A világ legtöbbet gyártott villamosa már csak nosztalgia Prágában
2017. március 28.Újra átjárnának a vonatok Rajkánál Pozsonyba
2017. március 25.Ha a GYSEV-nek tényleg sikerül Csornáról meghódítania a szlovák fővárost, következő lépésben talán a MÁV-Start is összekapcsolhatja Győrrel.
Szlovákia közvetlen vonatokat szeretne fővárosából Rajkán keresztül Magyarországra - írja a ta3.com, a tervek szerint decemberben indulnának a járatok. Az iho.hu közlekedési portálnak a vonatokat majdan működtető GYSEV is megerősítette, hogy szó van erről, de az is kiderült, valódi döntés még nincs.
Messziről fogjuk kezdeni. Az egész nemzetközi vonatozás visszaszorulóban van Európában (más kontinenseken meg sose volt igazán kiterjedt), kivéve talán ott, ahol nagysebességű szuperexpresszek kötnek össze nagyvárosokat.
Tarlós arra buzdít, az autósok ne fizessék be a büntetést
2017. március 24.Mostanában kitesznek KRESZ-táblákat olyan helyekre, ahol évtizedekig nem volt, az emberek megszoktak egy közlekedési rendet. Ráirányítanak egy kamerát, és a szabályszegőknek ötvenezres – nem öt- vagy tízezres – büntetést küld a közterületfelügyelő – mondta Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján.
A főpolgármestrer azt ígérte, kiáll az ilyen esetek áldozatai mellett. „Bár nekem általában gépkocsivezető vezeti az autómat, ilyen nem történt velem, de ez nonszensz” – mondta Tarlós.
Sőt, a főpolgármester azt is mondta, azok az autósok, akiket pusztán kamerafelvétel alapján akarnak megbüntetni, ne fizessék be a büntetést. Amikor az ügyek átkerülnek a közterületfelügyelettől a rendőrségre, a tapasztalatok szerint már sokkal emberségesebb az eljárás – mondta Tarlós István.
Tarlós szerint az ördög műve, hogy folyton lerobban az orosz metró
2017. március 24.Péntek délelőtt fél tíz körül kiszállították az utasokat a Pöttyös utcánál, miután satufékkel állt meg.
A fővárosi 3-as metró első új, fehér szerelvényének pénteki üzemnapja sem sikerült hosszúra, már délelőtt újra ki kellett vonni a forgalomból. Erről maga a főpolgármester beszélt sajtótájékoztatóján. Tarlós viccesen az ördögöt tette felelőssé a sorozatos hibákért.
Komolyan pedig azt mondta, hogy egy új járműnél természetesek az ilyen hibák. Emlékeztetett arra, hogy annak idején a Combino villamosok forgalomba állásakor is voltak hasonló problémák.
A Fonódó úgy értesült, hogy ezúttal a Pöttyös utcánál kellett kiszállniuk az utasoknak.
A Metrovagonmas járműve a hét elején kezdte meg az utasok szállítását, miután előtte hosszan próbázott utasok nélkül. Azóta többször lerobbant, a gyártó mérnökei pedig próbálták elhárítani a hibákat.
Szakemberek szerint a fehér metrónak leginkább a fékrendszerével és a szellőzésével van baj. Legalábbis eddig ez derült ki.