Az Északiba költözik a Közlekmúz

1

Az egykori Északi Járműjavító területén épülhet meg az új Közlekedési Múzeum! A Kormány szerdai döntése szerint Budapesten, Kőbányán, az 1-es és 28-as villamosvonalak találkozásánál épülhet meg az új Közlekedési Múzeum, a MÁV korábbi Északi Járműjavítójának dízelmozdony-javító csarnokát felhasználva, annak átépítésével és bővítésével.

Az előzetes tervek szerint mintegy 30 ezer négyzetméteres múzeumi épületkomplexummal a korábbi városligeti helyszínnél lényegesen nagyobb területen, a nagy járműveink kiállítására is igazán alkalmas, tágas csarnokokban valósulhat meg a Közlekedési Múzeum. Az összesen 7 hektáros területen helyet kaphat a rossz állapotú telephelyeinket felváltó új restaurációs és raktározási központ, dokumentumtár, szabadtéri kiállítás, továbbá akár a nosztalgiajáratok végállomása is.

múzeum magazin építészet örökség Vitézy Dávid Budapest MÁV Északi JárműjavítóAz Északi területén van elég hely

Több mint 4,6 milliárd a Mahartnak nyaralóhajózási programra

0

A nyaralóhajózás megvalósításához szükséges feladatok ellátására 4,66 milliárd forintot kap az állami tulajdonú Mahart Magyar Hajózási Zrt. 2017 és 2019 között egy kormányhatározat szerint.

A dokumentum értelmében a kormány elindítja egy új turisztikai termék, a magyarországi nyaralóhajózás alapjainak és hátterének megteremtésével kapcsolatos programot.

A megvalósításhoz szükséges feladatok ellátására és a Felső-Tisza-vidék kishajóforgalmát segítő fejlesztések megvalósítására a Mahartot jelölték ki. A program előkészítéséhez, a műszaki tervezéshez és a közbeszerzések megkezdéséhez, hatástanulmányok elkészítéséhez és az engedélyezési eljárások elindításához az idén 100 millió forintot kap a társaság.

hajózás magazin turizmus Mahart TiszaCsehországban, Lengyelországban, Németországban és Nyugat-Európa szinte valamennyi országában lehet lakóhajókkal utazni és üdülni csatornákon, folyókon, esetleg tavakon, tengereken. A kép Olaszországban készült

Hatvanmillióba kerül az üzemidő-hosszabbítás a két metrón

0

Éjszaka is járhatnak majd a metrók, de még vizsgálják az igényeket - ezt nyilatkozza a BKK vezére a TV2-nek.

2018 tavaszán lehet újra az interneten keresztül BKV-jegyet venni - vélte Dabóczi Kálmán az I/I Azurák Csabával című műsor felvételén. A BKK vezérigazgatója pontosította azokat a nyilatkozatokat, amelyek arra utaltak, hogy a T-System teljesen megújította volna a nyáron sokat bírált e-jegyrendszert. Most annyi történt, hogy a BKK szakemberi hozzáférhetnek az "újrahúzott" rendszerhez, azaz mostantól elkezdhetik a házon belüli teszteléseket, tehát még nincs pontos dátum az újraindulásról. Mindenesetre a tényleges e-jegyrendszert, azaz, hogy például mobiltelefonon keresztül lehessen bejutni egy metróperonra 2019-re valószínűsítette a BKK vezetője.

2019 január középén lehet ismét használni a hármas metró most felújítás miatt lezárt északi szakaszát - jelentette ki Dabóczi Kálmán. A vezérigazgató szerint a projekt már 2018 végére lezárul, de a műszaki átvétel és az engedélyek kiadása további pár hetet vesz igénybe.

BKK metró Budapest gyorsvasút kerékpár Dabóczi Kálmán Vitézy Dávid magazin bérlet informatika internet közút dugódíj botrány t-systemsFotó: BKK

Nem lesz többé vasúti menetrend

2

A most használatos, három hét múlva lejáró menetrendkönyv az utolsó, a 2018-ast már nem nyomtatja ki a MÁV, de mindenki letöltheti magának pdf-ben.

Régóta pletykálnak róla minden évben, hogy az aktuális menetrendkönyv az utolsó, de most tényleg ez a helyzet. A MÁV érdeklődésemre megerősítette, hogy 2018-ra már nem nyomtatják ki. Menetrend persze továbbra is lesz, lehet majd tudni, hogy hozzá képest mennyit késnek a vonatok. Íme a vasút válasza a Fonódónak:

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hozzájárult a nyomtatott menetrendkönyvek megszüntetéséhez a 2017/2018. évi menetrendi évtől, az már nem jelenik meg.

vasút gyorsvasút kisvasút magazin menetrend NFMMenetrendnemzedékek 1936-tól az utolsóig

Ismét tehervonat zakatolt a Zemplénben

0

Igazi, vadregényes hegységben utazhatunk az év nyári felében a Pálházi kisvasúton.

Ha Wikipédiában nézzük, két kisvasútnál is olvashatjuk, hogy a legrégebbi Magyarországon. Tudjuk persze, hogy működik a Wiki, mik az előnyei, mik a hátrányai. A vitát különben hamar el is dönthetjük a kérdéses szócikkek alapján, a debreceni Zsuzsivasút első szakasza 1882-ben nyitották meg, a mai Pálházi Állami Erdei Vasút ősének építését csak 1888-ban határozták el.

kisvasút magazin turizmus fotó Pálháza ZemplénA fotótehervonat a Malom-tónál

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek