Tizenöt százalékos béremelés a BKV-nál

0

Feltehetően kedden írják alá a megegyezést a béremelésről – mondta Tarlós István főpolgármester.

A főpolgármester szokásos, pénteki sajtótájékoztatóját a BKV bérmegállapodással kezdte. A bérfejlesztés átlagos mértéke 2017-ben 15 százalék. Tíz százalék, de minimum 28 ezer forint az általános tétel, ennyit mindenki kap az alapbéréhez – mondta Tarlós.

A fennmaradó ötszázalékos mérték a felzárkóztatásra kell, vagyis arra, hogy nagyobb legyen az emelés azokban a szakmákban, ahol nagy a lemaradás az országos jövedelemszinthez, illetve ahol nagy a munkaerőhiány.

A keveset vagy átlagosan kereső buszsofőrök 13 és 23 százalék közötti emelést kapnak. A fizikai munkások 10-15, esetleg e fölötti pluszpénzt, a hiányszakmák diplomásai hasonló mértékű növelést kapnak – mondta a főpolgármester.

Tarlós szerint az alacsony születésszám miatt eleve kevés a munkaerő, emelkednek a bérek. A BKV-hoz hasonló állami cégeknél pedig 30 százalékos béremelési programot vezetnek be három évre. Így elkerülhetetlen a bérek emelése a BKV-nál is.

BKV Tarlós István bér Budapest magazin közút villamos gyorsvasút

Ha támadják, meg kell hosszabbítani Makóig!

2

Az első pillanattól tudni lehet, hogy a vásárhelyi vonatvillamos nem fér bele a keretbe.

Magyarország egyszerűen alkalmatlan arra, hogy a tervezett módon, vagyis tisztán EU-s pénzből hozza tető alá a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-traint. Talán ez a tanulság vonható le a projekt sok ismerőjével folytatott beszélgetésből.

És ami igazán döbbenetes, a - természetesen egytől egyig szigorúan név nélkül - megnyilatkozók mindegyike azt mondta, hogy már évek óta, tulajdonképpen a kezdetektől lehet tudni, hogy a két dél-alföldi megyei jogú várost villamosként feltáró, de a köztük lévő távot vonatként áthidalva megtevő vonatvillamos nem fér bele az EU-s követelményként jelentkező megtérülési keretekbe.

Gazdátlan

Csak eddig senki nem mondta ki ezt a tényt, talán azért mert a tram-trainnek nem volt igazi gazdája. A hódmezővásárhelyi önkormányzat kezdte szorgalmazni, úgy volt, hogy Szeged fogja üzemeltetni, de aztán ezt a feladatot a MÁV-Startra lőcsölték. Az meg még sosem üzemeltetett villamost, és amúgy is van elég baja. A járműveket is neki kellett megvennie, de a szükséges infrastrukturális fejlesztések megrendelője már a NIF. A teljes projekt a NIF és a MÁV gazdájánál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál persze összefut, de az uniós finanszírozásért Lázár János kancelláriaminiszter felel.

Lázár, aki Hódmezővásárhely polgármestere volt, most is a térség országgyűlési képviselője. Ezért mindenkit meglepett, hogy most ő állt a nyilvánosság elé a vasútvillamos temetőjeként. A politikus azt kéri a kormánytól, az aránytalanul megnövekedett költségek miatt ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására - írja az MTI.

villamos vasút Szeged vonatvillamos Hódmezővásárhely Lázár János politika Stadler Spanyolország MÁV-Start MÁV NFMIlyenünk nem lesz? - Fotó: Wikipedia

Magyarbélen miért nem lehet magyar tábla a vasúton, ha Dunaszerdahelyen lehet?

0

Szlovákiában újabb állomások kaptak magyar nyelvű feliratokat, de szigorúan csak az állomások.

Magyarbél egy falu a Kisalföld északi peremén, Pozsonytól 17 kilométerre északkeletre. Szlovákul korábban Maďarský Biel volt, most Veľký Biel a neve. A legutóbbi, 2011-es adatok szerint lakóinak 30 százaléka magyar. Húsz évvel azelőtt még többségben voltak a magyarok. De nem a Szlovákiában máshol is jellemző tendencia miatt nem kaphat magyar nyelvű vasúti táblát a község, hanem azért, mert a vasúton nem állomása, hanem csak megállója van.

Az állomás találkozása az építészettel

0

Három részben elemezzük a somogyi megyeszékhely felújított állomását. A reprezentatív felvételi épületet eredetileg Pfaff Ferenc tervezte. Körülkémleltünk Kaposváron - 3. rész.

A kaposvári állomásépület egyébként igényes felújítását megnézve nekünk az jutott eszünkbe, hogy kicsit arrébb mennyivel jobb helye lenne az állomásnak. Aztán az, hogy mi hiányzik a 21. században a műemléképületből. Végül azért azt is elismerjük, hogy építészszemmel jó ránézni az eredményre. Az építészek Németh Tamás és Markó András voltak a MÁVTI-ból.

vasút építészet magazin KaposvárVonattal érkeztünk, ezt láttuk először

Kiderült, milyen lesz a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vonatvillamos

2

villamos vasút Szeged vonatvillamos Hódmezővásárhely Stadler Spanyolország

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek