Már nem gyűjtik az aláírást a metró-akadálymentesítésre

0

Lényegében eldőlt, hogy a főváros 3-as metróját a mozgásukban korlátozottak számára is használhatóvá teszik, ezért az ellenzéki pártok befejezik az aláírásgyűjtést arra a népszavazásra, amely ezt célozta volna.

A politikusok természetesen merőben másképp ítélik meg a történteket. Az ellenzéki pártok képviselői az aláírásgyűjtés felfüggesztésekor azt mondták, hogy sikeres volt a fellépésük, hiszen fokozatosan egyre több állomás akadálymentesítését oldják meg, így a népszavazás célja teljesült, magára az aktusra nincs szükség.

Talán mégis teljesen akadálymentes lesz a 3-as metró

Tarlós István ellenben arra célzott, hogy a szervezőknek elfogyott a bátorságuk, nem biztosak abban, hogy össze tudnák szedni a szükséges mennyiségű aláírást.

A főpolgármester abban azonban egyetért ellenzékével, hogy meg fog történni az akadálymentesítés.

Tarlós tehát néhány hónap alatt nagy utat tett meg. Az északi szakaszon már folyó felújítási beruházásban nincs benne a teljes akadálymentesítés, sok állomáson azt nem tervezték be. Kőbánya–Kispestnél és az Árpád hídnál már most is megközelíthető felvonóval az állomás, az átépítéssel a Határ út, a Népliget, a Nagyvárad tér, a Deák tér, a Nyugati pályaudvar, a Lehel tér, a Forgách utca, a Gyöngyösi utca, Újpest-Városkapu és Újpest-Központ is akadálymentes lesz. Ez összesen 12 állomás. A főpolgármester eleinte ragaszkodott ahhoz, hogy erre a többi állomáson nincs pénz, sőt olyan szerencsétlen mondatra is ragadtatta megát, hogy a mozgásukban korlátozottak csak igen kis hányadát teszik ki a metró utasainak. (Hiszen nem tudnak fölszállni.)

Később azonban megpróbálák megoldani a kérdést. Egyrészt pénzt szerezni a hiányzó állomásokra, másrészt a lifteknél olcsóbb megoldást találni. Úgy tűnik, két kisebb forgalmú kéregállomás (Ecseri út, Pöttyös utca) kivételével az eredeti tervek szerint liftet nem kapó állomásokra ferde pályán haladó kabinokat építenének. A világ néhány városában működnek már ilyenek. (A cikkbe illusztrációként néhányról videó látható.) Utólagos beépítésük azért lehet olcsóbb a liftekénél, mert nem kell nekik külön aknát fúrni, hanem valahogy elférhetnek a mozgólépcsők mellett. Az persze nem egészen világos, hogy konkrétan hogyan. Sőt, úgy tűnik, ez a megoldás még csak egy ötlet, a konkrétumokról érdeklődő levélre a Fonódó azt a választ kapta, hogy még idő kell azok tisztázásához.

Ezek voltak a kérdések:

  1. Mely megállóknál jönne szóba konkrétan ez a megoldás?
  2.  Az a bizonyos kabin egy meglévő mozgólépcsőre szerelhető vagy a mozgólépcsőkkel egy lejtaknába szerelnének be a lépcsőkkel párhuzamosan egy ferde felvonószerkezetet, amely továbbítaná a kabint?
  3.  A megoldás alkalmas babakocsik, kerékpárok, nagytestű kutyák szállítására is?
  4.  Mennyibe kerülnének egyenként és összesen is ezek a berendezések? Milyen forrásból fedeznék a költségüket?
  5. A metró most folyó felújítása után, külön projektként készülnének e berendezések, vagy a középső és déli szektorban a felújítással együtt, esetleg annak részeként?

Kormányablak A Nyugati és a Keleti pályaudvar épületében

0

A Nyugati és a Keleti pályaudvar területén is befejeződött a kormányablakok kiépítése. A Nyugatiban 486 négyzetméteren 12 ügyfélpult és két fotófülke, a hamarosan megnyíló Keletiben 440 négyzetméteren tíz ügyfélpult és két fotófülke várja az utasokat. Mindkét kormányablak akadálymentes.

Az „Állomásfejlesztési és Integráltügyfélszolgálat-fejlesztési program (kormányablakok)” megnevezésű projekt célja állomások rendszerterv szerinti fejlesztése. A beruházás keretében a MÁV – az állomási szolgáltatások részeként – kialakítja a kormányablakok hálózatát.

A kivitelezési költség a Nyugati esetében 354 millió forint, a Keleti esetében 344 millió forint volt; a kormányablakok európai uniós forrás bevonásával létesültek. A fejlesztés eredményeként Budapest két legforgalmasabb személypályaudvarán több ezer különböző ügy intézésére nyílik lehetőség. A most átadott Nyugati pályaudvari és a kulcsrakész, tavasszal megnyíló Keleti pályaudvari új kormányablakokkal harmincra nő Budapest kormányablakainak száma. Az integrált kormányzati ügyfélszolgálatokon intézhető ügyek száma folyamatosan bővült az elmúlt években, így mára az ország 270 kormányablakában szinte valamennyi állammal kapcsolatos ügyüket egy helyszínen intézhetik az állampolgárok. A fejlesztéseknek köszönhetően a 2018-as naptári évben várhatóan 3 millió fölé emelkedhet az ügyforgalom Budapesten.

