Önvezető autóknak épül tesztpálya Zalában

0

Magyarországnak jók az adottságai ahhoz, hogy a vezető nélküli járműfejlesztés egyik európai központja legyen - mondta Palkovics László.

Palkovics szerint Magyarországon már az 1980-as évek elején jelentős kutatási eredményeket értek el a szakemberek a közúti közlekedés területén, ami hozzájárult ahhoz, hogy nagy autógyártók, járműgyártáshoz kapcsolódó nagy fejlesztő központok jöjjenek ide.

A vezeték nélküli, valamint az elektromos hajtású járművek fejlesztésében és gyártásában való magyar részvétel koordinálásáért, továbbá az ELI Science Park projekt oktatási, kutatási és gazdaságfejlesztési koncepciójának kialakításáért felelős kormánybiztos szerdán egy budapesti háttérbeszélgetésen hangsúlyozta, hogy magyar kutatók nevéhez több járművezető-támogató rendszer köthető, magyar felsőoktatási kutató intézetek nemzetközi együttműködések intenzív részesei, a felsőoktatási háttér adott az elektromos, illetve vezető nélküli járműfejlesztéshez, és erős a járműipari vállalati háttér.

közút elektromos magazin önvezetőFotó: Wikipedia

Tésztából építettek hidat

0

Már évente többször rendeznek tésztahídépítő versenyeket Magyarországon. A képen a lettországi Riga Technikai Egyetem Bridge iT nevű csapatának egyik tagja igazítja meg tésztahídjukat a terhelőpadon a Debreceni Egyetem Műszaki Karának Építőmérnöki Tanszéke által szerdán rendezett TörDElő tésztahídépítő versenyen Debrecenben. (MTI)

híd közút magazin Debrecen
Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt

Új járműveket vesz a szlovén vasút

0

vasút Szlovénia beszerzés

Új utasmólót kezdtek építeni Ferihegyen

0

Ferihegy repülés magazin beszerzés Budapest

Nem indulhat a metrófelújítás

1

A pesszimisták szerint idén már nem lesz semmilyen metrófelújítás, ugyanis jelenleg nem fut semmilyen tender sem a 3-as metró rekonstrukciójára, miután az egyetlen aktuálist visszavonta a BKV.

A BKV visszavonta az észak-déli metró Kőbánya-Kispest és Népliget közötti szakasza, valamint a Kőér utcai járműtelep újjáépítésére kiírt közbeszerzését – írja a 24.hu. A VEKE Facebook-oldalán arra is felhívja a figyelmet, hogy valójában még le se járt a tender (meghosszabbított) határideje.

A közlés nem árulja el a visszavonás okát. Eddig minden 3-as metrós tendert visszavontak, a korábbiakat azért, mert az ajánlattevők valamennyien túl drágán vállalták volna a munkákat.

Most azonban más a hivatalos magyarázat: Radnai Tibor, a felújítás projektfelelőse az Indexnek azt állította, hogy a tenderkiírás után módosult egy jogszabály, ami több uniós közbeszerzésről szóló kormányrendeletet módosított.

Az indoklás furcsa, hiszen a jogszabályokat nem visszamenőleges hatállyal szokták módósítani, azaz a változás előtt kiírt tenderek szépen lefuthatnak a korábbi szabályokkal.

Radnai másik állítását maga a portál sem veszi készpénznek. A projektfelelős szerint ugyanis a visszavonás nem késlelteti a metrófelújítást. Valójában azonban legutóbb május-júniusi munkakezdésről beszéltek, most pedig a legeslegderülátobb számítás is júliusi szerződéskötést feltételez, vagyis ősz előtt nem indulhatnak meg a munkagépek.

Ha azonban bármilyen további probléma adódik, könnyen 2018-ra csúszhat a felújítás elkezdése.

Budapest metró 3-as metró gyorsvasút BKV felújítás beszerzés

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek