A hivatalos moszkvai állításban van egy kis turpisság, hiszen az orosz főváros külső metrógyűrűjének egy rövidke szakasza - jó messze a most megnyitott pályától - már évtizedek óta üzemel. A legérdekesebb azonban az, hogy ennnél az üzemnél milyen gyakran variálják, kötik innen oda át a vonalakat.
A Gyelovoj Centr (Деловой Центр) és Petrovszkij Park (Петровский парк) állomások közötti, 10,5 kilométeres új moszkvai metrószakaszt a főpolgármester adta át hétfőn. A végállomások, és a köztes három állomás közül kettő átszállóállomás. A város nyugati külső kerületeiben élő csaknem félmillió ember közlekedése javul, hangzott el. No meg az, hogy a 68 kilométeresre tervezett, 31 állomásos nagyobbik körmetró, ha megépül, a világ leghosszabb városi földalattivonala lesz, maga mögé utasítva a második pekingi gyűrűt. (Hacsak el nem készül addigra a kínai fővárosban egy harmadik, még nagyobb körpálya.)