BKK-bérlet az okostelefonon

1

Elindult a budapesti bérletek online értékesítése. Egyelőre néhány bérletfajta vásárolható meg az interneten regisztráció után, a BKK közleménye szerint később bővítik a választékot.

Ahogy az automatáknál, a neten is meg kell adni egy igazolvány számát. Az utazáshoz erre az igazolványra, és az okostelefonon megjelenő igazoló képre is szükség van, az ellenőrzéshez mindkettőt kérhetik.

Az okostelefonnal naponta egyszer be kell lépni egy felületre, a rendszer így állípítja meg, hogy a bérlet még érvényes.

BKK Budapest internet bérlet tarifa magazin villamos gyorsvasút közút vasút

Csontvázakat találtak az M44 építése közben

0

Ezüstérmés fejpántot viselő nőt és harcban megölt szarmata férfiakat is kiástak Szarvas közelében.

Szarka József, a szarvasi Tessedik Sámuel Múzeum régésze szerint a Szarvas és Békésszentandrás határában folyó régészeti feltáráson ezüstben nagyon gazdag sírokat találtak.

közút M44 NIF régészet magazin autóút útépítésFotók: NIF

Már Volánokkal is tervez a Google térképe

0

Végre egyszerre tervezhető távolsági buszos, vonatos és fővárosi közösségi közlekedéses utazás. De maradt még fejlesztenivaló!

Sokáig elérhetetlen álom volt Magyarországon az olyan utazástervező, amelyben a volános és MÁV-os (MÁV-Start-os) járatok egyszerre benne vannak, pedig ez az alternatívák összehasonlításához és az átszállásos utazások kikombinálásához is fontos. Aztán tavaly tavasszal a Menetrendek.hu böngészős alkalmazása meglépte az integrációt.

magazin Google internet menetrend közút volán Vitézy Dávid

Fotósvonat kisgőzössel Nagycenken

0

A GYSEV fotósvonatot szervez július 9-re a keskenynyomközű, nagycenki Széchenyi Múzeumvasútra. András gőzmozdonyról és szerelvényéről több helyen lesz alkalom felvételeket készíteni.

kisvasút GYSEV Fotó múzeum magazin

A rendezvényre előre jelentkezni kell!

Meglévő technológiákat hegesztenek össze a kínai szuperbuszvillamosban

0

Eddig leginkább Franciaországban építettek gumikerekes, vezetősínes villamost. A most Kínában bemutatott változatnak nemcsak sínre, de felsővezetékre, sőt vezetőre sincs (nem lesz) szüksége.

A nyolc évvel ezelőtti, tragikus viaduktomlás helyszínén, a közép-kínai Csucsouban (Zhūzhōu, 株洲) akarják felépíteni jövőre az első, 6,5 kilométeres kísérleti vonalát annak a szuperbusznak, amelynek fejlesztéséről a kínai állami média nyomán beszámolt a mashable.com.

A cél egy olyan eszköz, amely viszonylag nagy kapacitású, a forgalom kevéssé zavarja, és kiépítése sokkal olcsóbb, mint egy metró-, vagy akár egy villamosvonalé, így a "kisebb" városok is megengedhetik maguknak. A kisebb persze kínai léptékkel értendő, Csucsou például nagyjából két butapestnyi lakosnak ad otthont.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek