Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hétköznap is Combinók az 1-esen

0

villamos Budapest alacsonypadlós BKK

A nyári szünetben a nagykörúton kevesebb Combino kell, így néhány jut a Hungária gyűrűre is.

A főváros negyven alacsonypadlós villamost vásárolt 2006-ban a Siemenstől Combino néven. Tanítási napokon, csúcsidőben 36 szállít utasokat. Minthogy egy balesetes példány (nagyon) tartósan távol van, és úgy érdemes számolni, hogy a karbantartás miatt egyszerre két szerelvény esik ki, látható, hogy elég szoros a kiadás.

Iskolai időn kívül azonban a BKK olyan menetrendben járatja a Combinókat, hogy maximum csak 30 villamos dolgozik, mert ha diákok helyett időnként van is sok más utas, például turista, az ő megjelenésük semmiképp sem olyan koncentráltan oszlik el napon belül.

A nyári szünetben tehát hétköznap is jut néhány Siemens villamos az 1-es vonalára – jelentette be a BKK. Információink szerint konkrétan két szerelvény fog egy (vagy két?) körúttal kíjjebb szolgálni hétfőtől péntekig. Vagyis bőven maradnak még a hagyományos Tatrák is a vonalon.

Hétvégén más a helyzet. Tavaly decemberben jelentek meg a Combinók az 1-esen, és február óta a hosszú CAF-okkal együtt már elegen is vannak ahhoz, hogy ilyenkor nincs szükség magaspadlós villamosokra, vagyis a vonalon csak alacsonypadlósok járnak.

villamos Budapest alacsonypadlós BKK

Tarlós támogatja a villamosok helyett az autókat segítő lámpaprogramot

0

Update: péntek este sikerült beszélnem a Budapest Közút illetékeseivel. Számos érdekes és fontos részlet derült ki. A legfontosabb, hogy kísérlet folyik. A körúti lámpaprogramot tehát - egyelőre - nem véglegesen változtatták meg. A kísérlet oka, hogy a 2012-ben bevezetett - alább villamosbarátnak nevezett - lámpaprogramban már sok kisebb változtatást vezettek be például lassújelek miatt. Kedden visszaáll az eredeti, 60 másodperces program, és utána eldöntik, hogy pontosan mit vezessenek be. A cégnél hangsúlyozták: céljuk egy minden közlekedő érdekeire tekintettel lévő optimum megtalálása.

Tizenöt százalékos béremelés a BKV-nál

0

Feltehetően kedden írják alá a megegyezést a béremelésről – mondta Tarlós István főpolgármester.

A főpolgármester szokásos, pénteki sajtótájékoztatóját a BKV bérmegállapodással kezdte. A bérfejlesztés átlagos mértéke 2017-ben 15 százalék. Tíz százalék, de minimum 28 ezer forint az általános tétel, ennyit mindenki kap az alapbéréhez – mondta Tarlós.

A fennmaradó ötszázalékos mérték a felzárkóztatásra kell, vagyis arra, hogy nagyobb legyen az emelés azokban a szakmákban, ahol nagy a lemaradás az országos jövedelemszinthez, illetve ahol nagy a munkaerőhiány.

A keveset vagy átlagosan kereső buszsofőrök 13 és 23 százalék közötti emelést kapnak. A fizikai munkások 10-15, esetleg e fölötti pluszpénzt, a hiányszakmák diplomásai hasonló mértékű növelést kapnak – mondta a főpolgármester.

Tarlós szerint az alacsony születésszám miatt eleve kevés a munkaerő, emelkednek a bérek. A BKV-hoz hasonló állami cégeknél pedig 30 százalékos béremelési programot vezetnek be három évre. Így elkerülhetetlen a bérek emelése a BKV-nál is.

BKV Tarlós István bér Budapest magazin közút villamos gyorsvasút

Miért nagypanellel újítják föl a 4-6-os pályáját?

5

villamos BKV BKK Budapest beszerzés 4-6-os

A szakemberek - bár nem teljesen értenek egyet - ma már általában nem tartják korszerű megoldásnak a nagypaneles villamospályaépítést. Most mégis ezt alkalmazzák a fővárosban a nagykörúti felújításnál, pedig a korábbi években rendbehozott szakaszokon nem ez volt a megoldás.

Megkérdeztem erről a BKV-t. Válaszuk teljesen világos, nem igényel további magyarázatot, így szó szerint idézem:

villamos BKV BKK Budapest beszerzés 4-6-os
Rakják a nagypanelt a Blahánál

Nagyobb béremelést kapnak idén a BKV-sok, mint az állami cégeknél dolgozók

0

 A főpolgármester és a menedzsment hároméves fizetésemelési programot ajánlott.

Igen kedvező ajánlatot tett a BKV-nál működő három reprezentatív szakszervezet közül kettőnek a városvezetés támogatásával a cég menedzsmentje – ezt maga Tarlós István jelentette be péntek délelőtti sajtótájékoztatóján.

A főpolgármester annyi konkrétumot mondott, hogy a hároméves ajánlat az első évre, vagyis 2017-re némileg nagyobb emelést tartalmaz, mint az állami cégeknél bejelentett hasonló programok.

A béremelés fedezetét nagyon bonyolult módon, a BKV és a főváros forrásait többszörösen átcsoportosítva teremtettük elő – mondta Tarlós. Tehát egyelőre nincs szó kormányzati segítség igénybevételéről, noha Lázár János kancelláriaminiszter csütörtökön beszélt ilyesmiről.

Tarlós István később egy kérdésre azt is elmondta, nem tartja valószínűnek, hogy kapnak állami segítséget a béremelésre.

Az érintett szakszervezeti vezetők tárgyalóalapnak tekintik az ajánlatot, természetesen egyeztetniük kell a tagsággal. A főpolgármester azt reméli, így elmaradhat a sztrájk. De a sztrájktól függetlenül is igazságtalan lenne, ha a köztisztviselők, az állami alkalmazottak nagyobb emelést kapnának, mint a BKV dolgozói.

Tarlós István BKV Budapest magazin sztrájk béremelés közút villamos gyorsút

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek