Sopron felé közelít az autóút

2

Az M85-ös Sopronig hiányzó nem egészen hatvan kilométeres szakasza négy szakaszban fog megépülni, így nyolc építőcég is dolgozik majd rajta.

A Közbeszerzési Hatóság adatbázisában megjelent a Sopron gyorsforgalmi elérhetőségét célzó közbeszerzés összefoglalója - írja a Magyar Építők. Az M85-ös autóút Csorna és Sopron között négy részben valósul meg összesen 57,5 kilométeren. Az M85-ös másik szakasza már korábban kiépült az M1-es autópálya és Csorna között.

A Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont között 20,05 kilométeren a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma tette a legjobb ajánlatot nettó 51,9 milliárd forintért. Itt az autóút két különszintű csomóponttal, hat felüljáróval, négy aluljáróval, egy vadátjáróval, 43,6 kilométernyi védőkerítéssel, 1,7 kilométer zajárnyékoló fallal és Babótnál egy dupla pihenőhellyel készül el.

útépítés közút Sopron Strabag autóút Swietelsky EuroAszfalt Betonútépítő Dömper Subterra

Új KRESZ-táblát kell megtanulnunk

0

Letették az R67-es út alapkövét. Ez lesz az első gyorsút Magyarországon. Vagyis olyan négysávos, amelyen 110-zel haladhatunk, gyorsforgalmi útnak számít, mint a sztrádák és az autóutak, de akár szintbeni kereszteződést is tartalmazhat.

Amikor a miniszterelnök 2015 tavaszán Sopronban gyorsforgalmi utat ígért minden megyei jogú városnak, a magyar jog szerint még csak az autópályák és az autóutak (illetve ezek csomóponti ágai) tartoztak ebbe a kategóriába. Orbán Viktor azonban ott, és a modern városok program keretében lebonyolított látogatásain általában konzekvensen "négysávos" utakról beszélt, vagyis nem ígért feltétlenül sztrádákat vagy autóutakat.

Tasó László, a fejlesztési tárca akkori közlekedéspolitikai államtitkára hamarosan be is jelentette egy új útfajta, a szintén a gyorsforgalmi gyűjtőkategóriába sorolt M gyorsút (később a rendkívül megtévesztő M-et lehagyták) bevezetését. A gyorsforgalmik eme legalsó foka bekerült a jogszabályokba is.

közút útépítés NFM NIF Kaposvár gyorsút KRESZA R67-es lesz az első gyorsút - fotó: NIF

Hatvanmillióba kerül az üzemidő-hosszabbítás a két metrón

0

Éjszaka is járhatnak majd a metrók, de még vizsgálják az igényeket - ezt nyilatkozza a BKK vezére a TV2-nek.

2018 tavaszán lehet újra az interneten keresztül BKV-jegyet venni - vélte Dabóczi Kálmán az I/I Azurák Csabával című műsor felvételén. A BKK vezérigazgatója pontosította azokat a nyilatkozatokat, amelyek arra utaltak, hogy a T-System teljesen megújította volna a nyáron sokat bírált e-jegyrendszert. Most annyi történt, hogy a BKK szakemberi hozzáférhetnek az "újrahúzott" rendszerhez, azaz mostantól elkezdhetik a házon belüli teszteléseket, tehát még nincs pontos dátum az újraindulásról. Mindenesetre a tényleges e-jegyrendszert, azaz, hogy például mobiltelefonon keresztül lehessen bejutni egy metróperonra 2019-re valószínűsítette a BKK vezetője.

2019 január középén lehet ismét használni a hármas metró most felújítás miatt lezárt északi szakaszát - jelentette ki Dabóczi Kálmán. A vezérigazgató szerint a projekt már 2018 végére lezárul, de a műszaki átvétel és az engedélyek kiadása további pár hetet vesz igénybe.

BKK metró Budapest gyorsvasút kerékpár Dabóczi Kálmán Vitézy Dávid magazin bérlet informatika internet közút dugódíj botrány t-systemsFotó: BKK

Lerakták a zenélő út alapkövét

0

A neve R67, de nem R, mint Republic, pedig az út egy szakasza az ő számukat fogja játszani, hanem R, mint gyorsút (rapid?). A gyorsforgalmi utak közé néhány éve került be Magyarországon - szakmai viták közepette - az autópályánál és autóútnál olcsóbban építhető, mert kevesebbet tudó gyorsút, amely akár szintbeli kereszteződést is tartalmazhat, de kétszer két, fizikailag is elválasztott sávból áll. Az M7-es és Kaposvár között épül az (egyik) első ilyen, ennek középső szakasza javarészt a régi 67-est követi, de a falvakat elkerüli. Számos politikus jelenlétében lerakták az alapkövét.

Strabag Somogy közút gyorsút EU beszerzés útépítés NIF NFM

Új villamosok, trolik jönnek, kékülnek a Flirtök

6

A közlönyben megjelent kormányhatározat az EU-s közlekedési pénzek elosztását módosítja. CAF villamosokat, Škoda-Solaris trolikat kap a főváros, az újabb, kék Flirtökhöz idomítják a hatvan régebbi, piros Stadler-motorvonatot, és a majd Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamosok gyártása is közelebb került.

Tavasszal éppen a Fonódó írta meg elsőként, hogy a MÁV-Startnak szándékában áll egységesítenie a Flirt-flottáját. Egyrészt piros (vörös, narancs) helyett a Stadlertől régebben vásárolt szerelvények (néhány más motorvonattípushoz hasonlóan) is megkapják a kék-fehér-sárga-szürke színezést, másrészt egyéb tekintetben is az újabb kivitelhez igazítják a régebbieket.

Például konnektorok kerülnek az utastérbe, sőt, USB-csatlakozók is - bár itt nem a kék Flirtök jelentik a mintát, inkább a majdani emeletes Kissek. A pontos műszaki tartalom még nem ismert, hiszen nem írták még ki a tendert, de a pénz már megvan rá, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat 4,8 milliárd forintot, azaz járművenként 80 milliót különít el erre az uniós IKOP (integrált közlekedésfejlesztési operatív program) alapból. A közbeszerzésen elvileg nem csak a Stadler indulhat, de ők feltehetően pályáznak majd.

MÁV MÁV-Start vasút villamos trolibusz vasútvillamos Budapest Szeged közút dizájn EU beszerzés építés Stadler vonatvillamos Skoda SolarisNemsokára csak emlék lesz

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek