Help Sales ÁSZF

Kormányablak A Nyugati és a Keleti pályaudvar épületében

0

A Nyugati és a Keleti pályaudvar területén is befejeződött a kormányablakok kiépítése. A Nyugatiban 486 négyzetméteren 12 ügyfélpult és két fotófülke, a hamarosan megnyíló Keletiben 440 négyzetméteren tíz ügyfélpult és két fotófülke várja az utasokat. Mindkét kormányablak akadálymentes.

Az "Állomásfejlesztési és Integráltügyfélszolgálat-fejlesztési program (kormányablakok)" megnevezésű projekt célja állomások rendszerterv szerinti fejlesztése. A beruházás keretében a MÁV - az állomási szolgáltatások részeként - kialakítja a kormányablakok hálózatát.

A kivitelezési költség a Nyugati esetében 354 millió forint, a Keleti esetében 344 millió forint volt; a kormányablakok európai uniós forrás bevonásával létesültek. A fejlesztés eredményeként Budapest két legforgalmasabb személypályaudvarán több ezer különböző ügy intézésére nyílik lehetőség. A most átadott Nyugati pályaudvari és a kulcsrakész, tavasszal megnyíló Keleti pályaudvari új kormányablakokkal harmincra nő Budapest kormányablakainak száma. Az integrált kormányzati ügyfélszolgálatokon intézhető ügyek száma folyamatosan bővült az elmúlt években, így mára az ország 270 kormányablakában szinte valamennyi állammal kapcsolatos ügyüket egy helyszínen intézhetik az állampolgárok. A fejlesztéseknek köszönhetően a 2018-as naptári évben várhatóan 3 millió fölé emelkedhet az ügyforgalom Budapesten.

vasút építészet politika Budapest Keleti pályaudvar Nyugati pályaudvar

Az Északiba költözik a Közlekmúz

1

Az egykori Északi Járműjavító területén épülhet meg az új Közlekedési Múzeum! A Kormány szerdai döntése szerint Budapesten, Kőbányán, az 1-es és 28-as villamosvonalak találkozásánál épülhet meg az új Közlekedési Múzeum, a MÁV korábbi Északi Járműjavítójának dízelmozdony-javító csarnokát felhasználva, annak átépítésével és bővítésével.

Az előzetes tervek szerint mintegy 30 ezer négyzetméteres múzeumi épületkomplexummal a korábbi városligeti helyszínnél lényegesen nagyobb területen, a nagy járműveink kiállítására is igazán alkalmas, tágas csarnokokban valósulhat meg a Közlekedési Múzeum. Az összesen 7 hektáros területen helyet kaphat a rossz állapotú telephelyeinket felváltó új restaurációs és raktározási központ, dokumentumtár, szabadtéri kiállítás, továbbá akár a nosztalgiajáratok végállomása is.

múzeum magazin építészet örökség Vitézy Dávid Budapest MÁV Északi Járműjavító
Az Északi területén van elég hely

Érdekes építészeti részletek a felújított állomáson Karcagon

1

Az egyik legszebb régi felvételi épületnek nem ártanak a modern minták a falon, a dizájnpadok és a különleges megvilágítás. Sőt.

A hivatalos felvételeken ugye mikrofonba beszélő fejek meg az ilyenkor elmaradhatatlan szalagátvágás dominál. (De ne legyünk igazságtalanok, a MÁV fotósa ebből is jó képet tudott csinálni a három férfi politikus közé ékelődő elnökvezérigazgató-nőről meg az arany betűkkel írt trikolórszalagra törő négy arany ollóról.) Nekem most mégis az a merész mintázat a fontos, ami épp csak kikandikál ezen a fotón a vállak fölött.

vasút magazin Karcag MÁV építészet beszerzés dizájn felújítás
Fotó: Ispotály.com

Újjáépül, de elköltözik a közlekedési múzeum

0

A pinceszintekben nehéz és drága lett volna kialakítani a megfelelő kiállítási tereket.

Új fő telephelyet keresnek a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumnak - írja a legutóbbi kormánydöntésre hivatkozva szerdai közleményében a Baán László, a Liget Budapest projekt miniszteri biztosa.

A múzeum fő kiállítóhelye nem a Városligetben, hanem új helyszínen, a korábbi tervekben szereplőnél nagyobb területen, a közlekedési gyűjteményünk (vonatok, buszok, villamosok, stb.) teljes spektrumú bemutatását lehetővé tevő környezetben valósulhat meg. Az új helyszínt már keressük, elsődlegesen a fővárosi vasút által felhagyott rozsdaövezeti ingatlanokon - írja Facebook-posztjában Vitézy Dávid, az intézmény vezérigazgatója.

magazin építészet örökség Budapest Vitézy Dávid Városliget
Ilyen lesz, de nem a közlekedési múzeum - Kép: Mérték Építészeti Stúdió / Közlekedési Múzeum

Az állomás találkozása az építészettel

0

Három részben elemezzük a somogyi megyeszékhely felújított állomását. A reprezentatív felvételi épületet eredetileg Pfaff Ferenc tervezte. Körülkémleltünk Kaposváron - 3. rész.

A kaposvári állomásépület egyébként igényes felújítását megnézve nekünk az jutott eszünkbe, hogy kicsit arrébb mennyivel jobb helye lenne az állomásnak. Aztán az, hogy mi hiányzik a 21. században a műemléképületből. Végül azért azt is elismerjük, hogy építészszemmel jó ránézni az eredményre. Az építészek Németh Tamás és Markó András voltak a MÁVTI-ból.

vasút építészet magazin Kaposvár
Vonattal érkeztünk, ezt láttuk először

«
12
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek