Kipofoztak pár HÉV-megállót

0

Úgy tűnik, a MÁV-nál is érzik, hogy a BKK-tól átvett HÉV-ágazat használói eredményeket várnak. A nem túl jó állapotban lévő pályák és a jócskán kiöregedett szerelvények megújítását nem tudnak még konkrétan bejelenteni. Fejlesztésekről, például az elszigetelt rendszerek integrálásáról a fővárosi régió közösségi közlekedésébe pedig szó sincs.

Ezért a vasút közleményében egyelőre néhány megálló – leginkább a mindennapos karbantartás körébe sorolható – megújításáról számol be. Íme:

A felújítási program első lépéseként minden vonalon megszépült egy-egy HÉV-megállóhely tavasszal. Budakalász Lenfonó (H5), Közvágóhíd (H6), Boráros tér (H7) és Nagyicce (H8-H9) kellemesebb, esztétikusabb környezettel várja az utasokat.

HÉV MÁV MÁV-HÉV Budapest gyorsvasút
Fotók: MÁV

A munkálatok során egyebek között felújították a változtatható tartalmú utastájékoztató eszközöket, az előtető tartószerkezeti elemeit, kijavították a homlokzati és a lábazati rész vakolatát, lefestették az ereszcsatornákat, a padokat, a peronszegélyeket, az életvédelmi kerítéseket, a korlátokat, a felsővezeték-tartó oszlopokat, lemázolták az ajtókat, ablakokat, lecserélték az állomási kukákat. Ahol erre lehetőség volt, az utasvárók is csinosabbak lettek. A virágládák beültetésével, a palántázás-parkosítással, illetve a kaspós virágok kihelyezésével pedig színesebbé váltak a várakozóhelyek.

HÉV MÁV MÁV-HÉV Budapest gyorsvasút

Ez azonban csak az első kis lépés azon az úton, amelyen végighaladva egyre több megújult állomással szolgálhatjuk majd utasaink kényelmét!

Leállították az új orosz metrókat

1

Szűkszavú közleményben tudatta a BKV, hogy ideiglenesen kivonta a forgalomból a budapesti 3-as metró fehér szerelvényeit. A szöveg "az utasforgalomban eddig megtett futásteljesítmény tapasztalatainak értékelésére" hivatkozik, de mindenki tudja, hogy valójában a Metrovagonmasban készült járművek egyre súlyosabb problémái jelenthetik a valódi okot.

gyorsvasút Metrovagonmas metró Oroszország 3-as metró BKV Budapest

Meglévő technológiákat hegesztenek össze a kínai szuperbuszvillamosban

0

Eddig leginkább Franciaországban építettek gumikerekes, vezetősínes villamost. A most Kínában bemutatott változatnak nemcsak sínre, de felsővezetékre, sőt vezetőre sincs (nem lesz) szüksége.

A nyolc évvel ezelőtti, tragikus viaduktomlás helyszínén, a közép-kínai Csucsouban (Zhūzhōu, 株洲) akarják felépíteni jövőre az első, 6,5 kilométeres kísérleti vonalát annak a szuperbusznak, amelynek fejlesztéséről a kínai állami média nyomán beszámolt a mashable.com.

A cél egy olyan eszköz, amely viszonylag nagy kapacitású, a forgalom kevéssé zavarja, és kiépítése sokkal olcsóbb, mint egy metró-, vagy akár egy villamosvonalé, így a "kisebb" városok is megengedhetik maguknak. A kisebb persze kínai léptékkel értendő, Csucsou például nagyjából két butapestnyi lakosnak ad otthont.

Megszületett a MÁV-járművek új arculata

2

vasút MÁV MÁV-Start dizájn Csehország Desiro Flirt Stadler Traxx Uzsgyi

Nem egyszeri döntéssel, hanem fokozatosan, szervesen alakult, alakul ki a szemünk előtt a MÁV-Start többé-kevésbé egységes (de két vonulatra osztható) flottaszíne, bár hivatalosan nem jelentették be a megszületését.

Még az orosz motorvonatnak is jól állnak az új MÁV-színek

0

Nyilvánosságra került az első fotó a kék tégláról.

A Fonódó úgy értesült, a vizesvébé idején már be akarnak vetni két felújított Uzsgyit a Balaton északi partján, a nyílt vízi úszók ugyanis Füreden versenyeznek majd.

A 6341-es sorozatú (Bpmot) "ikermotorkocsik" 2002 óta emelték - a Bz-khez képest - a hazai mellékvonalak színvonalát. Az orosz államadósságért "cserélt" negyven motorvonat egyik érdekessége, hogy gyakorlatilag csak mi vettünk belőlük. (Ez persze nem igaz a korszerűbb változatra, az például Szerbiában látható.)

vasút MÁV Uzsgyi dizájn felújítás MÁV-StartForrás: iho.hu

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek