Tendereztetik a vasútvillamos járműveinek szegedi bázisát is

0

A Hódmezővásárhely és Szeged közötti tram-train beruházásának utolsó eleme is egyenesbe került, kiírták a közbeszerzést a járműtelepre.

A Csongrád megyei vasútvillamos szerelvényei Szegeden, a Rendező pályaudvaron lelnek otthonra. A NIF ajánlatot kért egy 2876 négyzetméteres karbantartóbázis létrehozására az uniós közbeszerzési portálon, írta meg a Magyar Építők.

Szeged vasút villamos vasútvillamos EU beszerzésAlaposan megváltozik majd a Rendező képe - fotó: Garai Szakács László

2021-ben mehetünk vasútvillamossal Hódmezővásárhelyen (-re)

1

Megvan a kivitelező a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvonal fejlesztésére. A tram-train működéséhez is szükséges korszerűsítést a Swietelsky végezheti el.

A Swietelsky Vasúttechnika Kft. alakítja ki a szegedi Rókus elágazás és a hódmezővásárhelyi Népkert között a két Csongrád megyei várost összekötő vasútvillamos 21,3 kilométer hosszú pályáját – írja a Magyar Építők.

vasút villamos Szeged Hódmezővásárhely tram-train vasútvillamos vonatvillamos beszerzés fejlesztés Swietelsky Stadler Strabag EU építés NIF
Az Open Street Map térképe a vasútvonalakról és a mai szegedi villamosokról 

A nettó 25,6 milliárd forintos beruházásban több kétvágányú szakasz épül meg, a nyíltvonali és állomási átmenő fővágányokat 80/100 kilométer per órás pályasebességre és 225 kilonewton tengelyterhelésre teszik alkalmassá.

A két csongrádi megyei jogú várost összekapcsoló, nálunk újfajta jármű a szakemberek nem hivatalos becslése szerint 2021-ben szállíthat először utasokat.

vasút villamos Szeged Hódmezővásárhely tram-train vasútvillamos vonatvillamos beszerzés fejlesztés Swietelsky Stadler Strabag EU építés NIF
Az 1-es villamos vége Szegeden. Innen csatlakozik majd a vasútra – Garai Szakács László (iho.hu) felvétele 

A beruházás négy része közül háromban már megvan a közbeszerzés nyertese: a járműveket a Stadler szállítja, az új vásárhelyi villamospályát, valamint a szegedi villámoshálózat és a nagyvasút összekötését Rókuson a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. végezheti. A szegedi járműtelep áll a leghátrább, ott még csak most várható a tender kiírása.

Új villamosok, trolik jönnek, kékülnek a Flirtök

6

A közlönyben megjelent kormányhatározat az EU-s közlekedési pénzek elosztását módosítja. CAF villamosokat, Škoda-Solaris trolikat kap a főváros, az újabb, kék Flirtökhöz idomítják a hatvan régebbi, piros Stadler-motorvonatot, és a majd Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamosok gyártása is közelebb került.

Tavasszal éppen a Fonódó írta meg elsőként, hogy a MÁV-Startnak szándékában áll egységesítenie a Flirt-flottáját. Egyrészt piros (vörös, narancs) helyett a Stadlertől régebben vásárolt szerelvények (néhány más motorvonattípushoz hasonlóan) is megkapják a kék-fehér-sárga-szürke színezést, másrészt egyéb tekintetben is az újabb kivitelhez igazítják a régebbieket.

Például konnektorok kerülnek az utastérbe, sőt, USB-csatlakozók is - bár itt nem a kék Flirtök jelentik a mintát, inkább a majdani emeletes Kissek. A pontos műszaki tartalom még nem ismert, hiszen nem írták még ki a tendert, de a pénz már megvan rá, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat 4,8 milliárd forintot, azaz járművenként 80 milliót különít el erre az uniós IKOP (integrált közlekedésfejlesztési operatív program) alapból. A közbeszerzésen elvileg nem csak a Stadler indulhat, de ők feltehetően pályáznak majd.

MÁV MÁV-Start vasút villamos trolibusz vasútvillamos Budapest Szeged közút dizájn EU beszerzés építés Stadler vonatvillamos Skoda SolarisNemsokára csak emlék lesz

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek