Megint lesz nyáron bulihíd

1

Néhány hétvégére kitiltanák a gépjárműveket a Szabadság hídról

Nem lesz hosszú életű idén nyári hétvégéken a piknik a Szabadság hídon, ha szó szerint kell érteni, amit Tarlós István mondott szerdán a fővárosi közgyűlésen. Az általában rendpártinak tartott főpolgármester szavai úgy zengtek a terem falai között, mint egy szigorú igazgatóéi az iskolai évzárón: "ha egyszer valaki felmászik a turulhoz, az egész akció le van fújva, nem szeretném, ha valaki ilyen hülyeség miatt meghalna ott. A szervezők ezt vegyék tudomásul, gondoskodjanak róla, hogy ne történjen ilyen kísérlet".

Budapest híd Tarlós István villamos

Wifi az összes debreceni villamoson

0

Debrecen villamos wifi

Hétköznap is Combinók az 1-esen

0

villamos Budapest alacsonypadlós BKK

A nyári szünetben a nagykörúton kevesebb Combino kell, így néhány jut a Hungária gyűrűre is.

A főváros negyven alacsonypadlós villamost vásárolt 2006-ban a Siemenstől Combino néven. Tanítási napokon, csúcsidőben 36 szállít utasokat. Minthogy egy balesetes példány (nagyon) tartósan távol van, és úgy érdemes számolni, hogy a karbantartás miatt egyszerre két szerelvény esik ki, látható, hogy elég szoros a kiadás.

Iskolai időn kívül azonban a BKK olyan menetrendben járatja a Combinókat, hogy maximum csak 30 villamos dolgozik, mert ha diákok helyett időnként van is sok más utas, például turista, az ő megjelenésük semmiképp sem olyan koncentráltan oszlik el napon belül.

A nyári szünetben tehát hétköznap is jut néhány Siemens villamos az 1-es vonalára – jelentette be a BKK. Információink szerint konkrétan két szerelvény fog egy (vagy két?) körúttal kíjjebb szolgálni hétfőtől péntekig. Vagyis bőven maradnak még a hagyományos Tatrák is a vonalon.

Hétvégén más a helyzet. Tavaly decemberben jelentek meg a Combinók az 1-esen, és február óta a hosszú CAF-okkal együtt már elegen is vannak ahhoz, hogy ilyenkor nincs szükség magaspadlós villamosokra, vagyis a vonalon csak alacsonypadlósok járnak.

villamos Budapest alacsonypadlós BKK

És nemzetközivéééé lett

2

villamos Franciaország Németország Svájc Csehország Lengyelország Strasbourg

A strasbourgi villamos átért Németországba. Nem ez az első országhatáron áthaladó villamos, és még az is lehet, hogy hozzánk közelebb is lehet ilyen.

Nemrég, április végén megnyitották a strasbourgi villamos D vonalának legújabb bővítését. Érdekessége, hogy a szakasz a Rajna túloldalán, Németországban, Kehl városában, a vasútállomásnál ér véget. A végállomás csak ideiglenes, a tervek szerint a vonal még idén eléri a kehli városházát.

Az Európai Parlament (egyik) székvárosa szép példája annak, amit francia villamosreneszánsznak szokás nevezni. Strasbourgban a 19. századra nyúlik vissza a városi vasút története, először lovak, majd hamarosan már villamos energia továbbította a kocsikat. 1930-ban már 100 kilométeres hálózat működött a városban és 130 kilométeres a környéken. Az 50-es években azonban a motorizáció itt is megölte a villamost, 1960-ra számolták föl a hálózatot.

Sok francia (és később más) városhoz hasonlóan az utóbbi évtizedekben azonban újjászületett a villamos gyors, nagy kapacitású, alacsonypadlós és a városkép díszére váló esztétikájú, modern járműként. Az első új szakasz 1994-ben nyílt meg, ma már a vasúttal kombinált tram-train vonalak is működnek.

villamos Franciaország Németország Svájc Csehország Lengyelország StrasbourgStrasbourgból Kehlbe. Fotó: Wikipedia

Csuklós Ikarus a pesti nosztalgiaflottában

2

BKK magazin nosztalgia tarifa közút villamosElkezdődött a nosztalgiajárművek idei szezonja a fővárosban.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek