Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Átadtak 1700 méter autóutat

0

Az ígéretek szerint 2022-ben Eperjesig vezet majd gyorsforgalmi út Pesttől.

Kedden átadták az M30 Tornyosnémeti és az országhatár közötti szakaszát. A magyar oldalról érkező autósok így közvetlenül az R4-es gyorsforgalmin haladhatnak tovább Kassa felé. Mostantól a két éve elkészült szlovák R4-es kerülő nélkül kapcsolódik be a 3-as főútba.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

A projekt megvalósítása során 1,7 km hosszon, 2×2 sávos autóút épült leállósávval, középső elválasztó sávval. Az autósok innentől 110 km/h sebességgel haladhatnak a szakaszon.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF
Az OpenStreetMap térképén látható, hogy Szlovákiában a lilával jelölt gyorsforgalmiút-hálózat Kassa és Eperjes körzetében még hiányos

Tornyosnémetitől nyugatra egy különszintű csomópont épült, amely kapcsolatot biztosít a meglévő 3. úttal. A település, valamint az autóút felhajtó- és lehajtóágainak balesetmentes megközelítését két körforgalom segíti. Összekötésükre egy öttámaszú, 4 nyílású híd is létesült. A Tornyosnémeti mellett található mezőgazdasági területeket szintén a felüljárón keresztül lehet elérni.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Megújult a 20 éve épült tengelysúlymérő állomás is, a kijelölt gépjárművek ellenőrzésére és kiterelésére automata, előszűrő, rendszámfelismerő- és kijelzőrendszer létesült változtatható jelzésképű táblákkal. A szakasz téli üzemeltetését egy kálcium-klorid-oldat-tároló és sósiló biztosítja.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a projekt folytatásáról beszélt a keddi átadáson: „A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. 2017 decemberére már megkötötte a kivitelezési szerződéseket a Miskolcig tartó folytatásra is. A munkálatok a következő hónapokban megkezdődhetnek a borsodi megyeszékhelyig még hiányzó közel 60 kilométeren. A jelenlegi ütemtervek szerint az M30 autóút 2022-ben teljes hosszban elkészül. A beruházásokkal az egymilliós lélekszámú Kassa-Miskolc eurorégió közlekedési helyzete, a térségben lakók életminősége és életlehetőségei jelentős mértékben javulnak.”

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Viktor Stromček, a szlovák Közlekedési és Építésügyi Minisztérium államtitkára kiemelte: „Nagyon örülök annak, hogy további kilométerekkel gyarapodott az a fontos közúti folyosó, amely összeköti Szlovákiát Magyarországgal és Lengyelországgal. Jelenleg is folynak a munkálatok Kassa és Eperjes körgyűrűjénél, valamint befejezés előtt állnak azoknak a projekteknek az előkészítő fázisai is, amelyek által kompletté válik a Magyarországról vezető autópálya Eperjesig 2022-ben.”

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: „A mai napon nem valaminek a befejezését, hanem a kezdetét ünnepeljük. Ezzel a kicsiny, ámde fontos szakasszal végre kézzelfogható jeleit is láthatjuk a via carpatia Hernád-völgyben fekvő szakaszának, mely szorosabbra fűzheti majd a kapcsolatot a visegrádi négyekkel. A mostani beruházással továbbá nem csak egy utat építettek meg, hanem nehéz sorsú térségek helyzetét jobbítja ennek a munkának eredménye.”

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Kondrik Kornél, a NIF Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese azt mondta: „A mostani beruházás jelentőségét mutatják a következő számok is: 3,4 km vadvédő kerítést építettünk, 1 hektár új erdőt telepítettünk. A földmunkák során megmozgattunk 30 000 köbméter humuszt, 130 ezer köbméter földművet és tízezer köbméter pályaszerkezeti réteget építettünk. Az M30-as építése itt nem áll meg. A Miskolc–Tornyosnémeti szakasz tavasszal megkezdődő építésének köszönhetően gyorsforgalmi kapcsolat jön létre az M3, Miskolc és az országhatár között.”

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF beruházásában, uniós forrás felhasználásával valósult meg. A kivitelezést az Euroaszfalt Kft. végezte el nettó 4,37 milliárd forintból.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

(Törzsszöveg és a máshogy nem jelzett illusztrációk: NIF)

Megvan a Rajka–Pozsony-járat menetrendje

3

Most már hivatalos, december 10-től a Duna jobb partján is el lehet jutni Magyarországról vonattal közvetlenül Pozsonyba.

Talán az őszi pesszimizmus teszi, de tulajdonképpen elkeseredtem a jó hírre: sikerült, az illetékes minisztérium eldöntötte, hogy a decemberi menetrendváltástól megrendeli a GYSEV-től a Rajka-Pozsonyligetfalu közötti vasúti járatot.

Pozsony Szlovákia GYSEV vasút NFM Határ EU
Forrás: NFM

Átment az első motorvonat Rajkáról Pozsonyba

0

A GYSEV tesztelte decembertől indítandó ligetfelui járatát. Hivatalosan azonban még mindig nincs döntés.

Továbbra is úgy tűnik, a Hegyeshalom és Pozsonyligetfalu közé tervezett vasúti összeköttetés a szlovákok szívügye, a napokban is ők posztoltak fotókat arról, hogy a GYSEV műszaki próbamenetben tesztelte, hogy a célra kiszemelt Jenbacher motorkocsikkal teljesíthető-e a forgalom. Persze, hogy teljesíthető, 2009-ig rendes, hosszú, nemzetközi távolsági vonat is járt erre Prágába.

Szlovákia vasút határ GYSEV MÁV MÁV-Start Csépke András Pozsony
A szlovák államvasút Facebook-oldaláról származó fotó a probamenetről

Újra átjárnának a vonatok Rajkánál Pozsonyba

1

Ha a GYSEV-nek tényleg sikerül Csornáról meghódítania a szlovák fővárost, következő lépésben talán a MÁV-Start is összekapcsolhatja Győrrel.

Szlovákia közvetlen vonatokat szeretne fővárosából Rajkán keresztül Magyarországra - írja a ta3.com, a tervek szerint decemberben indulnának a járatok. Az iho.hu közlekedési portálnak a vonatokat majdan működtető GYSEV is megerősítette, hogy szó van erről, de az is kiderült, valódi döntés még nincs.

Messziről fogjuk kezdeni. Az egész nemzetközi vonatozás visszaszorulóban van Európában (más kontinenseken meg sose volt igazán kiterjedt), kivéve talán ott, ahol nagysebességű szuperexpresszek kötnek össze nagyvárosokat.

vasút Szlovákia GYSEV MÁV MÁV-Start határ EU
Amikor még átjárt a magyar vonat Tótújhelyre

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek