Orbán lefújta a hódmezővásárhelyi villamosberuházást

3

A miniszterelnök arról beszélt, hogy Szabadkáig kell meghosszabbítani a vasútvillamost.

Sokan próbálták értelmezni, hogy mit mondott pénteken Orbán Viktor Hódmezővásárhelyen, a Modern városok program zárórendezvényén a város és Szeged közé tervezett tram-trainről, vagyis a városokban villamosként, a kettő között vasútként járó különleges közlekedési eszközről.

Az összes megyei jogú várost több mint két év alatt Sopronnal kezdve bejáró miniszterelnök mindenhol konkrét beruházásokat, pénzeket ígért, és ezt tette sok ügyben Vásárhelyen is. Hogy csak a közlekedésről beszéljünk, említsük meg a 47-es út négysávúsítását és annak elkerülőjét. Úgy vélem, a vasútvillamos ügyében, amelyet egy hónappal ezelőtt Lázár János kancelláriaminiszter, a város korábbi polgármestere, a térség mai képviselője temetett először, ennek ellenkezője történt, Orbán valójában a projekt leállítással fölérő végtelenbe tolását jelentette be.

Szerbia villamos vasút Szeged Szabadka Hódmezővásárhely vonatvillamos politika Orbán Viktor StadlerLázár, Orbán, Almási - Fotó: MTI

Búcsúzhatunk a Bz-ktől

3

vasút Bz MÁV MÁV-Start dizájn Szlovákia Csehország Csehszlovákia

A MÁV-nál úgy számolnak, tíz év múlva már nem járnak a csehszlovák motorvonatok. Azért addig még klíma kerül beléjük.

Mindenfelé használható mozdonyok jönnek a GYSEV-hez

0

Megérkezett a magyar-osztrák vasúthoz a Siemens első két Vectronja.

A Budapestről Sopronba és Szombathelyre közlekedő IC-ken kívül elsősorban tehervonatok elé tervezik kötni azt a kilenc Vectront, amelyet a GYSEV a Siemenstől vesz. Az üzlet márciusi bejelentésekor még csak öt, 6400 kilowatt névleges teljesítményű mozdony vásárlása volt biztos, de a további négy példányra szóló opciót is lehívták.

A MÁV-nál és a GYSEV-nél is szolgáló Taurus (EuroSprinter) mozdonyok továbbfejlesztésének is tekinthető Vectronok közül az első kettő kedden érkezett, hónapokkal a határidő előtt, sőt, a többi hét is megjön még idén.

vasút GYSEV mozdony beszerzés dizájn VectronA színsémát a személykocsikhoz és a tehervonatokhoz is szánja a GYSEV

Az összes HÉV megérett a kidobásra

4

HÉV MÁV MÁV-HÉV Budapest EU beszerzés Stadler gyorsvasút vasút

A MÁV tervei szerint 23 szerelvény helyett újat vennének, 75-öt felújítanának. Egy másik megoldás csupa újjal számol. A pénz EU-támogatásból jöhet a húszas években.

Megkezdődött az új, magyar IC-kocsik sorozatgyártása

4

A végleges dizájn eltér a prototípusétól, még idén elkészül két akadálymentes, kerékpárt is szállító vagon.

Régóta folynak az erőfeszítések a MÁV-Startnál egy korszerű vagonpark kialakítására az emelt szintű távolsági szolgáltatásokhoz, vagyis a hazai IC és a nemzetköti EC járatokhoz. A szolnoki járműjavítóban párhuzamosan újjítják föl a több mint két évtizede, Spanyolországból vásárolt CAF-kocsikat, és készítik az IC+ fantázianevű, saját fejlesztésű és gyártású kocsikat.

MÁV MÁV-Start vasút IC dizájn beszerzésA másodosztályú sorozat-IC+-ok belső elrendezése a prototípuskocsikra fog hasonlítani, a dizájn viszont a CAF-okéra. - A Vonatösszeállítás képén az utóbbi

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek