Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

És nemzetközivéééé lett

2

villamos Franciaország Németország Svájc Csehország Lengyelország Strasbourg

A strasbourgi villamos átért Németországba. Nem ez az első országhatáron áthaladó villamos, és még az is lehet, hogy hozzánk közelebb is lehet ilyen.

Nemrég, április végén megnyitották a strasbourgi villamos D vonalának legújabb bővítését. Érdekessége, hogy a szakasz a Rajna túloldalán, Németországban, Kehl városában, a vasútállomásnál ér véget. A végállomás csak ideiglenes, a tervek szerint a vonal még idén eléri a kehli városházát.

Az Európai Parlament (egyik) székvárosa szép példája annak, amit francia villamosreneszánsznak szokás nevezni. Strasbourgban a 19. századra nyúlik vissza a városi vasút története, először lovak, majd hamarosan már villamos energia továbbította a kocsikat. 1930-ban már 100 kilométeres hálózat működött a városban és 130 kilométeres a környéken. Az 50-es években azonban a motorizáció itt is megölte a villamost, 1960-ra számolták föl a hálózatot.

Sok francia (és később más) városhoz hasonlóan az utóbbi évtizedekben azonban újjászületett a villamos gyors, nagy kapacitású, alacsonypadlós és a városkép díszére váló esztétikájú, modern járműként. Az első új szakasz 1994-ben nyílt meg, ma már a vasúttal kombinált tram-train vonalak is működnek.

villamos Franciaország Németország Svájc Csehország Lengyelország Strasbourg
Strasbourgból Kehlbe. Fotó: Wikipedia

tízéves a vaskerekes sebességrekord

0

Az Alstom speciális TGV-szerelvénye 2007 április 3-án állította be a hagyományos felépítésű vasutak ma is érvényes sebességrekordját csaknem 575 kilométer per órával.

A kerek évforduló persze nem jutott eszembe, csak egynapos késéssel emlékeztetett rá az iho.hu. Viszont annak idején egy most is vállalható cikket írtam az Indexbe az eseményről, és arról, hogy a vaskerekes vasút ezzel utolérte a mágneses lebegtetésűt.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Legfrissebb bejegyzések

Facebook

Utolsó kommentek