Az Északiba költözik a Közlekmúz

1

Az egykori Északi Járműjavító területén épülhet meg az új Közlekedési Múzeum! A Kormány szerdai döntése szerint Budapesten, Kőbányán, az 1-es és 28-as villamosvonalak találkozásánál épülhet meg az új Közlekedési Múzeum, a MÁV korábbi Északi Járműjavítójának dízelmozdony-javító csarnokát felhasználva, annak átépítésével és bővítésével.

Az előzetes tervek szerint mintegy 30 ezer négyzetméteres múzeumi épületkomplexummal a korábbi városligeti helyszínnél lényegesen nagyobb területen, a nagy járműveink kiállítására is igazán alkalmas, tágas csarnokokban valósulhat meg a Közlekedési Múzeum. Az összesen 7 hektáros területen helyet kaphat a rossz állapotú telephelyeinket felváltó új restaurációs és raktározási központ, dokumentumtár, szabadtéri kiállítás, továbbá akár a nosztalgiajáratok végállomása is.

múzeum magazin építészet örökség Vitézy Dávid Budapest MÁV Északi JárműjavítóAz Északi területén van elég hely

Elindul az M8-as-beruházás

1

Elkezdik tervezni végre a Budapesttől délre futó kelet-nyugati gyorsforgalmi utat, amely összeköti az Alföldet a Dunántúllal.

Induljunk messziről, meséljünk! Az utak számozása nyilván sokadrangú kérdés, de Magyarország kivételesen logikus rendszert tudhat magáénak. Belénk ivódott, hogy a legfontosabb útirányokat az egyszámjegyű főutak fedik le, ezek ráadásul szépen, az óramutató járása szerint követik egymás. Hét főút a fővárosból indul ki, és ezek legtöbbjével párhuzamosan már gyorsforgalmi út is halad.

Egyedül a 8-as, ami nem Budapestről indul, ígyhát amikor a közlekedéstudomány kezdte fölismerni, hogy túlságosan is központosított az ország útrendszere, többen egy nagy külső háromnegyed kört álmodtak a 9-es számmal, és a "csonka" 8-ast is úgy folytatták volna, hogy ne a fővárosba vezessen, hanem az ország közepén messe a Dunát, vagyis a Nyugat-Dunántúlon és a Duna-Tisza közén keresztirányú, harántoló funkciót lásson el.

A megálmodott 8-as vagy M8-as esetleg S8-as Kecskemét, Szolnok után felkanyarodott volna, és itt inkább már belső körként megcélozta volna Egert.

Később egy olyan M8-M4 tengely került előtérbe, amely nyugat-kelet irányban, nagyjából egy Grác-Veszprém-Székesfehérvár-Kecskemét-Szolnok-Debrecen-Nagyvárad tengelyt alkothatna.

közút útépítés EU beszerzés M8 NIF Magyar Közút NFM M4 autópálya autóút Homolya RóbertAz M8-as egy elképzelt nyomvonala a Wikipedián

Elliptikus kapuk tartják majd az M44-es Tisza-hídját

2

A Békéscsabára vezető gyorsforgalmi út lakiteleknél lép majd a Tiszántúlra.

Kiírták a kivitelezési tendert az M44-es autóút Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszára - írta meg a közbszerzési hirdetményre hivatkozva a Magyar Építők.

M44 közút beszerzés útépítés NIF Uvaterv híd Tisza autóút gyorsforgalmiLátványtervek: Uvaterv

Elmaradt a premier, mégsem működhet egyelőre villamosított vonalként az esztergomi!

0

Már előre eldicsekedtek vele, hogy az új menetrend bevezetésekor indul a 2-es vasútvonalon a villamos vontatás. Egy engedélyről azonban kiderült, hogy nincs meg.

Hétfőn hajnalban mégsem vihetett utasokat az első Flirt a budapesti Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti vasútvonalon, ahogy ezt az új menetrendről szóló közleményében beharangozta a MÁV. Helyette egy dízelmozdony húzta szerelvény jött.

vasút MÁV beszerzés EU Esztergom Piliscsaba menetrend Flirt villamosításFotó: Vörös Attila - iho.hu

Folytatódik a koncepciótlanság a MÁV-Startnál

1

Jó és rossz hírek is vannak az új menetrendben: nehéz lenne a hétvégén életbe lépő változásokat valamilyen egyértelmű fejlesztés megnyilvánulásaként értelmezni, ugyanakkor szerencsére általános leépítésről sincs szó. A százmilliárdos, EU-pénzből finanszírozott fejlesztéseknek természetesen van hasznuk a csökkenő menetidőkben, bár a lehetőségeket nem mindig használják ki teljesen. Az esztergomi vonal villamosítása és felújítása is odáig jut, hogy egyetlen pár vonat (!) már nem gázolajjal megy majd. Sok helyen viszont visszalépnek, ráadásul a leépítés ötletszerű, az elmúlt években büszkén fejlesztett területekről csépkednek le szolgáltatási rétegeket: nemzetközi összeköttetéseket adnak fel Berlin, Bulgária, Montenegró, Fiume felé, háló- és étkezőkocsikat vesznek le nemzetközi vonatokról. De hogy ismét pozitívumokkal zárjunk, a MÁV-csoport egyre inkább kihasználja az online világot, fejlődik és érdemi kedvezménnyel párosul az internetes jegyeladás, és már a menetrendet sem nyomtatják ki, csak a világhálón lehet majd elérni.

vasút MÁV MÁV-Start menetrend tarifa internet nemzetközi háló étkezőkocsiA felújítás nyomán gyorsulnak a vonatok a Balaton déli partján

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek