Hét nap alatt háromféle déli végállomása is volt a fővárosi 72-es járatnak. Egy alapvetően pozitív irányú változást csak ilyen kaotikusan lehet bevezetni?
Hét nap alatt háromféle déli végállomása is volt a fővárosi 72-es járatnak. Egy alapvetően pozitív irányú változást csak ilyen kaotikusan lehet bevezetni?
Végre egyszerre tervezhető távolsági buszos, vonatos és fővárosi közösségi közlekedéses utazás. De maradt még fejlesztenivaló!
Sokáig elérhetetlen álom volt Magyarországon az olyan utazástervező, amelyben a volános és MÁV-os (MÁV-Start-os) járatok egyszerre benne vannak, pedig ez az alternatívák összehasonlításához és az átszállásos utazások kikombinálásához is fontos. Aztán tavaly tavasszal a Menetrendek.hu böngészős alkalmazása meglépte az integrációt.
Bizonyos utazóknak kifejezetten előnyös lehet ebben a szezonban vonatozni. Három csoportot azonosíthatunk: a Balatonra sokat, rendszeresen járók, az ország távoli, keleti részéről szintén ugyanide tartó csoportok, illetve azok a diákok, akik többfelé is utazni kívánnak a nyáron. Ja, és némileg az is spórolhat, aki korán reggel vagy este hajlandó a főváros és a Balaton között vonatozni, és a neten megvenni a jegyet.
Alapvetően maradnak az elmúlt években már megismert vonatok a Balaton északi és a rekonstrukció kellős közepén a forgalomnak átmenetileg visszaadott déli partján is a június 17-én kezdődő nyári menetrendben. Így a fantázianevek is ismerősek lehetnek: Kék hullám; Tekergő; Katica; Siófoki Flirt; Déli->parti; Balaton, Ezüstpart, Aranypart, Aranyhíd expresszek; Bagolyvonatok. Fontos könnyebbség viszont, hogy a Tekergőkre nem kell gyorspótjegy.