újat vennének, 75-öt felújítanának. Egy másik megoldás csupa újjal számol. A pénz EU-támogatásból jöhet a húszas években.

Elkezdték a százhalombattai vonal rekonstrukcióját

0

A 40a vasútvonal EU-támogatású fejlesztésének köszönhetően 2020 végétől 120-szal közlekedhetnek majd a vonatok a Kelenföld-Százhalombatta közötti, 20,5 kilométeres vonalszakaszon.

Összesen 49 km hosszúságú hézagnélküli vágány épül, és a teljes kétvágányú szakaszon korszerűsítik a villamos felsővezetéki hálózatot. Átépül Háros, Nagytétény-Diósd, és Érd állomás, valamint Budafok, Budatétény, Barosstelep, Érdliget és Érd felső megállóhelyek is megújulnak.

A közlekedés megkönnyítése és az utazók kényelme érdekében korszerű, magas peronokat alakítanak ki, új peronaluljárók, rámpák, liftek és perontetők épülnek, valamint a térvilágítást is modernizálják. Az összesen 182 férőhelyes P+R és a 100 férőhely B+R parkolónak köszönhetően a teljes vonalon kényelmesebbé válik a vasút megközelítése.

A korszerűsítéshez kapcsolódóan 27 híd, kerethíd és áteresz, a vasúti zajhatás csökkentésének érdekében 13 km-es zajvédőfal épül. A közlekedésbiztonságot növeli az 5 új gyalogos- és peronaluljáró megépítése, valamint a 2 gyalogos- és peronaluljáró, 6 különszintű és 6 szintbeni csomópont átépítése is.

vasút EU NIF NFM beszerzés felújítás ETCS

Újra átjárnának a vonatok Rajkánál Pozsonyba

1

Ha a GYSEV-nek tényleg sikerül Csornáról meghódítania a szlovák fővárost, következő lépésben talán a MÁV-Start is összekapcsolhatja Győrrel.

Szlovákia közvetlen vonatokat szeretne fővárosából Rajkán keresztül Magyarországra - írja a ta3.com, a tervek szerint decemberben indulnának a járatok. Az iho.hu közlekedési portálnak a vonatokat majdan működtető GYSEV is megerősítette, hogy szó van erről, de az is kiderült, valódi döntés még nincs.

Messziről fogjuk kezdeni. Az egész nemzetközi vonatozás visszaszorulóban van Európában (más kontinenseken meg sose volt igazán kiterjedt), kivéve talán ott, ahol nagysebességű szuperexpresszek kötnek össze nagyvárosokat.

vasút Szlovákia GYSEV MÁV MÁV-Start határ EU
Amikor még átjárt a magyar vonat Tótújhelyre

Újranyitnák a Szombathely-Rohonc vasútvonalat

3

Gigaprojektek helyett az egykori vasfüggöny vagy más ok miatt elszigetelt szomszédokat kellene újra összekötni sínekkel, mondja az Európai Parlament közlekedési bizottságának elnöke. Egyik példája magyar vonatkozású.

A Szombathely-Pinkafői HÉV társaság több mint 50 kilométeres vasútvonala 1888-ra készült el, a 20. század elején egy szárnyvonallal is kiegészült. Trianon után kettévágva működtette Magyarország és Ausztria, illetve az utóbbi a nyugati végét bekötötte saját hálózatába.

vasút politika Európai Parlament EU Ausztria
A Wikipedia térképe a vasútvonalról

Új villamosok és trolik jöhetnek Budapestre

0

A kormány 12 és fél milliárd forintot csoportosított uniós pénzekből fővárosi villamosok és trolibuszok vásárlására. Annak idején a CAF villamosok és a Škoda-Solaris trolik megvásárlásakor olyan szerződéseket kötöttek, amelyek opciós tételeket is tartalmaznak, vagyis a vevő később pótrendelést adhat föl az eredeti áron.

Minthogy a budai fonódóról ismert rövidebb CAF-ok ára körülbelül 500 millió forint volt, akár 25 villamos is kijöhetne az árból. Azonban ha például trolibuszokat is beszereznek még, kevesebb villamos jöhet. Sőt, a Magyar Közlönyben, amelyben megjelent az EU Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) pénzeinek átrendezéséről szóló kormányhatározat, az is olvasható, hogy a pénzből infrastruktúrafejlesztésre is juthat. (A közlöny 3953. oldalát kell nézni.)

Úgy tudni, még nem dőlt el, hogy az alacsonypadlósvillamos- és -troli-beszerzés projekt keretében pontosan mit vesz a főváros, de a legvalószínűbb a rövid CAF-ok és trolibuszok beszerzése.

Budapest villamos közút trolibusz EU beszerzés IKOP

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek