Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A HÉV-ek is tovább járnak hétvégén, éjjel

0

A MÁV-HÉV követi a BKV-t a gyorsvasútüzemidő-hosszabbításban.

A fővárosi metrókhoz csatlakozó HÉV-eken is később fognak indulni az utolsó szerelvények decembertől péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjjel – derül ki a MÁV-HÉV közleményéből. Ahogy a metrók közül az M2-esen (és egyeébként az M4-esen is) nő az üzemidő, a Batthyány téren csatlakozó Szentendrei és az Örs vezér terén csatlakozó Gödöllői HÉV-en is meglépik ezt a változást. 

Budapest gyorsvasút metró Gödöllő Szentendre HÉV MÁV-HÉV éjszaka

Hatvanmillióba kerül az üzemidő-hosszabbítás a két metrón

0

Éjszaka is járhatnak majd a metrók, de még vizsgálják az igényeket - ezt nyilatkozza a BKK vezére a TV2-nek.

2018 tavaszán lehet újra az interneten keresztül BKV-jegyet venni - vélte Dabóczi Kálmán az I/I Azurák Csabával című műsor felvételén. A BKK vezérigazgatója pontosította azokat a nyilatkozatokat, amelyek arra utaltak, hogy a T-System teljesen megújította volna a nyáron sokat bírált e-jegyrendszert. Most annyi történt, hogy a BKK szakemberi hozzáférhetnek az "újrahúzott" rendszerhez, azaz mostantól elkezdhetik a házon belüli teszteléseket, tehát még nincs pontos dátum az újraindulásról. Mindenesetre a tényleges e-jegyrendszert, azaz, hogy például mobiltelefonon keresztül lehessen bejutni egy metróperonra 2019-re valószínűsítette a BKK vezetője.

2019 január középén lehet ismét használni a hármas metró most felújítás miatt lezárt északi szakaszát - jelentette ki Dabóczi Kálmán. A vezérigazgató szerint a projekt már 2018 végére lezárul, de a műszaki átvétel és az engedélyek kiadása további pár hetet vesz igénybe.

BKK metró Budapest gyorsvasút kerékpár Dabóczi Kálmán Vitézy Dávid magazin bérlet informatika internet közút dugódíj botrány t-systems
Fotó: BKK

Hétvégén tovább jár éjjel a metró

0

Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója néhány napja tette szóvá a Facebookon, hogy Budapesten európai összehasonlításban nagyon korán ér véget a metró üzemideje. Egy ábrát is közölt erről. (Lásd lejjebb!) Szerinte péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszaka akár végig járhatnának a szerelvények.

Ha itt még nem is tartunk, a BKK úgy döntött, hogy hétvégén körülbelül egy órával tovább üzemel a 2-es és a 4-es metró. (A 3-as most a felújítás miatt már késő este sem jár.)

gyorsvasút metró 2-es metró 4-es metró Budapest éjszaka Vitézy Dávid BKK
A 4-es és a 2-es metró hétvégén tovább jár Budapesten

Új villamosok, trolik jönnek, kékülnek a Flirtök

6

A közlönyben megjelent kormányhatározat az EU-s közlekedési pénzek elosztását módosítja. CAF villamosokat, Škoda-Solaris trolikat kap a főváros, az újabb, kék Flirtökhöz idomítják a hatvan régebbi, piros Stadler-motorvonatot, és a majd Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamosok gyártása is közelebb került.

Tavasszal éppen a Fonódó írta meg elsőként, hogy a MÁV-Startnak szándékában áll egységesítenie a Flirt-flottáját. Egyrészt piros (vörös, narancs) helyett a Stadlertől régebben vásárolt szerelvények (néhány más motorvonattípushoz hasonlóan) is megkapják a kék-fehér-sárga-szürke színezést, másrészt egyéb tekintetben is az újabb kivitelhez igazítják a régebbieket.

Például konnektorok kerülnek az utastérbe, sőt, USB-csatlakozók is - bár itt nem a kék Flirtök jelentik a mintát, inkább a majdani emeletes Kissek. A pontos műszaki tartalom még nem ismert, hiszen nem írták még ki a tendert, de a pénz már megvan rá, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat 4,8 milliárd forintot, azaz járművenként 80 milliót különít el erre az uniós IKOP (integrált közlekedésfejlesztési operatív program) alapból. A közbeszerzésen elvileg nem csak a Stadler indulhat, de ők feltehetően pályáznak majd.

MÁV MÁV-Start vasút villamos trolibusz vasútvillamos Budapest Szeged közút dizájn EU beszerzés építés Stadler vonatvillamos Skoda Solaris
Nemsokára csak emlék lesz

Csak 2019-ben utazhatunk az 1-essel az Etele térre

5

Egy év csúszással írta alá a BKK a Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig tartó villamosszakasz építési szerződését.

Hamaros indulhat a kivitelezés az Etele úton, hogy 33 év után befejezzék a fővárosi 1-es villamos vonalát - írja a Magyar Nemzet. A közbeszerzési adatbázisban található dokumentumok szerint a francia Colas Alterra és a német Siemens konzorciuma nyújtotta be a legkedvezőbb ajánlatot, 8,6 milliárdért építik meg az új sínpályát.

villamos Budapest Kelenföld 1-es villamos beszerzés BKK
Innen tovább

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek