Már át lehet menni a Mosoni-Duna új hídján

0

A végéhez közeledik a 813. sz. főút harmadik ütemének építése – írja a Magyar Építők. A Győrt keletről elkerülő útszakaszon, melyet a Strabag Általános Építő Kft., Hódút Kft. és Strabag AG együtt kivitelez, a kisebb hidak építése már befejeződött. Az útszakasz legizgalmasabb műtárgya azonban a Mosoni-Duna híd, melyre – annak őszi betolása után – már szintén felkerült a pályalemez. Ennek tiszteletére a kivitelezők hétfő délután ünnepélyes hordógurítást rendeztek.

útépítés közút Győr híd Strabag
Fotók: Magyar Építők

útépítés közút Győr híd Strabag

útépítés közút Győr híd Strabag

De ki fog Debrecenből Nyíregyházára akkora kerülővel sztrádázni?

0

Befejezik a görbeházi csomópontot, így az M3-ason Nyíregyháza felől jövők rákanyarodhatnak majd hegyes szögben az M35-ösre Debrecen felé, és viszont.

Jövőre megépül az M35-ös autópálya görbeházi csomópontja, amely kimaradt a beruházásból – jelentette be hétfői debreceni sajtótájékoztatóján a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter, Kósa Lajos, írja az MTI.

útépítés közút Debrecen Nyíregyháza M3 M35 autópálya
A Google térképe így mutatja, hogy hogyan látnánk egy repülőről a csomópontot

Annak idején, amikor 2004-ben megépült az M3-as szóban forgó szakasza, úgy gondolták, hogy nem életszerű, hogy a két keleti megyeszékhely közötti forgalom ne a nyílegyenes, és a településeket jórészt elkerülő 4-es főutat válassza csak azért, hogy jóval hosszabb úton, de sztrádán haladjon. Így, az egymástól kis szögben elváló autópálya csomópontja elválási csomópontként, nem teljes csomópontként épült meg, 1,5 milliárd forintot megtakarítva.

útépítés közút Debrecen Nyíregyháza M3 M35 autópálya
Az OpenStreetMap térképén is látszik, hogy kerülő az autópályát választani

Kósa szerint azonban szabvány írja elő, hogy autópályák találkozásánál lehetővé kell tenni, hogy mindenhonnan mindenhova lehessen hajtani. Az is kiderült, hogy a becslés szerint most már kétmilliárd forint kell a hiányzó csomóponti ágak megépítéséhez. A miniszter azt ígérte, jövőre készül el a kiegészítés.

Sopron felé közelít az autóút

2

Az M85-ös Sopronig hiányzó nem egészen hatvan kilométeres szakasza négy szakaszban fog megépülni, így nyolc építőcég is dolgozik majd rajta.

A Közbeszerzési Hatóság adatbázisában megjelent a Sopron gyorsforgalmi elérhetőségét célzó közbeszerzés összefoglalója – írja a Magyar Építők. Az M85-ös autóút Csorna és Sopron között négy részben valósul meg összesen 57,5 kilométeren. Az M85-ös másik szakasza már korábban kiépült az M1-es autópálya és Csorna között.

A Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont között 20,05 kilométeren a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma tette a legjobb ajánlatot nettó 51,9 milliárd forintért. Itt az autóút két különszintű csomóponttal, hat felüljáróval, négy aluljáróval, egy vadátjáróval, 43,6 kilométernyi védőkerítéssel, 1,7 kilométer zajárnyékoló fallal és Babótnál egy dupla pihenőhellyel készül el.

útépítés közút Sopron Strabag autóút Swietelsky EuroAszfalt Betonútépítő Dömper Subterra

A Nagylózsig tartó 15,6 kilométeres második szakaszon az EuroaAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. 48,1 milliárdos ajánlatát jelölték meg nyertesnek. Feladatuk két különszintű csomópont, hét felüljáró, hét aluljáró, 33 kilométernyi védőkerítés és Fertőszentmiklósnál egy pár pihenőhely létrehozása is.

A Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. 53,09 milliárdos ajánlata kapta a legtöbb pontot. Itt meg kell építeni a nagycenki üzemmérnökségi telepet, két csomópontot, nyolc felüljárót, kilenc aluljárót, 650 méternyi vasúti pályát, 36,4 kilométer védőkerítést, 1,2 kilométer zajárnyékolót.

Ugyanez a konzorcium nyert a Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti 6,4 kilométeres szakaszon 17,7 milliárdért. Itt további két csomópontot, négy felüljárót, két aluljárót, 670 méter kerékpárutat és 21 kilométer védőkerítést hoznak létre.

Itt (mármint Szombathelyen) az új Flirt

2

Az újgenerációs Filrtök az utasok számára alapvetően ugyanazt nyújtják (attól eltekintve, hogy kétszer annyi bennük a vécé), mint a Stadler már jól bevált motorvonatai. A vezető azonban nagyobb biztonságban van a jármű megerősített orrában.

Bemutatták a GYSEV Zrt. újgenerációs Flirt motorvonatflottájának első járművét Szombathelyen. Az új, jelentős részben hazai gyártású Stadler villamos motorvonatok a hatósági engedélyeztetési eljárás után, várhatóan jövő év közepétől állhatnak forgalomba a vasúttársaság vonalhálózatán. A mostani beszerzésnek köszönhetően összesen 20 Flirt motorvonat lesz a GYSEV tulajdonában, a korszerű járművekkel a vasúttársaság a teljes regionális személyforgalmát kiszolgálja.

A GYSEV Zrt. 2013 és 2015 között két projekt keretében 10 Flirt motorvonatot szerzett be. Az új járművek a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd, Sopron-Győr valamint a Szombathely-Rajka vonalakon közlekednek. Ezek a motorvonatok eddig mintegy 6,5 millió kilométert tettek meg a GYSEV Zrt. vonalain.

vasút Stadler GYSEV Flirt beszerzés EU

Több mint 4,6 milliárd a Mahartnak nyaralóhajózási programra

0

A nyaralóhajózás megvalósításához szükséges feladatok ellátására 4,66 milliárd forintot kap az állami tulajdonú Mahart Magyar Hajózási Zrt. 2017 és 2019 között egy kormányhatározat szerint.

A dokumentum értelmében a kormány elindítja egy új turisztikai termék, a magyarországi nyaralóhajózás alapjainak és hátterének megteremtésével kapcsolatos programot.

A megvalósításhoz szükséges feladatok ellátására és a Felső-Tisza-vidék kishajóforgalmát segítő fejlesztések megvalósítására a Mahartot jelölték ki. A program előkészítéséhez, a műszaki tervezéshez és a közbeszerzések megkezdéséhez, hatástanulmányok elkészítéséhez és az engedélyezési eljárások elindításához az idén 100 millió forintot kap a társaság.

hajózás magazin turizmus Mahart TiszaCsehországban, Lengyelországban, Németországban és Nyugat-Európa szinte valamennyi országában lehet lakóhajókkal utazni és üdülni csatornákon, folyókon, esetleg tavakon, tengereken. A kép Olaszországban készült

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek