Hétvégére ismét meghosszabbítják a 72-es trolit. Nem. Lerövidítik!

0

Most és a következő hétvégén újra kitiltják a motoros járműveket a Szabadság hídról. A villamost Budán villamossal, a hídon metróval és busszal, Pesten pedig trolibusszal próbálják meg pótolni.

A tavaly az építkezések miatt spontán kialakult bulihidat idén már szervezetten hozzák létre két júniusi és két augusztusi hétvégére. Júliusban a nedves vébé és más rendezvények miatt nem csinált ilyet a főváros.

A hétvégék közlekedését a BKK a júniusihoz hasonlóan oldja meg – derül ki a cég közleményéből.

Budapest közút utastájékoztatás BKK menetrend troli híd gyalog gyorsvasút metró 4-es metró busz
Augusztusban is lesz piknik

A legérdekesebb, hogy a pesti oldalon a nem járó 47-es, 48-as, 49-es villamosokat a 72-es troli pótolja, amely ezen a négy napon Zuglóból ismét a Fővám térig jár, az Arany János utcától felsővezeték nélkül, akkumulátorról.

Csakhogy, ahogy erről már részletesen beszámoltunk, közben meg júliusban szombatonként és vasárnaponként a 72-es szintén tovább ment a kiskörúton önjáró módban, de a Kálvin téren a 83-as troli vonalára kanyarodott. Ehhez képest tehát nem hosszabbítás, hanem inkább rövidítés a Fővám téri végállomás.

Budapest közút utastájékoztatás BKK menetrend troli híd gyalog gyorsvasút metró 4-es metró busz
Augusztus első két hétvégéjén éppen így jár a 72-es

Úgyhogy ezen a nyáron a mindvégig egyformán jelölt 72-es meglehetősen nehezen követhető útvonalakat járt be, hiszen hétköznapokon a rendes, Arany János utcai végállomás volt a végállomás. Még szerencse, hogy ilyenkor kevés a belföldi és külföldi turista, aki eleve nehezebben igazodik el a járatokban. Ja, nem. Hanem több.

A hidat szombaton 0 órától vasárnap 24 óráig zárják le, ebben az időszakban a Fővám téren a jelzőlámpa sárga villogó üzemmódban működik; a Kálvin tér felől érkezők a híd előtt visszafordulhatnak, illetve a Belgrád rakpart–Havas utca felé is továbbhaladhatnak majd.

Budapest közút utastájékoztatás BKK menetrend troli híd gyalog gyorsvasút metró 4-es metró busz
A Deák téren

A lezárás idején a budai oldalon a villamoshálózat kisebb módosításával pótolják a villamosok által biztosított dél-budai eljutási lehetőségeket: a Fehérvári úton a 61-es villamos meghosszabbított útvonalon, a Szent János kórház és a Városház tér között közlekedik, míg a Bartók Béla úti kimaradó villamosszakasz pótlására az 56A járat meghosszabbított útvonalon, a Szent János Kórház és Kelenföld vasútállomás között jár.

A hídon áthaladó forgalom részére az M4-es metró, valamint a 133E és a Gárdonyi térnél is ideiglenesen megálló 7-es autóbusz kínál megfelelő alternatívát.

Feljelentés fakockaügyben

0

A főpolgármester szerint a fakocka nem tréfadolog.

Hivatalból büntetőeljárás indult közérdekű üzem jelentős mértékű megzavarása miatt, ez öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető – mondta Tarlós István csütörtöki sajtóértekezletén.

metró 3-as metró Oroszország Tarlós István Budapest bűnügy gyorsvasút BKV
A főpolgármester a bűnös fadarabbal – Fotó: MTI

Szerdán az új, fehér metrókocsik egyikéből kellett kiszállni az utasoknak, mert nem tudta zárni az egyik ajtót. Mint kiderült, egy fadarab akadályozta ezt. (Valójában nem kockáról, hanem inkább négyzetes hasábbról van szó.) A főpolgármester úgy véli, valaki szándékosan tette oda, hiszen fa alkatrészek nincsenek a járművek belsejében, és nem egy letört darabról, hanem egy szabályos, megmunkált tárgyról van szó.

Tarlós követeli, hogy a német T-Systems adjon magyarázatot

0

BKK internet botrány magazin Budapest Tarlós István közút villamos gyorsvasút informatika T-Systems

A főpolgármester szerint csak a külső és belső vizsgálatok lezárása után lehet véleményt mondani a BKK-botrányról és a vezérigazgató leváltásáról.

Megdöbbentem már magán a kifejezésen is, hogy „etikus hekker” – kezdte Tarlós István csütörtöki sajtótájékoztatóján az utolsó témaként elővett BKK-botrányról szólva. A főpolgármester többször hangsúlyozta később is, hogy nem ért az informatikához.

A T-Systems garantálta, hogy jól működik az online értékesítési rendszer, amelyet fejlesztettek, a történtek után mégsem kértek bocsánatot, amit a BKK viszont megtett. Követeljük, hogy a T-Systems német tulajdonosa (Tarlós egy alkalommal „rendszergazdá”-nak nevezte a céget) adjon magarázatot – mondt a főpolgármester.

Noha Tarlós István elég hosszan beszélt a BKK online bérletértékesítési rendszerének botrányáról, fő mondanivalója az volt, hogy csak akkor lehet az ügyről véleményt mondani, ha lezárulnak a külső (például az adatvédelmi ombudsman által indított), és a belső, fővárosi vizsgálatok.

Úgy véli, a BKK-vezérigazgató felelősségének, leváltásának kérdésére ugyanez igaz: csak a vizsgálatok végén érdemes beszélni róla. Azt azonban érzékeltette a főpolgármester, szerinte jelenleg kicsi az esélye, hogy Dabóczi Kálmán hibáját állapítanák meg.

(Illusztráció: Pixabay)

A kisvasúti pénzek zöme felújításra megy

0

Kiosztották a még tavaly év végén a kisvasutaknak ígért 10 milliárd forintot. Az összeg több mint fele a meglévő pályák renbehozását szolgálja, új szakasz első körben csak a kemencei üzemnél épül. Kétmilliárdot járművekre szánnak, a maradék pénz pedig tervezésre megy. Ezek a szakaszok a második körben készülhetnek el ténylegesen.

Az első pillanatban a kisvasútbarátszemnek csalódást okozott a közlönyben megjelent kormányhatározat, illetve a Révész Máriusz kormánybiztos által egy szerdai sajtótájékoztatón ismertetett lista a hazai kisvasutak fejlesztésére jutó költségvetési támogatásokról. Az derült ki ugyanis, hogy a program első ütemében lévő, más szóval már biztosnak tekinthető, odaítélt források közül mindössze a kemencei keskenynyomközű vasútnál jut hosszabbításra, jelenleg nem (persze valamikor nagyon is) létező szakasz újjáépítésére.

Révész Máriusz kisvasút beszerzés Kemence NFMÖrülhetnek Kemencén

Szánalmasan magyarázkodik a BKK és a T-Systems

5

Úgy tűnik, az e-bérlet-botrányban ludas két nagy cég tovább folytatja az őszintétlen kommunikációt.

A bő hete új bérletértékesítő honlapot bevezető BKK és a rendszert üzemeltető T-Systems Magyarország péntek késő éjjel közleményt bocsátott ki.

Természetesen arról a botrányról van szó, amit az váltott ki, hogy éjjel rendőrök vitték el azt a 18 éves fiút, aki másokkal együtt a rendszer egy fontos hibájára hívta föl a figyelmet. A Budapesttől több száz kilométerre lakó, a BKK járatait nem is használó diák havi bérletet tudott vásárolni 50 forintért. Erre azonnal fölhívta a cég figyelmét, jelezve azt is, hogy célja a hiba bemutatása és nem az utazás.

BKK magazin gyorsvasút bérlet T-Systems bűnügy tarifa közút villamos vasút internetMár nem szeretik a céget

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek