A strasbourgi villamos átért Németországba. Nem ez az első országhatáron áthaladó villamos, és még az is lehet, hogy hozzánk közelebb is lehet ilyen.
Nemrég, április végén megnyitották a strasbourgi villamos D vonalának legújabb bővítését. Érdekessége, hogy a szakasz a Rajna túloldalán, Németországban, Kehl városában, a vasútállomásnál ér véget. A végállomás csak ideiglenes, a tervek szerint a vonal még idén eléri a kehli városházát.
Az Európai Parlament (egyik) székvárosa szép példája annak, amit francia villamosreneszánsznak szokás nevezni. Strasbourgban a 19. századra nyúlik vissza a városi vasút története, először lovak, majd hamarosan már villamos energia továbbította a kocsikat. 1930-ban már 100 kilométeres hálózat működött a városban és 130 kilométeres a környéken. Az 50-es években azonban a motorizáció itt is megölte a villamost, 1960-ra számolták föl a hálózatot.
Sok francia (és később más) városhoz hasonlóan az utóbbi évtizedekben azonban újjászületett a villamos gyors, nagy kapacitású, alacsonypadlós és a városkép díszére váló esztétikájú, modern járműként. Az első új szakasz 1994-ben nyílt meg, ma már a vasúttal kombinált tram-train vonalak is működnek.