Elliptikus kapuk tartják majd az M44-es Tisza-hídját

2

A Békéscsabára vezető gyorsforgalmi út lakiteleknél lép majd a Tiszántúlra.

Kiírták a kivitelezési tendert az M44-es autóút Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszára – írta meg a közbszerzési hirdetményre hivatkozva a Magyar Építők.

M44 közút beszerzés útépítés NIF Uvaterv híd Tisza autóút gyorsforgalmi
Látványtervek: Uvaterv

Aki jó földrajzból, ebből már tudhatja, hogy egy meglehetősen rövid szakaszról van szó, de azt is, hogy keresztezi a Tiszát, magyarán lényegében egy új híd és a rávezető utak megépítése a feladat.

M44 közút beszerzés útépítés NIF Uvaterv híd Tisza autóút gyorsforgalmi
A NIF térképe a leendő M44-es autóútról

A Békéscsabát az ország középső részeivel összekötő M44-es Nagykőrös közelében indul majd (vagy ér véget), innen a leendő M8-as egy kis darabján lehet majd elérni a főváros felé vezető M5-öst.

M44 közút beszerzés útépítés NIF Uvaterv híd Tisza autóút gyorsforgalmi

A három etapra osztott gyorsforgalmi út leghosszabb, 62 kilométeres, középső része már épül, a tervek szerint 2019-ben lesz kész.

M44 közút beszerzés útépítés NIF Uvaterv híd Tisza autóút gyorsforgalmi

Az ehhez kapcsolódó, de már az első részhez tartozó 9,9 kilométeres szakasz nemcsak a hidat tartalmazza, de két különszintű csomópontot is, sőt, Lakiteleknél készül egy mérnöki telep is.

M44 közút beszerzés útépítés NIF Uvaterv híd Tisza autóút gyorsforgalmi

Maga a híd több mint 550 méter hosszú lesz, legnagyobb szabad nyílása 152 méter. Az átkelőt az Uvaterv Zrt. tervezi. A NIF nyolc változat közül választotta az ellipszis kapuzatú ferdekábeles verziót.

Már át lehet menni a Mosoni-Duna új hídján

0

A végéhez közeledik a 813. sz. főút harmadik ütemének építése – írja a Magyar Építők. A Győrt keletről elkerülő útszakaszon, melyet a Strabag Általános Építő Kft., Hódút Kft. és Strabag AG együtt kivitelez, a kisebb hidak építése már befejeződött. Az útszakasz legizgalmasabb műtárgya azonban a Mosoni-Duna híd, melyre – annak őszi betolása után – már szintén felkerült a pályalemez. Ennek tiszteletére a kivitelezők hétfő délután ünnepélyes hordógurítást rendeztek.

útépítés közút Győr híd Strabag
Fotók: Magyar Építők

útépítés közút Győr híd Strabag

útépítés közút Győr híd Strabag

A bajai híd kihasználatlansága miatt nem kerül sín a kalocsaira

0

Mégse kerül sín a Kalocsa és Paks közé épülő Duna-hídra, bár korábban ennek a lehetősége is felmerült. A szaktárca azzal indokolja a nemleges döntést a költségeken túl, hogy a bajai vasúti átkelő kapacitását nem használják ki.

"A Kalocsa-Paks térségben tervezett Duna-híd vasúti átkelésre alkalmassá tételének lehetőségét az előkészítés során megvizsgálták. A döntést megalapozó okok egyike, hogy a tervezett helyszíntől 40 kilométerre található bajai híd vasúti kapacitásainak a felét sem használja ki. A kötött pályás átkelés megvalósításához a hídig vezető vasútvonalak kiépítésére, korszerűsítésére is szükség lenne nettó 60 milliárd forint becsült összköltséggel. A vasúti kiterjesztéssel tehát a teljes beruházás kiadásai a közúti elemekkel járó várható ráfordítás több mint kétszeresére nőttek volna."

Ezt válaszolta a Fonódó kérdésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

vasút közút híd útépítés NFM beszerzés Paks Kalocsa BajaA térség vasúthálózata a Bueker.net térképén a bajai híddal és a három sötétzöld, személyszállításból már kivont vonallal

Vasút nélkül épül meg a kalocsai atomhíd

1

Kihirdették a tervezési szerződés nyertesét a Paks és Kalocsa között kétszer egy sávvval plusz kerékpárúttal épülő Duna-hídra. Az új átkelő egyesek szerint fölösleges, mások szerint viszont Paks II. miatt kell.

Az 51-es útból Kalocsától északra kiágazó 512-es főutat Foktő-Dunaszentgyörgy útvonalon meghosszabbítják egészen az M6-os autópályáig. A beruházás legfőbb eleme egy új Duna-híd, és kiegészíti a dunántúli oldalon a majdani 5124-es út, amely Pakssal, illetve Gerjennel teremt kapcsolatot egy mostani földút nyomvonalán.

Korábban többször úgy beszéltek az új hídról, többek között Lázár János kancelláriaminiszter is, hogy esetleg vasutat is átvezetnek rajta, hiszen nyugati hídfőjéhez a paksi, a keletihez pedig a kalocsai szárnyvonal lesz közel, sőt, a dunapataji sincs messze. (Mindhárom vicinálison megszűnt már a személyszállítás.)

közút útépítés híd Lázár János Kalocsa PaksA NIF térképe a beruházásról

Épül a komáromi híd

1

Elsősorban a kamionok számára fontos, hogy Komáromnál is átkelhessenek a Dunán Magyarország és Szlovákia között.

A nehézgépjárművek számára Vámosszabadi és Letkés között nincs átkelési lehetőség a Dunán és az Ipolyon. A komáromi Erzsébet-híd 20 tonnás súlykorlátozású, a városok belsejébe vezeti a forgalmat. A megépülő új Duna-híd a magyar-szlovák Duna-szakaszon közvetlen átkelési lehetőséget teremt a teherforgalom számára Komárom és Révkomárom elkerülésével.

híd Komárom közút útépítés Szlovákia EU NIF beszerzés

«
123
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek