Jó és rossz hírek is vannak az új menetrendben: nehéz lenne a hétvégén életbe lépő változásokat valamilyen egyértelmű fejlesztés megnyilvánulásaként értelmezni, ugyanakkor szerencsére általános leépítésről sincs szó. A százmilliárdos, EU-pénzből finanszírozott fejlesztéseknek természetesen van hasznuk a csökkenő menetidőkben, bár a lehetőségeket nem mindig használják ki teljesen. Az esztergomi vonal villamosítása és felújítása is odáig jut, hogy egyetlen pár vonat (!) már nem gázolajjal megy majd. Sok helyen viszont visszalépnek, ráadásul a leépítés ötletszerű, az elmúlt években büszkén fejlesztett területekről csépkednek le szolgáltatási rétegeket: nemzetközi összeköttetéseket adnak fel Berlin, Bulgária, Montenegró, Fiume felé, háló- és étkezőkocsikat vesznek le nemzetközi vonatokról. De hogy ismét pozitívumokkal zárjunk, a MÁV-csoport egyre inkább kihasználja az online világot, fejlődik és érdemi kedvezménnyel párosul az internetes jegyeladás, és már a menetrendet sem nyomtatják ki, csak a világhálón lehet majd elérni.
Folytatódik a koncepciótlanság a MÁV-Startnál
2017. december 07.
1
Éjjel fogtak neki a 40a-nak
2017. március 10.Kelenföld és Százhalombatta között 20,5 km hosszon építik át a vasúti pályát.
Megkezdték a 40a jelű vasútvonal első szakaszának rekonstrukcióját. A pálya agyrészt 120 kilométer per órás sebességgel lesz járható 225 kilonewton tengelyterhelés mellett - írja a NIF közleménye.
Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők készülnek korszerű térvilágítás rendszerrel. A felsővezeték-rendszer is átépül.