A kormányablaknak a Nyugatiban helyet adó Ceglédi váró eredetileg postapavilon volt, a postai vágányokat azonban később – a tervek és a leírások alapján valószínűsíthető, hogy az I. világháború időszakában – áthelyezték, a pavilont pedig III. osztályú váróteremmé alakították. Az épület az 1960–70-es években üzemi konyhaként és étteremként, a ’80-as években pénztárként, a ’90-es években utazási irodaként is szolgált. Az 1978–1988-as rekonstrukció óta ez az épületrész nem esett át komolyabb felújításon; a kormányablak létesítésével most a Ceglédi váró teljes külső és belső műemléki rekonstrukciója is megtörtént. Az építészeti és belsőépítészeti tervezés és kivitelezés a kiadott arculati kézikönyv szerint készült. Megújultak a tartószerkezeti, épületgépészeti, épületvillamossági, illetve tűzvédelmi rendszerek is.

A főépület jobboldali hátsó részén található „postapavilon” átalakításához kapcsolódó terveket az MG Építész Tervező és Szolgáltató Kft. készítette, a kivitelező konzorcium tagjai a Belvárosi Építő és Szolgáltató Kft., illetve az Imola Konstrukt Kft. voltak.

A Keleti pályaudvar főépületében a kormányablaknak helyet adó épületrész eredetileg III. osztályú váróterem és málhafeladó helyiség volt. Az épületet a II. világháborúban bombatalálat érte, súlyosan megsérült. Az 1946-ban megkezdett helyreállításkor készült fényképek tanúsága szerint az épület indulási oldala viszonylag épen maradt a többihez képest. Az 1950-es években alakították ki a nemzetközi pénztárt, az indulási előcsarnok déli részét pedig átépítették. 1987-ben megerősítették az indulási oldal zárófödémét. A Lotz-teremtől az egykori postapavilonig terjedő folyosó térszerkezete nem sokat változott az átadás után. A folyosó térfalai, boltozatrendszere változatlan maradt, csupán a folyosó terét osztották ketté az 1970-es évek táján egy fémszerkezetű, üvegezett ajtóval. A kormányablak megépítésével a csarnoki folyosó valamint a kormányablak helyiségcsoportjait befogadó épületrészek teljes külső és belső műemléki rekonstrukciója is megtörtént. Megújult a tető, illetve a tartószerkezeti, épületgépészeti, épületvillamossági és tűzvédelmi rendszerek is. Az építészeti és belsőépítészeti tervezés és kivitelezés szigorú örökségvédelmi szempontok szerint történt.

A Keleti pályaudvar területén kialakított kormányablak terveit a Korényi és Társai Építész Kft. készítette, a kivitelező konzorcium tagjai a Belvárosi Építő és Szolgáltató Kft., illetve az Imola Konstrukt Kft. voltak.

(A szöveg és a képek a Nyugatiban most átadott kormányablakról a MÁV-tól származnak.)

Új térképen a BKK éjszakai járatai

0

A budapesti éjszakai közlekedést új, részletes online térképen mutatja be a BKK.

Mostantól elérhető a BKK új, a főváros és a környező települések teljes éjszakai hálózatát feltáró térképe, amely elődjénél részletgazdagabb, minden megállóhelyet annak nevével szerepeltet, egyértelműbb módon mutatja be az átszállási kapcsolatokat - külön jelölve a menetrendben biztosított csatlakozási lehetőségeket, írja a cég közleménye.

Budapest magazin BKK térkép villamos közút gyorsvasút metró HÉV éjszaka buszAz BKK honlapján lévő új térkép részlete

Ingyenes tömegközlekedést terveznek öt német városban

0

Döntés még nincs, Bonn, Essen, Herrenberg, Mannheim, Reutlingen kísérleti terep lenne, először itt nem kellene fizetni a közösségi közlekedésért.

Környezetvédelmi céllal szeretnének módosítani a közlekedés szerkezetén, az áru- és a személyszállításban is változtatnának a szabályokon - ezt írta a német kormány az Európai Bizottság környezetvédelmi ügyekért felelős tagjának, a máltai Karmenu Vellának. A kancellária, a környezetvédelmi minisztérium és a közlekedési minisztérium közös leveléről az Index számolt be német portálokra hivatkozva.

Németország villamos vasút tarifa Budapest politika gyorsvasút közútWuppertal nem része a kísérletnek, így a magasvasúton maradnak a jegyek

Kiírták a tendereket a 3-as metró felújításának maradékára is

0

A középső és a déli szakasz összesen tizennégy állomására két közbeszerzésben lehet jelentkezni. Az északi szakasz és a pálya már idén elkészülhet, bár az utasok csak jövőre vehetik igénybe.

A budapesti 3-as metró felújítása ősszel indult. Egyrészt az északi szakasz hat állomásának (a két újpesti, a Gyöngyösi és a Forgách utcai, Árpád híd és Dózsa György út) másrészt a teljes vonal állomások közötti pályáinak rekonstrukciója zajlik.

Tarlós István főpolgármester nemrég arról számolt be, hogy várhatóan 2018. decemberében kezdődhet el a szakasz felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadás-átvételi eljárása. A vonal északi szakaszán az egyik oldali vágányokat és az áramvezető sínt elbontják, a másik oldali vágányon zajlanak az építkezéssel összefüggő szállítások. Elvégezték az alagúttisztítási, mosási munkákat, valamint folyamatban vannak a próbaszigetelés-javítások és kiértékelésük. Bontják a régi tűzjelző rendszert is.

metró gyorsvasút M3 Budapest Tarlós István beszerzés EU BKV 3-as metró felújítás akadálymentesítésMetrópótló a kiskörúton

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek