Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Veszélyben a Debrecen és Románia közti sztráda EU-s pénze

1

Az eddigieknél alaposabb számításokkal kell igazolni az M35-ös déli és az M4-es legkeletibb szakaszának szükségességét és költségét, ha Magyarország azt akarja, hogy az Európai Unió finanszírozza az autópályák építését.

Összesen hatvan kérdésre vár választ az Európai Biztottság, mielőtt elfogadnák két, egymáshoz kapcsolódó hazai sztrádaszakasz uniós finanszírozását - írja a 24.hu. Brüsszel az M4-es Nagykereki, országhatár és Berettyóújfalu közötti részénél 27, az M35-ös innen kezdődő és majdnem Debrecenig (az új 481-es, a 4-esre rákötő főútig) tartó szakaszánál 33 pontban sorolta kifogásait.

közút Románia EU beszerzés szabálytalanság jog útépítés Közgép Itinera Duna Aszfalt A–Híd Hódút M4 M35 autópálya NIF
Az autópálya hosszan töltésen halad majd

Szabályozzák az áramkutak díjait

0

Rendeletben szabályozná a kormány az elektromosautó-töltésért beszedhető díjak számítását, a tervezetet május 8-ig lehet véleményezni.

A dokumentum szerint a töltési díjat az áramkút üzemeltetőjének a honlapján kell ismertetnie. A töltés ideje alatt percenként vagy kilowattóránként határozható meg az egységár, azonban tájékoztató jelleggel mindkét elszámolási módot fel kell tüntetni.

A szolgáltató a töltést követő töltőhelyfoglalásra a türelmi idő hosszát percben, valamint az ebben az időszakban fizetendő díjat percenként határozza meg. A türelmi idő lejárta után a töltési hely elfoglalásáért egyszeri díj vagy percenként meghatározott díj szedhető. A töltési hely töltés nélküli elfoglalásakor ugyancsak egyszeri díjat vagy percenkénti összeget szabhat ki a szolgáltató.

Az elektromosautó-tulajdonosok szerződhetnek a szolgáltatóval, és ennek alapján a szerződésben meghatározott nagy vagy normál teljesítményű elektromos töltőponton és feltételekkel tölthetik fel a járműveket.

A nyilvános áramkút üzemeltetőjének azonban lehetővé kell tenni az elektromos autó használói számára az előzetes szerződéskötés nélküli, eseti feltöltést is. A szolgáltatásnyújtás, illetve a szolgáltatásnyújtás során megkövetelt regisztrációs vagy azonosítási feltétel egyúttal nem jelenthet kötelezettséget az eseti töltésen kívüli, további töltési szolgáltatás igénybevételére. (MTI)

elektromos elektromos autó tarifa magazin közút szabályozás
Ezt a villamos bérautót a szolgáltató tölti

Találós kérdés

2

A MÁV-Start Flirt motorvonatai vannak a képen. A Stadler korszerű szerelvényei arra is képesek, hogy kapcsolt közlekedés után egyszerűen szétváljanak „maguktól”. Az elöl lévő pár már szétkapcsolódott (hamarosan külön folytatják útjukat), látható a különbség: mögöttük egy még kötött páros.

A szétkapcsolódásnál egyetlen mozzanat igényelte itt (pár másodperccel a felvétel elkészítése előtt) egy vasutas személyes közreműködését. A kérdés az, hogy mi volt ez a mozzanat.

vasút Stadler szabály

vasút Stadler szabály

Jön a drónjogsi, a drónbiztosítás, a drónnapló, a dróntanfolyam és a drónlista

0

Nyárra születhetnek meg a dróntörvények. Tömegük alapján osztályozzák a pilóta nélküli repülőszerkezeteket.

Ha valaki elképzeli, hogy a fejére esik egy drón, azonnal belátja, hogy bölcs elv, hogy a súlyosabb eszközökre szigorúbb szabályokat akarnak életbe léptetni. A legfeljebb 250 grammos játékdrónokat mindenféle külön korlátozás nélkül lehetne használni.

Az nem derül ki a Népszavának a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban folyó jogalkotó munkáról szóló cikkéből, hogy akkor ebben a kategóriában kötelező biztosítást sem kellene kötni, mert egyébként ezzel a módszerrel rendeznék a drónkárokat.

repülés drón magazin szabályozás Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Könnyebb lesz kisvasutat üzemeltetni

0

kisvasút vasút szabályozás

Nincs értelme, hogy egy turisztikai erdei vasútnak ugyanolyan szigorú feltételeknek kelljen megfelelnie, mint a Győri IC-nek.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek