A világ legtöbbet gyártott villamosa már csak nosztalgia Prágában
2017. március 28.Új villamosok és trolik jöhetnek Budapestre
2017. március 22.A kormány 12 és fél milliárd forintot csoportosított uniós pénzekből fővárosi villamosok és trolibuszok vásárlására. Annak idején a CAF villamosok és a Škoda-Solaris trolik megvásárlásakor olyan szerződéseket kötöttek, amelyek opciós tételeket is tartalmaznak, vagyis a vevő később pótrendelést adhat föl az eredeti áron.
Minthogy a budai fonódóról ismert rövidebb CAF-ok ára körülbelül 500 millió forint volt, akár 25 villamos is kijöhetne az árból. Azonban ha például trolibuszokat is beszereznek még, kevesebb villamos jöhet. Sőt, a Magyar Közlönyben, amelyben megjelent az EU Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) pénzeinek átrendezéséről szóló kormányhatározat, az is olvasható, hogy a pénzből infrastruktúrafejlesztésre is juthat. (A közlöny 3953. oldalát kell nézni.)
Úgy tudni, még nem dőlt el, hogy az alacsonypadlósvillamos- és -troli-beszerzés projekt keretében pontosan mit vesz a főváros, de a legvalószínűbb a rövid CAF-ok és trolibuszok beszerzése.
Leépítések a BKK-nál
2017. március 14.A hírek szerint tömeges leépítés folyik a BKK-nál. Olyan munkatársaktól válnak meg, akik a szolgáltatás minőségéért felelnek. Például ellenőrzik a járműveket működtető alvállalkozókat, hogy megy-e a buszon a légkondi, hogy tiszta-e a villamos.
Úgy tudni, hálózati forgalomirányítóktól is megváltak (nekik kell rendbehozni, ha műszaki vagy más okból valahol akad a közlekedés).
Az egyik legerősebben megvágott terület az utastájékoztatás, a Futár működtetése, a jegyértékesítés.
Mátyási György például, akit sokan, hangját meg még többen ismerik, a Facebook-oldalán jelentette be, hogy elküldték.
Bizonyos területeken állítólag megszűnnek az érintett státuszok is, a feladatot külső céghez fogják kiszervezni.
Wifi lesz a Combinón
2017. március 07.Vegyen magának villamost!
2017. március 06.Miskolc online árverésen értékesíti Tatráit
A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. 1986 és 1990 között gyártott, 30 méteres, 38 tonnás villamosokat kínál online eladásra. A 300 fős kapacitású járművek 1-1,5 millió kilométert futottak, de a mai napig kiemelkedően megbízhatók – írják az árverésről szóló közleményben.
A most kalapács alá kerülőkhöz hasonló, Tatra KT8D5-ös, kétirányú szerelvények Miskolcon kívül több cseh városban, valamint Kassán, Phenjanban, Szarajevóban, Moszkvában, Volgográdon és Strausberg-ben is szolgáltak, vagy szolgálnak a mai napig, nem egyet modernizáltak közülük – ismertette a piaci lehetőséget az árverést szervező Intergavel Kft. vezetője.
Kocsis Csaba hozzátette, emiatt nem lenne meglepő, ha a villamosokat egy külföldről licitáló vinné el, és ott folytatnák pályafutásukat.
Az sem kivételes, hogy a villamoskocsikat vendéglátó egységnek, gyerekjátszóháznak rendezik be vagy más, a korábbitól eltérő funkciót találnak számukra.
Újdonság most az online árverés, ilyen formában Magyarországon még nem kínáltak kötöttpályás közlekedési eszközt.