Az Egyedi cáfolja, hogy Szerbiában gyártatná a csuklósait

0

Az Ikarus Egyedi Kft.-nek nincs semmilyen együttműködése a szerb Ikarbusszal a 180 Modulo M168d típusú busz gyártásával kapcsolatban, és nem is tervez ilyet - ezt a közlést juttatta el a Fonódóhoz a cég. Ezzel az iho.hu közlekedési portálnak azt az általam is átvett értesülését cáfolják, hogy száz csuklóst Szerbiában szerelnének össze.

busz közút beszerzés buszgyártás SzerbiaFöldes Dávid az Omnibusznál megjelent képei az első M168d-ről kívülről...

Buszai zömét máshol gyártatja le a csókos buszgyár

0

Az Ikarus Egyeditől rendelt 180 csuklósból 100-at Szerbiában, az Ikarbusnál készítenek el, harmincat pedig a BKV szerel össze saját magának.

A korábban MABI-Busnak hívott, de aztán Ikarus Egyedi nevet felvevő gyár kapacitása egyszerűen nem elég arra, hogy akár a módosított határidőre elkészüljön az a 180 Modulo M168d, amelyet egy közbeszerzés keretében eredetileg a Volánbusz rendelt meg tőlük - az iho.hu szerint ez az oka, hogy a buszok nagyobbik felét, százat Szerbiában, a zimonyi Ikarbusnál kívánnak legyártatni. A közlekedési szakportál azt írja, mostanáig egyetlen jármű sem készült el a cégnél, noha az eredeti, augusztus 16-i határidő rég elmúlt.

busz közút beszerzés buszgyártás SzerbiaAz Omnibusz blog montázsa a Modulo M168d-ről

A metrópótló buszok nem érnek ide a metrópótlás elejére

0

A BKV eleve úgy tervezte, hogy a 30 új "Ikarus Egyedi" csuklóst csak a pótlás második felében veszik igénybe.

Mégis metrópótlásra fogják használni az eredetileg metrópótlásra szánt buszokat

0

Eddig maga Tarlós István is cáfolta, most mégis kiderült, hogy a Volánbusz által megrendelt 180 csuklósból 30 részt fog venni a pesti metrópótlásban, a BKV átveszi őket.

Van egy közbeszerzés. Gyakorlatilag minden elemében furcsa. A Budapest környéki és nemzetközi járatokat üzemeltető Volánbusz vásárol benne 180 csuklós buszt az Ikarus Egyedi Kft.-től. Mégpedig teljesen városi, sőt, bátran mondhatjuk, budapesti kivitelűeket, hiszen még a fővárosi utastájékoztató- és irányítórendszerrel, a Futárral is kompatibilisnek kell lenniük.

Ezért is hívta eddig is mindenki ezeket a buszokat metrópótlónak, meg azért is, mert a róluk szóló tender előző, később visszavont változatában még szerepelt is az a kitétel, hogy ahhoz kellenek. Mármint a 3-as metró felújítása idején, azt pótlandó.

Budapest Tarlós István busz Közút gyorsvasút metró 3-as metró buszgyártás pótlásAz Egyedi csuklósa - fotó: Omnibusz, Buga Bence

Rendelettel mentik meg a csókos buszgyárat

0

Látszólag jól kitolt az Ikarus EAG-gal a fejlesztési minisztérium, hiszen egy óriásmegrendelésének végső szállítási határideje előtt két nappal előírták egy újabb berendezés beépítését. Valójában éppen ezzel mentették meg a céget legalábbis pillnatnyilag.

Mészáros Csaba a magyar autóbuszipar fenegyereke, sokmindenkivel összeveszett már, ezért sokan kárörvendve nézték, hogy nevet és tulajdonosi szerkezetet is váltó cége tavaly az összeomlás szélére került. Az Ikarus EAG súlyos pénzügyi gondokkal küszködött, két beszállító felszámolási eljárást is indított a vállalat ellen, a dolgozók jelentős része is kilépett.

Ekkor azonban egy gigantikus állami megrendelés úgy tűnt, hogy megmenti az Újszász utcai céget: A Volánbusz 180 csuklós buszra írt ki tendert, amelyet a Modulo M168D típussal 15,4 milliárd forintért az Ikarus EAG nyert meg.

busz buszgyártás közút jog NFMA VEKE képe az egyik buszról. Még nem gurul

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek