Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A bajai híd kihasználatlansága miatt nem kerül sín a kalocsaira

0

Mégse kerül sín a Kalocsa és Paks közé épülő Duna-hídra, bár korábban ennek a lehetősége is felmerült. A szaktárca azzal indokolja a nemleges döntést a költségeken túl, hogy a bajai vasúti átkelő kapacitását nem használják ki.

"A Kalocsa-Paks térségben tervezett Duna-híd vasúti átkelésre alkalmassá tételének lehetőségét az előkészítés során megvizsgálták. A döntést megalapozó okok egyike, hogy a tervezett helyszíntől 40 kilométerre található bajai híd vasúti kapacitásainak a felét sem használja ki. A kötött pályás átkelés megvalósításához a hídig vezető vasútvonalak kiépítésére, korszerűsítésére is szükség lenne nettó 60 milliárd forint becsült összköltséggel. A vasúti kiterjesztéssel tehát a teljes beruházás kiadásai a közúti elemekkel járó várható ráfordítás több mint kétszeresére nőttek volna."

Ezt válaszolta a Fonódó kérdésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

vasút közút híd útépítés NFM beszerzés Paks Kalocsa Baja
A térség vasúthálózata a Bueker.net térképén a bajai híddal és a három sötétzöld, személyszállításból már kivont vonallal

Vasút nélkül épül meg a kalocsai atomhíd

1

Kihirdették a tervezési szerződés nyertesét a Paks és Kalocsa között kétszer egy sávvval plusz kerékpárúttal épülő Duna-hídra. Az új átkelő egyesek szerint fölösleges, mások szerint viszont Paks II. miatt kell.

Az 51-es útból Kalocsától északra kiágazó 512-es főutat Foktő-Dunaszentgyörgy útvonalon meghosszabbítják egészen az M6-os autópályáig. A beruházás legfőbb eleme egy új Duna-híd, és kiegészíti a dunántúli oldalon a majdani 5124-es út, amely Pakssal, illetve Gerjennel teremt kapcsolatot egy mostani földút nyomvonalán.

Korábban többször úgy beszéltek az új hídról, többek között Lázár János kancelláriaminiszter is, hogy esetleg vasutat is átvezetnek rajta, hiszen nyugati hídfőjéhez a paksi, a keletihez pedig a kalocsai szárnyvonal lesz közel, sőt, a dunapataji sincs messze. (Mindhárom vicinálison megszűnt már a személyszállítás.)

közút útépítés híd Lázár János Kalocsa Paks
A NIF térképe a beruházásról

Az Egyedi cáfolja, hogy Szerbiában gyártatná a csuklósait

0

Az Ikarus Egyedi Kft.-nek nincs semmilyen együttműködése a szerb Ikarbusszal a 180 Modulo M168d típusú busz gyártásával kapcsolatban, és nem is tervez ilyet - ezt a közlést juttatta el a Fonódóhoz a cég. Ezzel az iho.hu közlekedési portálnak azt az általam is átvett értesülését cáfolják, hogy száz csuklóst Szerbiában szerelnének össze.

busz közút beszerzés buszgyártás Szerbia
Földes Dávid az Omnibusznál megjelent képei az első M168d-ről kívülről...

Épül a komáromi híd

1

Elsősorban a kamionok számára fontos, hogy Komáromnál is átkelhessenek a Dunán Magyarország és Szlovákia között.

A nehézgépjárművek számára Vámosszabadi és Letkés között nincs átkelési lehetőség a Dunán és az Ipolyon. A komáromi Erzsébet-híd 20 tonnás súlykorlátozású, a városok belsejébe vezeti a forgalmat. A megépülő új Duna-híd a magyar-szlovák Duna-szakaszon közvetlen átkelési lehetőséget teremt a teherforgalom számára Komárom és Révkomárom elkerülésével.

híd Komárom közút útépítés Szlovákia EU NIF beszerzés

Nem kitolás a hídbetolás

0

Mérföldkőhöz érkezett a Győr keleti elkerülő építése. A kivitelező 2017 eleje óta dolgozik az 5,2 km hosszú útszakaszon. Egy 395 méteres híd épül a Mosoni-Duna és a kapcsolódó szakaszok felett, Győrszentiván kertváros és Győr Bácsa között. A munkálatok most jutottak el a hídbetolás fázisába.

A 813. főút III. ütemének keretében készülő 180 méter hosszú Mosoni-Duna-mederhíd felszerkezete a szerelőtéren elkészült. A híd kialakítása hálós elrendezésű kábelekkel függesztett ortotróp acél pályaszerkezetű "kosárfüles" ívhíd lesz.

közút útépítés híd beszerzés Győr NIF NFM Strabag

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek