Meglévő technológiákat hegesztenek össze a kínai szuperbuszvillamosban

0

Eddig leginkább Franciaországban építettek gumikerekes, vezetősínes villamost. A most Kínában bemutatott változatnak nemcsak sínre, de felsővezetékre, sőt vezetőre sincs (nem lesz) szüksége.

A nyolc évvel ezelőtti, tragikus viaduktomlás helyszínén, a közép-kínai Csucsouban (Zhūzhōu, 株洲) akarják felépíteni jövőre az első, 6,5 kilométeres kísérleti vonalát annak a szuperbusznak, amelynek fejlesztéséről a kínai állami média nyomán beszámolt a mashable.com.

A cél egy olyan eszköz, amely viszonylag nagy kapacitású, a forgalom kevéssé zavarja, és kiépítése sokkal olcsóbb, mint egy metró-, vagy akár egy villamosvonalé, így a "kisebb" városok is megengedhetik maguknak. A kisebb persze kínai léptékkel értendő, Csucsou például nagyjából két butapestnyi lakosnak ad otthont.

Megszületett a MÁV-járművek új arculata

2

vasút MÁV MÁV-Start dizájn Csehország Desiro Flirt Stadler Traxx Uzsgyi

Nem egyszeri döntéssel, hanem fokozatosan, szervesen alakult, alakul ki a szemünk előtt a MÁV-Start többé-kevésbé egységes (de két vonulatra osztható) flottaszíne, bár hivatalosan nem jelentették be a megszületését.

Még az orosz motorvonatnak is jól állnak az új MÁV-színek

0

Nyilvánosságra került az első fotó a kék tégláról.

A Fonódó úgy értesült, a vizesvébé idején már be akarnak vetni két felújított Uzsgyit a Balaton északi partján, a nyílt vízi úszók ugyanis Füreden versenyeznek majd.

A 6341-es sorozatú (Bpmot) "ikermotorkocsik" 2002 óta emelték - a Bz-khez képest - a hazai mellékvonalak színvonalát. Az orosz államadósságért "cserélt" negyven motorvonat egyik érdekessége, hogy gyakorlatilag csak mi vettünk belőlük. (Ez persze nem igaz a korszerűbb változatra, az például Szerbiában látható.)

vasút MÁV Uzsgyi dizájn felújítás MÁV-StartForrás: iho.hu

A Mészáros és Mászáros Kft., valamint a Hídépítő Zrt. építi a komáromi hidat

0

Nyáron kezdődhet a Duna-híd kivitelezése

Az új közúti híd megépítése után a teherforgalom az M1 autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése, illetve gyorsabbá és biztonságosabbá válik az átkelés. Az új híd és a hozzá csatlakozó útszakszok forgalomba helyezése 2019 őszére várható.

Óránként három négyzetméter vonatot firkálnak össze

0

vasút gyorsvasút MÁV MÁV-Start HÉV dizájnA

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek