Fehérvár ingyenessé tenné a városban az M7-est

0

Eredetileg el lehetett kerülni ingyen Székesfehérvárt, de a megyei matricák bevezetésekor ezt a szakaszt is díjasította a kormány.

Abban nincs semmi különös, ha egy település azzal szeretné csökkenteni a területén átmenő forgalmat, hogy elkerülőutat követel, vagy ha ilyen autópálya már fut mellette, akkor annak ingyenességéért lobbizik.

Az ilyen díjmentesítési kéréseket könnyű is visszaverni azzal, hogy ha engednének, akkor egyre több település kérné ugyanezt "jogosan". Székesfehérvár azonban komolyan gondolja, amit mond, és több tényező is arra mutat, hogy logikus a kérésük.

közút Székesfehérvár M7-es díjfizetés NFMA Fehérvár körüli útgyűrűbe a 62-es, 7-es és 8-as utakén kívül az M7-es megfelelő szakasza is beletartozik - a Google térképe

Új villamosok és trolik jöhetnek Budapestre

0

A kormány 12 és fél milliárd forintot csoportosított uniós pénzekből fővárosi villamosok és trolibuszok vásárlására. Annak idején a CAF villamosok és a Škoda-Solaris trolik megvásárlásakor olyan szerződéseket kötöttek, amelyek opciós tételeket is tartalmaznak, vagyis a vevő később pótrendelést adhat föl az eredeti áron.

Minthogy a budai fonódóról ismert rövidebb CAF-ok ára körülbelül 500 millió forint volt, akár 25 villamos is kijöhetne az árból. Azonban ha például trolibuszokat is beszereznek még, kevesebb villamos jöhet. Sőt, a Magyar Közlönyben, amelyben megjelent az EU Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) pénzeinek átrendezéséről szóló kormányhatározat, az is olvasható, hogy a pénzből infrastruktúrafejlesztésre is juthat. (A közlöny 3953. oldalát kell nézni.)

Úgy tudni, még nem dőlt el, hogy az alacsonypadlósvillamos- és -troli-beszerzés projekt keretében pontosan mit vesz a főváros, de a legvalószínűbb a rövid CAF-ok és trolibuszok beszerzése.

Budapest villamos közút trolibusz EU beszerzés IKOP

Leépítések a BKK-nál

2

A hírek szerint tömeges leépítés folyik a BKK-nál. Olyan munkatársaktól válnak meg, akik a szolgáltatás minőségéért felelnek. Például ellenőrzik a járműveket működtető alvállalkozókat, hogy megy-e a buszon a légkondi, hogy tiszta-e a villamos.

Úgy tudni, hálózati forgalomirányítóktól is megváltak (nekik kell rendbehozni, ha műszaki vagy más okból valahol akad a közlekedés).

Az egyik legerősebben megvágott terület az utastájékoztatás, a Futár működtetése, a jegyértékesítés.

Mátyási György például, akit sokan, hangját meg még többen ismerik, a Facebook-oldalán jelentette be, hogy elküldték.

Bizonyos területeken állítólag megszűnnek az érintett státuszok is, a feladatot külső céghez fogják kiszervezni.

Budapest BKK magazin közút villamos gyorsvasút
Egy BKK-ügyfélszolgálat

Körülkémleltünk Kaposváron

0

vasút építészet Kaposvár magazin közút busz

Rézkori lelet útépítés közben

0

régészet útépítés közút magazin R67-es gyorsút Kaposvár Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek