Nagyobb béremelést kapnak idén a BKV-sok, mint az állami cégeknél dolgozók

0

 A főpolgármester és a menedzsment hároméves fizetésemelési programot ajánlott.

Igen kedvező ajánlatot tett a BKV-nál működő három reprezentatív szakszervezet közül kettőnek a városvezetés támogatásával a cég menedzsmentje – ezt maga Tarlós István jelentette be péntek délelőtti sajtótájékoztatóján.

A főpolgármester annyi konkrétumot mondott, hogy a hároméves ajánlat az első évre, vagyis 2017-re némileg nagyobb emelést tartalmaz, mint az állami cégeknél bejelentett hasonló programok.

A béremelés fedezetét nagyon bonyolult módon, a BKV és a főváros forrásait többszörösen átcsoportosítva teremtettük elő – mondta Tarlós. Tehát egyelőre nincs szó kormányzati segítség igénybevételéről, noha Lázár János kancelláriaminiszter csütörtökön beszélt ilyesmiről.

Tarlós István később egy kérdésre azt is elmondta, nem tartja valószínűnek, hogy kapnak állami segítséget a béremelésre.

Az érintett szakszervezeti vezetők tárgyalóalapnak tekintik az ajánlatot, természetesen egyeztetniük kell a tagsággal. A főpolgármester azt reméli, így elmaradhat a sztrájk. De a sztrájktól függetlenül is igazságtalan lenne, ha a köztisztviselők, az állami alkalmazottak nagyobb emelést kapnának, mint a BKV dolgozói.

Tarlós István BKV Budapest magazin sztrájk béremelés közút villamos gyorsút

A sztrájk lehet az oka a megkésett BKK-tájékoztatásnak

0

sztrájk BKK BKV villamos magazinPéntek éjjeltől nem járnak a nagykörúti villamosok a Wesselényi utca és a Harminckettesek tere között.

A világ legtöbbet gyártott villamosa már csak nosztalgia Prágában

0

villamos Csehország Csehszlovkia Tartra nosztalgia

Új villamosok és trolik jöhetnek Budapestre

0

A kormány 12 és fél milliárd forintot csoportosított uniós pénzekből fővárosi villamosok és trolibuszok vásárlására. Annak idején a CAF villamosok és a Škoda-Solaris trolik megvásárlásakor olyan szerződéseket kötöttek, amelyek opciós tételeket is tartalmaznak, vagyis a vevő később pótrendelést adhat föl az eredeti áron.

Minthogy a budai fonódóról ismert rövidebb CAF-ok ára körülbelül 500 millió forint volt, akár 25 villamos is kijöhetne az árból. Azonban ha például trolibuszokat is beszereznek még, kevesebb villamos jöhet. Sőt, a Magyar Közlönyben, amelyben megjelent az EU Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) pénzeinek átrendezéséről szóló kormányhatározat, az is olvasható, hogy a pénzből infrastruktúrafejlesztésre is juthat. (A közlöny 3953. oldalát kell nézni.)

Úgy tudni, még nem dőlt el, hogy az alacsonypadlósvillamos- és -troli-beszerzés projekt keretében pontosan mit vesz a főváros, de a legvalószínűbb a rövid CAF-ok és trolibuszok beszerzése.

Budapest villamos közút trolibusz EU beszerzés IKOP

Leépítések a BKK-nál

2

A hírek szerint tömeges leépítés folyik a BKK-nál. Olyan munkatársaktól válnak meg, akik a szolgáltatás minőségéért felelnek. Például ellenőrzik a járműveket működtető alvállalkozókat, hogy megy-e a buszon a légkondi, hogy tiszta-e a villamos.

Úgy tudni, hálózati forgalomirányítóktól is megváltak (nekik kell rendbehozni, ha műszaki vagy más okból valahol akad a közlekedés).

Az egyik legerősebben megvágott terület az utastájékoztatás, a Futár működtetése, a jegyértékesítés.

Mátyási György például, akit sokan, hangját meg még többen ismerik, a Facebook-oldalán jelentette be, hogy elküldték.

Bizonyos területeken állítólag megszűnnek az érintett státuszok is, a feladatot külső céghez fogják kiszervezni.

Budapest BKK magazin közút villamos gyorsvasút
Egy BKK-ügyfélszolgálat

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek