Nem vihet utasokat a különleges HÉV

1

A Dumtsa Jenőnek emléket állító HÉV-kocsi nem került forgalomba, így a nagyközönség eddig nem látta a különleges festésű járművet. A Szentendre város száz éve elhunyt első polgármesterének szentelt motorkocsi azért nem jár, mert még nem zárult le a hivatalos hatósági engedélyezése – derült ki a MÁV-nak a Fonódó érdeklődésére küldött válaszából.

Pletykák szerint a HÉV különleges festése miatt nem szerezte meg eddig az engedélyt, ugyanis sötétbarna színe egyesek szerint balesetveszélyes, mert nehezíti (nyilván rossz látási körülmények között) a jármű meglátását. Hogy ez igaz-e, nem tudni, a közlekedési hatóságot is magába olvasztó Nemzeti Fejlesztési Minisztérium még nem válaszolt a Fonódónak arra, hogy miért nincs még engedélye a Dumtsa-HÉV-nek.

HÉV Budapest dizájn Gyorsvasút MÁV MÁV-HÉV NFM
Túl nagy a sötétség? – Tóth Ferenc fotója

A láthatósági probléma szempontjából érdekes, hogy a kocsi másik meghatározó színe viszont a sárga, amelyből a homlokra is jut, bár kétségtelenül viszonylag kisebb felületen a szélvédő miatt. Mindenesetre korábban a nagyvasúti járműveknél éppen a sárga homlokfali szerepeltetése volt előírás hasonló okból.

Más pletykák is vannak HÉV-es körökből. Ezek szerint a munkából így kivont motorkocsi, illetve szerelvénye erősen hiányzik, nehezebb így a menetrendhez szükséges járműmennyiség összeszedése. Ezt viszont a MÁV egyértelműen cáfolta, válaszuk szerint a kiadásban nem okoz nehézséget a hiány.

:-( Máris összevandálkodták az orosz motorkocsi új festését

3

vasút dizájn uzsgyi felújítás

De hova megy ma a 72-es troli?

1

Budapest közút utastájékoztatás menetrend troli térkép

Hét nap alatt háromféle déli végállomása is volt a fővárosi 72-es járatnak. Egy alapvetően pozitív irányú változást csak ilyen kaotikusan lehet bevezetni?

Öööö nem kapok levegőt a Barna-sárga HÉV-től

4

Igazi meglepetés: a MÁV-HÉV Szentendre első polgármestere emlékére reklám-HÉV-re színezte az egyik szerelvény harmadát.

Dumtsa Jenő volt Szentendre város első polgármestere, száz éve halt meg. Valóban fontos szerepet játszott a település életében, a HÉV megépítését is ő kezdeményezte. Az ő emlékét hirdeti mostantól az első werbe-HÉV, a 994-es MXA motorkocsi. Vasúti mozdonyok már elég régóta kapnak Magyarországon is alkalmi matricázást, de az elővárosi járműnél ez még nagyon szokatlan.

Tóth Ferenc fotója az új kocsiról a Facebook több helyén is megjelent. Vitézy Dávid, a BKK korábbi, a közlekedési múzeum mostani vezérigazgatója például azt írja róla: "A MÁV a mozdonyokról ismert tarka-barka alkalmi festést elkezdte a hévekre is alkalmazni. Rémesen néz ez így ki, vizuális környezetszennyezés. A tömegközlekedési járművek egységes színe adja a szolgáltatás identitását, ez nem reklámfelület - ezt amúgy másutt a MÁV is pontosan érti, hisz épp ezért kezdte nemrég egységesíteni a motorvonatokat a kék-sárga flottaszínre.

gyorsvasút MÁV HÉV MÁV-HÉV Vitézy Dávid dizájnTóth Ferenc fotója

Az új reptéri busz 900 forintba kerül majd a 65 évnél fiatalabbaknak

2

A Deák tér - Kálvin tér - Ferihegy II. útvonalon félóránként indul majd a 100E.

Ha a blogom nem közlekedésről szólna, hanem sajtóetikáról, hosszasabban elemezném azt a kérdést (tényleg nem tudom a saját álláspontomat), hogy helyes-e a meghívóból megírni egy hírt. A BKK és a Városháza ugye hétfőn mindenféle orgánumnak elküldi, hogy kedden bejelenti: új buszjárat indul a reptérre, és az Index rögtön meg is írja ezt. Akkor ők most szemfülesek, és a lehető leggyorsabban tájékoztatják az olvasóikat, vagy etikátlanul jutnak előnyhöz azzal, hogy lelövik a poént.

Minthogy ez egy közlekedési blog, nézzük inkább a részleteket! Az Index ugyan csak a tényt közli, de mások már többet tudnak. Július 8-tól minden nap, a Deák térről 4-től fél éjfélig, a Liszt Ferenc Airport 2. megállóhelyről 5:00-től 00:30-ig indul a 100E félóránként.

Állandó köztes megálló csak a Kálvin téren lesz, az Astoriánál csak hajnalban állnak meg az első járatok. Vitézy Dávid kifogásolja is ezt, Facebook-oldalán azt írja, reméli, hogy felülvizsgálják ezt az álláspontot, és a reptéri busz megáll ott, ahol a város legforgalmasabb busztengelyét metszi. A BKK volt vezérigazgatója egyébként a 100E-t a legjobb dolognak tartja, "ami a 3-as metró felújításának kudarcából kijött: közvetlen belvárosi járat indul az úszó VB-re a reptérről, csak hogy megkíméljék a látogatókat a metróra szállástól - bár félóránkénti járatkövetéssel erősen határeset, hogy mennyire lesz használható. Ezzel együtt jó lenne, ha maradna a vb után is, minimum a metrófelújítás végéig - bár a valódi megoldás a tervezés alatt álló vasútvonal-kiágazás megépítése lesz."

közút Budapest BKK repülőtér Vitézy Dávid busz tarifaKép: Wikipedia

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek