Tarlós a felújítás után, külön akadálymentesítené a metrót

0

A főpolgármester szerint az utólagos megoldás drága, de kényszerhelyzet van.

Nem készpénzben, hanem értékpapírokban és betétekben, de a fővárosnak rendelkezésére áll a 3-as metró felújításához a kormány által biztosított forráson felül szükséges 30 milliárd forint - erősítette meg Tarlós István főpolgármester a Klubrádióban korábbi tájékoztatását csütörtökön.

A főpolgármester (Fidesz-KDNP) hangsúlyozta: ez meglévő forrás, amelyet nem enged másra felhasználni. Mivel ez a 30 milliárd forint és a kormány által biztosított 137,5 milliárd forint is rendelkezésre áll, az egyik szakasz állomásai és az alagút felújításával szeptemberben megkezdődhetnek a munkálatok.

metró gyorsvasút Budapest 3-as metró akadálymentesítés Tarlós István felújítás EU

Villamospótló troli drót nélkül a bulihíd idején

0

Két júniusi hétvégén a Szabadság hídról kitiltják a gépi üzemű járműveket, ezért Budán a villamosok, Pesten a 72-es troli útvonalát módosítják.

A Duna fölött gyalog, biciklivel vagy busszal, alatta metróval lehet átmenni, amíg június 17-én, 18-án, 24-én és 25-én a Szabadság híd gyalogos és kerékpáros zónaként üzemel - derül ki a BKK közleményéből.

villamos híd Budapest közút kerékpár gyalog gyorsvasút busz 4-es metró

Kipofoztak pár HÉV-megállót

0

Úgy tűnik, a MÁV-nál is érzik, hogy a BKK-tól átvett HÉV-ágazat használói eredményeket várnak. A nem túl jó állapotban lévő pályák és a jócskán kiöregedett szerelvények megújítását nem tudnak még konkrétan bejelenteni. Fejlesztésekről, például az elszigetelt rendszerek integrálásáról a fővárosi régió közösségi közlekedésébe pedig szó sincs.

Leállították az új orosz metrókat

1

Szűkszavú közleményben tudatta a BKV, hogy ideiglenesen kivonta a forgalomból a budapesti 3-as metró fehér szerelvényeit. A szöveg "az utasforgalomban eddig megtett futásteljesítmény tapasztalatainak értékelésére" hivatkozik, de mindenki tudja, hogy valójában a Metrovagonmasban készült járművek egyre súlyosabb problémái jelenthetik a valódi okot.

gyorsvasút Metrovagonmas metró Oroszország 3-as metró BKV Budapest

Meglévő technológiákat hegesztenek össze a kínai szuperbuszvillamosban

0

Eddig leginkább Franciaországban építettek gumikerekes, vezetősínes villamost. A most Kínában bemutatott változatnak nemcsak sínre, de felsővezetékre, sőt vezetőre sincs (nem lesz) szüksége.

A nyolc évvel ezelőtti, tragikus viaduktomlás helyszínén, a közép-kínai Csucsouban (Zhūzhōu, 株洲) akarják felépíteni jövőre az első, 6,5 kilométeres kísérleti vonalát annak a szuperbusznak, amelynek fejlesztéséről a kínai állami média nyomán beszámolt a mashable.com.

A cél egy olyan eszköz, amely viszonylag nagy kapacitású, a forgalom kevéssé zavarja, és kiépítése sokkal olcsóbb, mint egy metró-, vagy akár egy villamosvonalé, így a "kisebb" városok is megengedhetik maguknak. A kisebb persze kínai léptékkel értendő, Csucsou például nagyjából két butapestnyi lakosnak ad otthont.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek