Az évtizedes hiány pótlása javítja a Balaton autós elérését

3

Elkezdik építeni az M7-es és a 710-es (a leendő M8) csomópontját, ha kész lesz, a tervek szerint jövő ősszel, az északi partra gyorsabban lehet eljutni.

Nyári hétvégéken dugók szoktak kialakulni Balatonaligánál, az M7-es és a 71-es csomópontjánál. Az északi part főútjának megépült ugyan 2008-ra egy rövidebb, 17 kilométeres elkerülője, amely Akarattyát, Kenesét és Fűzfőt tehermentesíti, de a 710-est nem kötötték be a sztrádába, így a forgalom előbb lemegy szinte a partig a 71-esre, majd keletre, azaz visszafelé fordul az eredetileg Főkajár, Füle, Polgárdi irányába haladó mellékútra, és csak onnan kanyarodik északra, hogy a Balaton keleti partjával párhuzamosan haladhasson az északi part települései felé.

közút útépítés M7 autópálya autóút M8 710 EU beszerzés NIF710/29, más szavakkal az északi parti főút és az északi parti vasútvonal találkozása

Kiírták a tendereket a 3-as metró felújításának maradékára is

0

A középső és a déli szakasz összesen tizennégy állomására két közbeszerzésben lehet jelentkezni. Az északi szakasz és a pálya már idén elkészülhet, bár az utasok csak jövőre vehetik igénybe.

A budapesti 3-as metró felújítása ősszel indult. Egyrészt az északi szakasz hat állomásának (a két újpesti, a Gyöngyösi és a Forgách utcai, Árpád híd és Dózsa György út) másrészt a teljes vonal állomások közötti pályáinak rekonstrukciója zajlik.

Tarlós István főpolgármester nemrég arról számolt be, hogy várhatóan 2018. decemberében kezdődhet el a szakasz felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadás-átvételi eljárása. A vonal északi szakaszán az egyik oldali vágányokat és az áramvezető sínt elbontják, a másik oldali vágányon zajlanak az építkezéssel összefüggő szállítások. Elvégezték az alagúttisztítási, mosási munkákat, valamint folyamatban vannak a próbaszigetelés-javítások és kiértékelésük. Bontják a régi tűzjelző rendszert is.

metró gyorsvasút M3 Budapest Tarlós István beszerzés EU BKV 3-as metró felújítás akadálymentesítésMetrópótló a kiskörúton

Veszélyben a Debrecen és Románia közti sztráda EU-s pénze

1

Az eddigieknél alaposabb számításokkal kell igazolni az M35-ös déli és az M4-es legkeletibb szakaszának szükségességét és költségét, ha Magyarország azt akarja, hogy az Európai Unió finanszírozza az autópályák építését.

Összesen hatvan kérdésre vár választ az Európai Biztottság, mielőtt elfogadnák két, egymáshoz kapcsolódó hazai sztrádaszakasz uniós finanszírozását - írja a 24.hu. Brüsszel az M4-es Nagykereki, országhatár és Berettyóújfalu közötti részénél 27, az M35-ös innen kezdődő és majdnem Debrecenig (az új 481-es, a 4-esre rákötő főútig) tartó szakaszánál 33 pontban sorolta kifogásait.

közút Románia EU beszerzés szabálytalanság jog útépítés Közgép Itinera Duna Aszfalt A–Híd Hódút M4 M35 autópálya NIFAz autópálya hosszan töltésen halad majd

Klipháború a szlovák vasút körül

0

A szlovák államvasút jócsajos videoklippel, vonatozós számmal igyekszik népszerűsíteni szolgáltatásait.

Dominíka Zeleníková Morávková, azaz Dominička a főszereplője a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) reklámklipjének. A dallam tapad a fülbe, a cím nem bonyolult (Vonaton utazunk), a szöveg se:

A lánka arról énekel, hogy milyen sok mindent át lehet élni a vonaton, a refrén valahogy úgy szól, hogy / Vonaton-vonaton, nap mint nap a vonaton ülünk, / Nap mint nap nézünk ki az ablakon.. a vonaton – írta Korcsmáros Gábor felvidéki magyar közlekedési újságíró.

Szlovákia vasút magazin klip zene reklám
Montázs Dominíka Zeleníková Morávková Facebook-oldaláról

Aztán ugye mutatja, hogy a vonat nem késik, de tele van, egy nagy parti ez, ha akarsz, csatlakozz! Bemutatják, hogy van étkezőkocsi, lehet kávézni, enni, inni, a hálókocsiban aludni, a partyvagonban bulizni.

A vasút Facebook-oldalára még arról is fölkerült egy videó, hogy a másik videó hogy készült.

De nem maradt el az ellencsapás sem. Ahogy Magyarországon, Romániában, Lengyelországban vagy Szerbiában, úgy természetesen Szlovákiában is össze lehet vágni képeket szép, új vagy felújított vonatok, rekonstruált állomások és mosolygó, helyes statiszták helyett szétgraffitizett roncsokkal, peremig teleszennyezett vécékagylókkal, megfeküdt kohószökevényekben szorongó, frusztrált utasokkal és percben háromjegyű késéseket mutató kijelzőkkel.

Tendereztetik a vasútvillamos járműveinek szegedi bázisát is

0

A Hódmezővásárhely és Szeged közötti tram-train beruházásának utolsó eleme is egyenesbe került, kiírták a közbeszerzést a járműtelepre.

A Csongrád megyei vasútvillamos szerelvényei Szegeden, a Rendező pályaudvaron lelnek otthonra. A NIF ajánlatot kért egy 2876 négyzetméteres karbantartóbázis létrehozására az uniós közbeszerzési portálon, írta meg a Magyar Építők.

Szeged vasút villamos vasútvillamos EU beszerzés
Alaposan megváltozik majd a Rendező képe – fotó: Garai Szakács László

Magukat a CityLink típusú járműveket a Stadler valenciai gyárában készítik.

A két csongrádi városban szükséges villamospálya-építési munkákra a Strabag kapott megbízást.

A Szeged és Vásárhely közötti vasúti pályát a Swietelsky hozhatja rendbe és fejlesztheti a megnövekvő forgalmi igényeknek megfelelően.

Szeged vasút villamos vasútvillamos EU beszerzés
A pályaudvar és környéke az OpenStreetMap térképén

Az EU-támogatás segítségével finanszírozott járműbázis tehát az utolsó szükséges beruházás a vasútvillamos működéséhez.

A csarnokban két vágány lesz majd, egy emelő- és egy javítóvágány aknákkal, daruval, tetőpódiummal. Egy másik épület lesz az esztergacsarnok, egy harmadik pedig a kiszolgálóépület.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek