Sínen a metró és a HÉV összekötésének ügye az Örsön

3

Elkészültek a tanulmánytervek, most következnek az engedélyeztetési tervek, a tényleges építkezés 2020-tól várható. Az egész projekt végén a Délitől átszállás nélkül utazhatunk Gödöllőre, Rákoskeresztúrra és talán a Hungaroringre és Csömörre is.

A Fonódó információi szerint a főváros valószínűleg még januárban bemutatja a nagyközönségnek a Budapesten tervezett közlekedési projektek leginnovatívabbját, amelynek lényege, hogy a 2-es metróból, a gödöllői HÉV-ből és új szárnyvonalból, szárnyvonalakból egy olyan kelet-nyugati gyorsvasúti rendszer jöjjön létre, amely nemcsak az ilyen színvonalú kapcsolatot most nélkülöző külvárosi területeket (XVI., XVII. kerület), de a gyorsan fejlődő pesti elővárosokat is bekapcsolja.

Az összekötésnek most már sokéves története van, de az elképzelések időközben változtak. Az aktuális verzió nagyon összetett munkát jelentő tervezésére 2016 közepén írták ki a tendert. Az alternatívák számbavételét is jelentő tanulmánytervektől a részletes engedélyezési és kivitelelezési tervekig mindent magában foglaló közbeszerzést a Főmterv nyerte meg, tavaly év végén le is adták a tanulmányterveket.

Budapest gyorsvasút metró HÉV Főmterv beszerzés Gödöllő Csömör
Az új gyorsvasút (metró) sok helyen továbbra is a felszínen marad 

Ez számos ponton változatokat fogalmaz meg, amelyek között dönteni kell. Az egyik ilyen a Rákoskeresztúrra vezető ág nyomvonala, kiépítésének módja (felszín, kéreg). A XVII. kerületbe vezető metró a korábbi tervekben nem szerepelt, de az aktuálisan futó változatban már (ismét) igen. Riz Levente polgármester egy képviselő-testületi ülésen beszélt a beruházásról. A helyi Rákosmenti Híreket idézve a vg.hu azt írja, hogy erre az ágra négy verzió fut. Háromban a körvasútnál ágazna el a metró, a negyedik változat szerint a Sárga rózsa utcánál indulna a szárnyvonal.

Úgy tudni, a tanulmányterv a teljes projektet öt ütemben tervezi:

  1. A két gyorsvasút összekötése az Örs vezér terén, a metró Cinkotáig jut el
  2. Új szárnyvonal Rákoskeresztúrra
  3. Átépítés Cinkotától Gödöllőig
  4. A csömöri ág átépítése
  5. Új vonal a Hungaroringre

Az első ütem természetesen feltétele a többinek, de azok egymás közötti sorrendje már döntés kérdése. Az is lehet, hogy Csömörre megszüntetik a kevés utast szállító HÉV-ágat. (Bár természetesen erre is igaz, hogy sokkal vonzóbb lenne a mainál, ha a belvárost is közvetlenül elérné, vagyis többen használnák, mint most.)

Budapest gyorsvasút metró HÉV Főmterv beszerzés Gödöllő Csömör
A BKK néhány éves térképe óta okat módosultak a tervek

Riz Levente azt mondta, az építési engedélyek a tervek szerint 2019-ben lesznek meg, az építkezés 2020 után indulhat.

Villamos is lesz az új dél-budapesti hídon

6

A Galvani út vonalába épülő hídra felkerülnek a villamossínek, de azt még nem tudni, hogy merre mennek majd ezeken a szerelvények.

Ez az írás elsősorban nem arról szól, hogy a főváros déli részén tervezett híd rossz helyen van, pontosabban, hogy először az albertfalvi hidat kellene megépíteni, mert az illeszkedik jobban a város szerkezetébe.

Az iho.hu-n viszont Zöldi Péter elég sokat írt erről, sőt egy sorozatban mutatta be, hogy a város térszerkezete nem holmi esztétikai kérdés csupán, de az élet minőségét is befolyásolja.

villamos Budapest beszerzés HÉV Csepel gyorsvasút hídKülső körutak és hidak - Zöldi Péter (iho) ábrája

A HÉV-ek is tovább járnak hétvégén, éjjel

0

A MÁV-HÉV követi a BKV-t a gyorsvasútüzemidő-hosszabbításban.

A fővárosi metrókhoz csatlakozó HÉV-eken is később fognak indulni az utolsó szerelvények decembertől péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjjel – derül ki a MÁV-HÉV közleményéből. Ahogy a metrók közül az M2-esen (és egyeébként az M4-esen is) nő az üzemidő, a Batthyány téren csatlakozó Szentendrei és az Örs vezér terén csatlakozó Gödöllői HÉV-en is meglépik ezt a változást. 

Budapest gyorsvasút metró Gödöllő Szentendre HÉV MÁV-HÉV éjszaka

Hévfordulót ünneplünk

0

Képes album Legáttól, gőzmozdonyos különvonat, és más különleges járművek forgalomba állítása a 130 éves budapesti helyiérdekűn.

A főváros környéki HÉV 1887-ben született, áprilisban a mai 50-es villamos őse, augusztusban a ráckevei HÉV első szakasza Soroksárig, majd novemberben már Dunaharasztiig a második. Minthogy a lőrinci vasút életének csak az első tizedét töltötte HÉV-ként, a nyári időpontot tekintik a születésnapnak, a most - nem először - a MÁV-hoz tartozó HÉV-hálózat 130-dik évfordulós megemlékezései így nyáron kezdődtek. Az egyik csúcspontot pedig ezen a hétvégén érik el azzal, hogy gőzmozdonyos szerelvény jár Ráckevére.

vasút gyorsvasút HÉV könyv MÁV MÁV-HÉV Ráckeve nosztalgia MÁV-Nosztalgia

Megvan a pénz az új Duna-híd előkészítésére

0

A kormány döntött a budapesti kötöttpályás közlekedési projektek előkészítésének finanszírozásáról a központi költségvetésből: a Déli összekötő vasúti híd és a kapcsolódó pesti megállók, HÉV-ek és a kisföldalatti fejlesztése van napirenden.

A Magyar Közlöny legfrissebb számában közzétett kormányhatározat szerint 1,7 milliárd forintot a 2017. évi, 4,4 milliárd forintot a 2018. évi központi költségvetésből fordítanak a kulcsfontosságú budapesti kötöttpályás közlekedési beruházások előkészítésére, az engedélyezési tervek elkészítésére.

Budapest NFM NIF híd vasút HÉV gyorsvasút beszerzés építés villamos metró 1-es metró MfavA Ferencvárosi pályaudvar. Ahova messzire látunk, oda épülne egy megállóhely az utasoknak (M3-as metró), a hátunk mögött egy másik a Duna közelében, és egy kicsit még távolabb harmadik vágánnyal bővülne a híd

«
1234
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek