BKK tarifa ár Budapest magazin közút villamos gyorsvasút

 

Tavaly 3,43 százalékkal nagyobb értékben vásároltak bérleteket, jegyeket Budapesten, mint 2015-ben.

A Budapesti Közlekedési Központtól adatokat kérő Világgazdaság arra következtetett, hogy egyre többen használják a fővárosban a közösségi közlekedést, ám ez nem feltétlenül van így. A növekvő bevételekre magyarázat lehet a hatékonyabb ellenőrzés, a kevesebb bliccelő is.

Az utóbbi elméletet látszik igazolni, hogy a pótdíjbevétel sokkal jobban nőtt, mint a jegyárbevétel: tavalyelőtt még nem érte el az egymilliárdot, 2016-ban viszont 1,35 milliárd forint volt.

Akár így, akár úgy, a novemberig rendelkezésre álló adatok szerint csaknem 60 milliárd forintot hagytak az utasok az automatákban és a pénztárakban, ez majdnem kétmilliárd forinttal több az előző évinél. (A számokat össze lehet hasonlítani, hiszen nem vátoztak az árak.)

A bevétel zöme, 42,7 milliárd a különféle bérletekből jött be.

Az értékesítésben jelentősen, egy év alatt 40-ről 47 százalékra bővült az automaták szerepe, a pénztárak részesedése 35-ről 25 százalékra csökkent, miközben az ügyfélközpontoké 12-ről 15 százalékra nőtt. A maradékot a partnerek, viszonteladók szedték be.