Új villamosok és trolik jöhetnek Budapestre

0

A kormány 12 és fél milliárd forintot csoportosított uniós pénzekből fővárosi villamosok és trolibuszok vásárlására. Annak idején a CAF villamosok és a Škoda-Solaris trolik megvásárlásakor olyan szerződéseket kötöttek, amelyek opciós tételeket is tartalmaznak, vagyis a vevő később pótrendelést adhat föl az eredeti áron.

Minthogy a budai fonódóról ismert rövidebb CAF-ok ára körülbelül 500 millió forint volt, akár 25 villamos is kijöhetne az árból. Azonban ha például trolibuszokat is beszereznek még, kevesebb villamos jöhet. Sőt, a Magyar Közlönyben, amelyben megjelent az EU Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) pénzeinek átrendezéséről szóló kormányhatározat, az is olvasható, hogy a pénzből infrastruktúrafejlesztésre is juthat. (A közlöny 3953. oldalát kell nézni.)

Úgy tudni, még nem dőlt el, hogy az alacsonypadlósvillamos- és -troli-beszerzés projekt keretében pontosan mit vesz a főváros, de a legvalószínűbb a rövid CAF-ok és trolibuszok beszerzése.

Budapest villamos közút trolibusz EU beszerzés IKOP

Leépítések a BKK-nál

2

A hírek szerint tömeges leépítés folyik a BKK-nál. Olyan munkatársaktól válnak meg, akik a szolgáltatás minőségéért felelnek. Például ellenőrzik a járműveket működtető alvállalkozókat, hogy megy-e a buszon a légkondi, hogy tiszta-e a villamos.

Úgy tudni, hálózati forgalomirányítóktól is megváltak (nekik kell rendbehozni, ha műszaki vagy más okból valahol akad a közlekedés).

Az egyik legerősebben megvágott terület az utastájékoztatás, a Futár működtetése, a jegyértékesítés.

Mátyási György például, akit sokan, hangját meg még többen ismerik, a Facebook-oldalán jelentette be, hogy elküldték.

Bizonyos területeken állítólag megszűnnek az érintett státuszok is, a feladatot külső céghez fogják kiszervezni.

Budapest BKK magazin közút villamos gyorsvasút
Egy BKK-ügyfélszolgálat

Körülkémleltünk Kaposváron

0

vasút építészet Kaposvár magazin közút busz

Rézkori lelet útépítés közben

0

régészet útépítés közút magazin R67-es gyorsút Kaposvár Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő

Épül a sztráda Észak-Erdély felé

0

A Közgép és olasz partnere, az Itinera megtámadta az M4-es autópálya határra vezető szakaszának közbeszerzését. Most azonban ellenük ítélt a hatóság, így épülhet az út.

Románia északi részeiből Debrecen és az M3-as irányába vezet a legrövidebb út Budapest és Nyugat-Európa felé. Szomszédunknál a tervezettnél lassabban és botrányokok között épülnek a sztádák, a dél-erdélyi sincs még kész, de a Magyarországhoz csatlakozó részek igen, így Aradot, Temesvárt az M43-as és M5-ös magyar pályákon keresztül már bekötötték az európai gyarsforgalmiút-hálózatba.

közút Románia beszerzés M4-es autópálya M35-ös autópálya Közgép Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő útépítésItt készül az M4 - illusztrációk: NIF

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek