Kivonták a forgalomból az új metrószerelvényt

0

Második igazi munkanapján, kedden ki kellett vonni a forgalomból a 3-as fővárosi metró első új szerelvényét – írja Facebook-oldalán a Közlekedő tömeg. A vonat szerda reggel sem állt munkába.

A blog szerint az ajtókkal van gond. Állítólag túl sokszor csukódnak rá az utasokra, ezért probléma adódott az ajtónyitó mechanikával. Többek szerint a probléma gyökere az lehet, hogy túl későn szólal meg a zárásra figyelmeztető hangjelzés.

Később a BKV közleményt adott ki. Ebből az derül ki, hogy egészen pontosan az ajtójelzéssel volt baj:

„Ma 15:57 perckor az M3 vonalon menetrend szerint közlekedő felújított metrószerelvényen a Gyöngyösi utca állomáson a járművezető ajtójelzés hibát észlelt, ezért az utasokat leszállította és a szerelvény kiállt a forgalomból. A szerelvény utasajtói ebben az esetben is megfelelően működtek, azonban a jármű vezetője az ajtók nyitott-zárt állapotának visszajelzésénél tapasztalt bizonytalanságot. Az említett hibajelenség az ajtók működését nem befolyásolta, így az utasok biztonságát sem veszélyeztette, de a hiba okának megállapítása érdekében a szerelvényt ideiglenesen kivontuk a forgalomból.

Az újonnan forgalomba állt szerelvényeknél – mint minden új vagy felújított műszaki rendszernél – a kezdeti időszakban a kisebb meghibásodások, működési zavarok nem tekinthetőek szokatlannak. A hibajelenség okát a szerelvényekre adott jótállás keretében a Metrovagonmas fel fogja tárni és a hibát térítésmentesen kijavítja. Utasainktól elnézést kérünk az okozott kellemetlenségért” – írta a BKV.

Az új, fehér járműről itt írtunk részletesebben.

metró 3-as metró gyorsvasút Budapest felújítás

Igazuk volt, ezek tényleg nem új metrókocsik

3

metró beszerzés 3-as metró felújítás Tarlós István gyorsvasút Metrovagonmas Budapest

Kipróbáltuk az észak-déli metró hétfőn forgalomba állt első fehér szerelvényét. Jól használható, de senki ne gondolja, hogy egy teljesen korszerű, 21. századi jármű érkezett Moszkva irányából.

A legújabb hír: második munkanapján már le is kellettítani az új metrót.

Leépítések a BKK-nál

2

A hírek szerint tömeges leépítés folyik a BKK-nál. Olyan munkatársaktól válnak meg, akik a szolgáltatás minőségéért felelnek. Például ellenőrzik a járműveket működtető alvállalkozókat, hogy megy-e a buszon a légkondi, hogy tiszta-e a villamos.

Úgy tudni, hálózati forgalomirányítóktól is megváltak (nekik kell rendbehozni, ha műszaki vagy más okból valahol akad a közlekedés).

Az egyik legerősebben megvágott terület az utastájékoztatás, a Futár működtetése, a jegyértékesítés.

Mátyási György például, akit sokan, hangját meg még többen ismerik, a Facebook-oldalán jelentette be, hogy elküldték.

Bizonyos területeken állítólag megszűnnek az érintett státuszok is, a feladatot külső céghez fogják kiszervezni.

Budapest BKK magazin közút villamos gyorsvasút
Egy BKK-ügyfélszolgálat

Újra maguktól nyílnak majd a metróajtók

1

Ezentúl nem kell a 2-es és 4-es metrón gombbal nyitni az ajtókat a le- vagy felszálláshoz. Az iho.hu úgy értesült, hogy március 15-től maguktól nyílik az összes ajtó.

Másfél évig nyomhattuk a gombokat – emlékeztet a portál, amely a BKK-t is megkérdezte a korábbi rendszer ismételt bevezetésének okáról, de még nem kapott választ.

metró Budapest BKK gyorsvasút 2-es metró 4-es metró

Frissítés: időközben a BKK közleményben erősítette meg a hírt.

Bár az intézkedés azt célozta, hogy az ajtónyitó berendezéseket kíméljék, és spóroljanak a légkondícionáló működési költségén, az utasok, különösen a fogyatékkal élők visszajelzései alapján most visszatérnek a korábbi rendszerre: a 2-es metrón a vezető, a 4-esen az automatika nyitja és zárja majd az ajtókat.

Metrófelújítási tendereket írtak ki

0

metró 3-as metró Tarlós István beszerzés felújítás Budapest gyorsvasút

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek