Tizenöt százalékos béremelés a BKV-nál

0

Feltehetően kedden írják alá a megegyezést a béremelésről – mondta Tarlós István főpolgármester.

A főpolgármester szokásos, pénteki sajtótájékoztatóját a BKV bérmegállapodással kezdte. A bérfejlesztés átlagos mértéke 2017-ben 15 százalék. Tíz százalék, de minimum 28 ezer forint az általános tétel, ennyit mindenki kap az alapbéréhez – mondta Tarlós.

A fennmaradó ötszázalékos mérték a felzárkóztatásra kell, vagyis arra, hogy nagyobb legyen az emelés azokban a szakmákban, ahol nagy a lemaradás az országos jövedelemszinthez, illetve ahol nagy a munkaerőhiány.

A keveset vagy átlagosan kereső buszsofőrök 13 és 23 százalék közötti emelést kapnak. A fizikai munkások 10-15, esetleg e fölötti pluszpénzt, a hiányszakmák diplomásai hasonló mértékű növelést kapnak – mondta a főpolgármester.

Tarlós szerint az alacsony születésszám miatt eleve kevés a munkaerő, emelkednek a bérek. A BKV-hoz hasonló állami cégeknél pedig 30 százalékos béremelési programot vezetnek be három évre. Így elkerülhetetlen a bérek emelése a BKV-nál is.

BKV Tarlós István bér Budapest magazin közút villamos gyorsvasút

Ha támadják, meg kell hosszabbítani Makóig!

2

Az első pillanattól tudni lehet, hogy a vásárhelyi vonatvillamos nem fér bele a keretbe.

Magyarország egyszerűen alkalmatlan arra, hogy a tervezett módon, vagyis tisztán EU-s pénzből hozza tető alá a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-traint. Talán ez a tanulság vonható le a projekt sok ismerőjével folytatott beszélgetésből.

És ami igazán döbbenetes, a - természetesen egytől egyig szigorúan név nélkül - megnyilatkozók mindegyike azt mondta, hogy már évek óta, tulajdonképpen a kezdetektől lehet tudni, hogy a két dél-alföldi megyei jogú várost villamosként feltáró, de a köztük lévő távot vonatként áthidalva megtevő vonatvillamos nem fér bele az EU-s követelményként jelentkező megtérülési keretekbe.

Gazdátlan

Csak eddig senki nem mondta ki ezt a tényt, talán azért mert a tram-trainnek nem volt igazi gazdája. A hódmezővásárhelyi önkormányzat kezdte szorgalmazni, úgy volt, hogy Szeged fogja üzemeltetni, de aztán ezt a feladatot a MÁV-Startra lőcsölték. Az meg még sosem üzemeltetett villamost, és amúgy is van elég baja. A járműveket is neki kellett megvennie, de a szükséges infrastrukturális fejlesztések megrendelője már a NIF. A teljes projekt a NIF és a MÁV gazdájánál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál persze összefut, de az uniós finanszírozásért Lázár János kancelláriaminiszter felel.

Lázár, aki Hódmezővásárhely polgármestere volt, most is a térség országgyűlési képviselője. Ezért mindenkit meglepett, hogy most ő állt a nyilvánosság elé a vasútvillamos temetőjeként. A politikus azt kéri a kormánytól, az aránytalanul megnövekedett költségek miatt ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására - írja az MTI.

villamos vasút Szeged vonatvillamos Hódmezővásárhely Lázár János politika Stadler Spanyolország MÁV-Start MÁV NFMIlyenünk nem lesz? - Fotó: Wikipedia

Kiderült, milyen lesz a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vonatvillamos

2

villamos vasút Szeged vonatvillamos Hódmezővásárhely Stadler Spanyolország

Miért nagypanellel újítják föl a 4-6-os pályáját?

5

villamos BKV BKK Budapest beszerzés 4-6-os

A szakemberek - bár nem teljesen értenek egyet - ma már általában nem tartják korszerű megoldásnak a nagypaneles villamospályaépítést. Most mégis ezt alkalmazzák a fővárosban a nagykörúti felújításnál, pedig a korábbi években rendbehozott szakaszokon nem ez volt a megoldás.

Megkérdeztem erről a BKV-t. Válaszuk teljesen világos, nem igényel további magyarázatot, így szó szerint idézem:

villamos BKV BKK Budapest beszerzés 4-6-osRakják a nagypanelt a Blahánál

Nagyobb béremelést kapnak idén a BKV-sok, mint az állami cégeknél dolgozók

0

 A főpolgármester és a menedzsment hároméves fizetésemelési programot ajánlott.

Igen kedvező ajánlatot tett a BKV-nál működő három reprezentatív szakszervezet közül kettőnek a városvezetés támogatásával a cég menedzsmentje – ezt maga Tarlós István jelentette be péntek délelőtti sajtótájékoztatóján.

A főpolgármester annyi konkrétumot mondott, hogy a hároméves ajánlat az első évre, vagyis 2017-re némileg nagyobb emelést tartalmaz, mint az állami cégeknél bejelentett hasonló programok.

A béremelés fedezetét nagyon bonyolult módon, a BKV és a főváros forrásait többszörösen átcsoportosítva teremtettük elő – mondta Tarlós. Tehát egyelőre nincs szó kormányzati segítség igénybevételéről, noha Lázár János kancelláriaminiszter csütörtökön beszélt ilyesmiről.

Tarlós István később egy kérdésre azt is elmondta, nem tartja valószínűnek, hogy kapnak állami segítséget a béremelésre.

Az érintett szakszervezeti vezetők tárgyalóalapnak tekintik az ajánlatot, természetesen egyeztetniük kell a tagsággal. A főpolgármester azt reméli, így elmaradhat a sztrájk. De a sztrájktól függetlenül is igazságtalan lenne, ha a köztisztviselők, az állami alkalmazottak nagyobb emelést kapnának, mint a BKV dolgozói.

Tarlós István BKV Budapest magazin sztrájk béremelés közút villamos gyorsút

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek