Kérjük, a peronok mellett vigyázzanak a virágokra!

0

A nyár elmúltával sem maradnak virág nélkül az állomások. A vasúttársaság októberi virágültetési akciójának keretében a nyári virágok helyét színes árvácskák és százszorszépek veszik át több mint háromszáz vasútállomáson.

A MÁV még a fagyok beállta előtt kétnyári virágokat ültet országszerte az állomásokra és pályaudvarokra. A nyár elején telepített növények mára ugyanis elvirágoztak, helyükre ezért hidegtűrő, kétnyári virágok ültetéséről gondoskodik a vasúttársaság.

vasút MÁV ingatlan

A bajai híd kihasználatlansága miatt nem kerül sín a kalocsaira

0

Mégse kerül sín a Kalocsa és Paks közé épülő Duna-hídra, bár korábban ennek a lehetősége is felmerült. A szaktárca azzal indokolja a nemleges döntést a költségeken túl, hogy a bajai vasúti átkelő kapacitását nem használják ki.

"A Kalocsa-Paks térségben tervezett Duna-híd vasúti átkelésre alkalmassá tételének lehetőségét az előkészítés során megvizsgálták. A döntést megalapozó okok egyike, hogy a tervezett helyszíntől 40 kilométerre található bajai híd vasúti kapacitásainak a felét sem használja ki. A kötött pályás átkelés megvalósításához a hídig vezető vasútvonalak kiépítésére, korszerűsítésére is szükség lenne nettó 60 milliárd forint becsült összköltséggel. A vasúti kiterjesztéssel tehát a teljes beruházás kiadásai a közúti elemekkel járó várható ráfordítás több mint kétszeresére nőttek volna."

Ezt válaszolta a Fonódó kérdésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

vasút közút híd útépítés NFM beszerzés Paks Kalocsa BajaA térség vasúthálózata a Bueker.net térképén a bajai híddal és a három sötétzöld, személyszállításból már kivont vonallal

Beomlott a Nyugatiban a pénztár, lezárták

1

vasút MÁV Budapest Nyugati pályaudvar baleset

Csépkét, a MÁV-Start vezérét támadják

0

Civil szervezetek és portálok közös közleménye szerint összeomlás felé halad a MÁV-Start.

Nem nevezik meg, de egyértelműen Csépke András vezérigazgatóra és munkatársaira céloznak az okokat keresve annak a közleménynek a megfogalmazói, amely szerint nem mennek jó irányba a dolgok a magyar vasútnál.

Az aláíró hat szervezet szerint:

"Az elmúlt hónapokban egymást érték a magyar vasúti személyszállítással kapcsolatos aggasztó hírek. Szinte nem múlt el hét anélkül, hogy valamilyen szolgáltatás megszüntetésével, leépítésével kapcsolatos fejlemény ne derült volna ki, és nem látszik, hogy a folyamatnak vége lenne. Mindezek érthetetlen ellentmondásban állnak azzal, hogy a kormány a most futó fejlesztésekkel együtt a következő években 1500 milliárd forintnyi forrást kíván a vasúti közlekedésre fordítani."

Annyi mindenesetre kijelenthető, hogy miközben a fejlesztéseket elsősorban az EU-s, esetleg a magyar adófizetők pénzéből finanszírozzák, Csépke neve inkább a szolgáltatások leépítésével kapcsolódik össze. Egyetlen fejlesztés tartható a vezér édes gyermekének, az IC+ vagonok szolnoki építése, az viszont egyrészt nem igazán korszerű irány, másrészt egyre kevésbé nevezhető sikersztorinak.

A vezérigazgató nem is titkolja, hogy az a célja, hogy cége minél kevesebb vonatot járasson. A karrierjét a vasútnál alul kezdő Csépke vezetői karakterét ismerői három tényezőből vezetik le

MÁV-Start Csépke András vasút IC+ Közlekedő tömegCsépke András

Rejtélyes hármas gázolás miatt késnek a vonatok a pécsi vonalon

0

Egy személyvonat hétfő reggel három bivalyt gázolt el a Fejér megyei Sáregres külterületén - ezt jelentette az MTI az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságra (OKF) és a Mávinformra hivatkozva.

baleset vasút MÁVSzavannabivaly - fotó: Wikipedia

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek