Már át lehet menni a Mosoni-Duna új hídján

0

A végéhez közeledik a 813. sz. főút harmadik ütemének építése – írja a Magyar Építők. A Győrt keletről elkerülő útszakaszon, melyet a Strabag Általános Építő Kft., Hódút Kft. és Strabag AG együtt kivitelez, a kisebb hidak építése már befejeződött. Az útszakasz legizgalmasabb műtárgya azonban a Mosoni-Duna híd, melyre – annak őszi betolása után – már szintén felkerült a pályalemez. Ennek tiszteletére a kivitelezők hétfő délután ünnepélyes hordógurítást rendeztek.

útépítés közút Győr híd Strabag
Fotók: Magyar Építők

útépítés közút Győr híd Strabag

útépítés közút Győr híd Strabag

De ki fog Debrecenből Nyíregyházára akkora kerülővel sztrádázni?

0

Befejezik a görbeházi csomópontot, így az M3-ason Nyíregyháza felől jövők rákanyarodhatnak majd hegyes szögben az M35-ösre Debrecen felé, és viszont.

Jövőre megépül az M35-ös autópálya görbeházi csomópontja, amely kimaradt a beruházásból – jelentette be hétfői debreceni sajtótájékoztatóján a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter, Kósa Lajos, írja az MTI.

útépítés közút Debrecen Nyíregyháza M3 M35 autópálya
A Google térképe így mutatja, hogy hogyan látnánk egy repülőről a csomópontot

Annak idején, amikor 2004-ben megépült az M3-as szóban forgó szakasza, úgy gondolták, hogy nem életszerű, hogy a két keleti megyeszékhely közötti forgalom ne a nyílegyenes, és a településeket jórészt elkerülő 4-es főutat válassza csak azért, hogy jóval hosszabb úton, de sztrádán haladjon. Így, az egymástól kis szögben elváló autópálya csomópontja elválási csomópontként, nem teljes csomópontként épült meg, 1,5 milliárd forintot megtakarítva.

útépítés közút Debrecen Nyíregyháza M3 M35 autópálya
Az OpenStreetMap térképén is látszik, hogy kerülő az autópályát választani

Kósa szerint azonban szabvány írja elő, hogy autópályák találkozásánál lehetővé kell tenni, hogy mindenhonnan mindenhova lehessen hajtani. Az is kiderült, hogy a becslés szerint most már kétmilliárd forint kell a hiányzó csomóponti ágak megépítéséhez. A miniszter azt ígérte, jövőre készül el a kiegészítés.

Sopron felé közelít az autóút

2

Az M85-ös Sopronig hiányzó nem egészen hatvan kilométeres szakasza négy szakaszban fog megépülni, így nyolc építőcég is dolgozik majd rajta.

A Közbeszerzési Hatóság adatbázisában megjelent a Sopron gyorsforgalmi elérhetőségét célzó közbeszerzés összefoglalója – írja a Magyar Építők. Az M85-ös autóút Csorna és Sopron között négy részben valósul meg összesen 57,5 kilométeren. Az M85-ös másik szakasza már korábban kiépült az M1-es autópálya és Csorna között.

A Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont között 20,05 kilométeren a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma tette a legjobb ajánlatot nettó 51,9 milliárd forintért. Itt az autóút két különszintű csomóponttal, hat felüljáróval, négy aluljáróval, egy vadátjáróval, 43,6 kilométernyi védőkerítéssel, 1,7 kilométer zajárnyékoló fallal és Babótnál egy dupla pihenőhellyel készül el.

útépítés közút Sopron Strabag autóút Swietelsky EuroAszfalt Betonútépítő Dömper Subterra

A Nagylózsig tartó 15,6 kilométeres második szakaszon az EuroaAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. 48,1 milliárdos ajánlatát jelölték meg nyertesnek. Feladatuk két különszintű csomópont, hét felüljáró, hét aluljáró, 33 kilométernyi védőkerítés és Fertőszentmiklósnál egy pár pihenőhely létrehozása is.

A Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. 53,09 milliárdos ajánlata kapta a legtöbb pontot. Itt meg kell építeni a nagycenki üzemmérnökségi telepet, két csomópontot, nyolc felüljárót, kilenc aluljárót, 650 méternyi vasúti pályát, 36,4 kilométer védőkerítést, 1,2 kilométer zajárnyékolót.

Ugyanez a konzorcium nyert a Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti 6,4 kilométeres szakaszon 17,7 milliárdért. Itt további két csomópontot, négy felüljárót, két aluljárót, 670 méter kerékpárutat és 21 kilométer védőkerítést hoznak létre.

Új KRESZ-táblát kell megtanulnunk

0

Letették az R67-es út alapkövét. Ez lesz az első gyorsút Magyarországon. Vagyis olyan négysávos, amelyen 110-zel haladhatunk, gyorsforgalmi útnak számít, mint a sztrádák és az autóutak, de akár szintbeni kereszteződést is tartalmazhat.

Amikor a miniszterelnök 2015 tavaszán Sopronban gyorsforgalmi utat ígért minden megyei jogú városnak, a magyar jog szerint még csak az autópályák és az autóutak (illetve ezek csomóponti ágai) tartoztak ebbe a kategóriába. Orbán Viktor azonban ott, és a modern városok program keretében lebonyolított látogatásain általában konzekvensen "négysávos" utakról beszélt, vagyis nem ígért feltétlenül sztrádákat vagy autóutakat.

Tasó László, a fejlesztési tárca akkori közlekedéspolitikai államtitkára hamarosan be is jelentette egy új útfajta, a szintén a gyorsforgalmi gyűjtőkategóriába sorolt M gyorsút (később a rendkívül megtévesztő M-et lehagyták) bevezetését. A gyorsforgalmik eme legalsó foka bekerült a jogszabályokba is.

közút útépítés NFM NIF Kaposvár gyorsút KRESZA R67-es lesz az első gyorsút - fotó: NIF

Hatvanmillióba kerül az üzemidő-hosszabbítás a két metrón

0

Éjszaka is járhatnak majd a metrók, de még vizsgálják az igényeket - ezt nyilatkozza a BKK vezére a TV2-nek.

2018 tavaszán lehet újra az interneten keresztül BKV-jegyet venni - vélte Dabóczi Kálmán az I/I Azurák Csabával című műsor felvételén. A BKK vezérigazgatója pontosította azokat a nyilatkozatokat, amelyek arra utaltak, hogy a T-System teljesen megújította volna a nyáron sokat bírált e-jegyrendszert. Most annyi történt, hogy a BKK szakemberi hozzáférhetnek az "újrahúzott" rendszerhez, azaz mostantól elkezdhetik a házon belüli teszteléseket, tehát még nincs pontos dátum az újraindulásról. Mindenesetre a tényleges e-jegyrendszert, azaz, hogy például mobiltelefonon keresztül lehessen bejutni egy metróperonra 2019-re valószínűsítette a BKK vezetője.

2019 január középén lehet ismét használni a hármas metró most felújítás miatt lezárt északi szakaszát - jelentette ki Dabóczi Kálmán. A vezérigazgató szerint a projekt már 2018 végére lezárul, de a műszaki átvétel és az engedélyek kiadása további pár hetet vesz igénybe.

BKK metró Budapest gyorsvasút kerékpár Dabóczi Kálmán Vitézy Dávid magazin bérlet informatika internet közút dugódíj botrány t-systemsFotó: BKK

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek