Megkaptam a választ a MÁV-tól, így rekonstruálhatjuk a barbárok áldozatává vált elővárosi szerelvény történetét:
November 10-én éjfél és hajnali fél öt között történhetett a rongálás, az éjjeli órákban, a kecskeméti állomáson.
Megkaptam a választ a MÁV-tól, így rekonstruálhatjuk a barbárok áldozatává vált elővárosi szerelvény történetét:
November 10-én éjfél és hajnali fél öt között történhetett a rongálás, az éjjeli órákban, a kecskeméti állomáson.
Utánatelefonáltam, mert nem hittem el. De sajnos igaz.
Szörnyen összegraffitizett vagonok fényképe került föl a Facebookra. A felvétel a fővárosi Nyugati pályaudvaron készült. Megkerestem azt az utast, aki fotózta, és ő azt mondta, péntek reggel utazott a vonattal a váci vonalon, de már korábban is hallott róla. Vagyis a rongálás nem teljesen friss.
Az ilyen fokú összefestés már nem csupán esztétikai kérdés, mint látható, az ablakok is áldozatul estek, vagyis az utasok nem láthatnak ki.
A MÁV-Start augusztus közepén, 25 jegyvizsgáló önkéntes részvételével testkamerák gyakorlati tesztelésébe kezdett. A projekt keretében három gyártó eszközét próbálják ki a kalauzok.
A MÁV-START Zrt. vezetése a mobil jegykiadó berendezések, valamint az utasok életének, személyi és testi épségének, illetve vagyontárgyaik védelme érdekében - a kockázatok előzetes felmérése és elemzése után, kísérleti jelleggel - testkamera használatáról döntött.
A tesztprojekt keretében három, a célnak megfelelő, ipari felhasználásra szánt speciális kamerákat gyártó cég termékét (Dahua MPT-100, VTQ és Koonlung K1S kamerákat) választották ki, amelyekből összesen 26 darabot szereztek be, a hozzájuk tartozó kiegészítő műszaki berendezésekkel együtt.
A belső próbákat követően, augusztus 16-án a gyakorlatban is elindult a tesztelés. Az elkövetkező időszakban 25 önkéntes jegyvizsgáló legalább tíz-tíz alkalommal használja majd mindhárom terméket. A tesztelés a legforgalmasabb budapesti elővárosi vonalakon zajlik, a felvételeket a vasúttársaság a jogszabályoknak megfelelően kezeli. Az önkéntes jegyvizsgálókon kitűző jelzi az utasok számára, hogy "hang- és képrögzítés történik". A tesztelésben részt vevő munkavállalók ezután alapos értékelést adnak a műszaki eszközök alkalmazhatóságáról, azok előnyeiről, hátrányairól. A MÁV-Start vezetése az értékelések és a gyakorlati tapasztalatok feldolgozását követően dönthet a rendszer bevezetéséről.
Köztudott, hogy sok szóbeli inzultus és fizikai atrocitás éri a munkájukat végző jegyvizsgálókat - főleg a bliccelő vagy szabálysértő utasok részéről. Augusztusig összesen 53 kalauz lett valamilyen támadás elszenvedője. Az elkövetőket az sem riasztja vissza, hogy alapesetben akár öt év börtönbüntetést is kaphat, aki közfeladatot ellátó személy sérelmére erőszakos bűncselekményt követ el. De természetesen nemcsak a jegyvizsgálók testi épsége vagy az általuk üzemeltetett mobil jegykiadó berendezések védelme fontos: legalább ennyire fontos az utasok és vagyontárgyaik biztonsága is.