Kétnyelvű KRESZ-táblák Dél-Szlovákiában

0

A helységnévtáblákon, az iránymutató, a folyók nevét jelző és a szöveges KRESZ-táblákon is megjelennek fokozatosan a magyar feliratok ott, ahol legalább 20 százalék magyarról tud a statisztika.

Tulajdonképpen eddig is kellettek volna kétnyelvű táblák a közutakra Szlovákiában a nemzetiségek lakta területeken, de most a gyakorlatot összhangba hozzák a szabályokkal - erről beszélt a szlovák kormány kisebbségekért felelős biztosa.

Szlovákia közút vasút politika táblaKassán maradnak az egynyelvű táblák, mert a magyarok aránya messze elmarad a limittől - Google Streetview

Új térképen a BKK éjszakai járatai

0

A budapesti éjszakai közlekedést új, részletes online térképen mutatja be a BKK.

Mostantól elérhető a BKK új, a főváros és a környező települések teljes éjszakai hálózatát feltáró térképe, amely elődjénél részletgazdagabb, minden megállóhelyet annak nevével szerepeltet, egyértelműbb módon mutatja be az átszállási kapcsolatokat - külön jelölve a menetrendben biztosított csatlakozási lehetőségeket, írja a cég közleménye.

Budapest magazin BKK térkép villamos közút gyorsvasút metró HÉV éjszaka buszAz BKK honlapján lévő új térkép részlete

Ingyenes tömegközlekedést terveznek öt német városban

0

Döntés még nincs, Bonn, Essen, Herrenberg, Mannheim, Reutlingen kísérleti terep lenne, először itt nem kellene fizetni a közösségi közlekedésért.

Környezetvédelmi céllal szeretnének módosítani a közlekedés szerkezetén, az áru- és a személyszállításban is változtatnának a szabályokon - ezt írta a német kormány az Európai Bizottság környezetvédelmi ügyekért felelős tagjának, a máltai Karmenu Vellának. A kancellária, a környezetvédelmi minisztérium és a közlekedési minisztérium közös leveléről az Index számolt be német portálokra hivatkozva.

Németország villamos vasút tarifa Budapest politika gyorsvasút közútWuppertal nem része a kísérletnek, így a magasvasúton maradnak a jegyek

Az évtizedes hiány pótlása javítja a Balaton autós elérését

3

Elkezdik építeni az M7-es és a 710-es (a leendő M8) csomópontját, ha kész lesz, a tervek szerint jövő ősszel, az északi partra gyorsabban lehet eljutni.

Nyári hétvégéken dugók szoktak kialakulni Balatonaligánál, az M7-es és a 71-es csomópontjánál. Az északi part főútjának megépült ugyan 2008-ra egy rövidebb, 17 kilométeres elkerülője, amely Akarattyát, Kenesét és Fűzfőt tehermentesíti, de a 710-est nem kötötték be a sztrádába, így a forgalom előbb lemegy szinte a partig a 71-esre, majd keletre, azaz visszafelé fordul az eredetileg Főkajár, Füle, Polgárdi irányába haladó mellékútra, és csak onnan kanyarodik északra, hogy a Balaton keleti partjával párhuzamosan haladhasson az északi part települései felé.

közút útépítés M7 autópálya autóút M8 710 EU beszerzés NIF710/29, más szavakkal az északi parti főút és az északi parti vasútvonal találkozása

Veszélyben a Debrecen és Románia közti sztráda EU-s pénze

1

Az eddigieknél alaposabb számításokkal kell igazolni az M35-ös déli és az M4-es legkeletibb szakaszának szükségességét és költségét, ha Magyarország azt akarja, hogy az Európai Unió finanszírozza az autópályák építését.

Összesen hatvan kérdésre vár választ az Európai Biztottság, mielőtt elfogadnák két, egymáshoz kapcsolódó hazai sztrádaszakasz uniós finanszírozását - írja a 24.hu. Brüsszel az M4-es Nagykereki, országhatár és Berettyóújfalu közötti részénél 27, az M35-ös innen kezdődő és majdnem Debrecenig (az új 481-es, a 4-esre rákötő főútig) tartó szakaszánál 33 pontban sorolta kifogásait.

közút Románia EU beszerzés szabálytalanság jog útépítés Közgép Itinera Duna Aszfalt A–Híd Hódút M4 M35 autópálya NIFAz autópálya hosszan töltésen halad majd

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek