A Békéscsabára vezető gyorsforgalmi út lakiteleknél lép majd a Tiszántúlra.
Kiírták a kivitelezési tendert az M44-es autóút Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszára - írta meg a közbszerzési hirdetményre hivatkozva a Magyar Építők.
A Békéscsabára vezető gyorsforgalmi út lakiteleknél lép majd a Tiszántúlra.
Kiírták a kivitelezési tendert az M44-es autóút Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszára - írta meg a közbszerzési hirdetményre hivatkozva a Magyar Építők.
A végéhez közeledik a 813. sz. főút harmadik ütemének építése - írja a Magyar Építők. A Győrt keletről elkerülő útszakaszon, melyet a Strabag Általános Építő Kft., Hódút Kft. és Strabag AG együtt kivitelez, a kisebb hidak építése már befejeződött. Az útszakasz legizgalmasabb műtárgya azonban a Mosoni-Duna híd, melyre - annak őszi betolása után - már szintén felkerült a pályalemez. Ennek tiszteletére a kivitelezők hétfő délután ünnepélyes hordógurítást rendeztek.
Befejezik a görbeházi csomópontot, így az M3-ason Nyíregyháza felől jövők rákanyarodhatnak majd hegyes szögben az M35-ösre Debrecen felé, és viszont.
Jövőre megépül az M35-ös autópálya görbeházi csomópontja, amely kimaradt a beruházásból - jelentette be hétfői debreceni sajtótájékoztatóján a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter, Kósa Lajos, írja az MTI.
Az M85-ös Sopronig hiányzó nem egészen hatvan kilométeres szakasza négy szakaszban fog megépülni, így nyolc építőcég is dolgozik majd rajta.
A Közbeszerzési Hatóság adatbázisában megjelent a Sopron gyorsforgalmi elérhetőségét célzó közbeszerzés összefoglalója - írja a Magyar Építők. Az M85-ös autóút Csorna és Sopron között négy részben valósul meg összesen 57,5 kilométeren. Az M85-ös másik szakasza már korábban kiépült az M1-es autópálya és Csorna között.
A Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont között 20,05 kilométeren a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma tette a legjobb ajánlatot nettó 51,9 milliárd forintért. Itt az autóút két különszintű csomóponttal, hat felüljáróval, négy aluljáróval, egy vadátjáróval, 43,6 kilométernyi védőkerítéssel, 1,7 kilométer zajárnyékoló fallal és Babótnál egy dupla pihenőhellyel készül el.
Letették az R67-es út alapkövét. Ez lesz az első gyorsút Magyarországon. Vagyis olyan négysávos, amelyen 110-zel haladhatunk, gyorsforgalmi útnak számít, mint a sztrádák és az autóutak, de akár szintbeni kereszteződést is tartalmazhat.
Amikor a miniszterelnök 2015 tavaszán Sopronban gyorsforgalmi utat ígért minden megyei jogú városnak, a magyar jog szerint még csak az autópályák és az autóutak (illetve ezek csomóponti ágai) tartoztak ebbe a kategóriába. Orbán Viktor azonban ott, és a modern városok program keretében lebonyolított látogatásain általában konzekvensen "négysávos" utakról beszélt, vagyis nem ígért feltétlenül sztrádákat vagy autóutakat.
Tasó László, a fejlesztési tárca akkori közlekedéspolitikai államtitkára hamarosan be is jelentette egy új útfajta, a szintén a gyorsforgalmi gyűjtőkategóriába sorolt M gyorsút (később a rendkívül megtévesztő M-et lehagyták) bevezetését. A gyorsforgalmik eme legalsó foka bekerült a jogszabályokba is.