Meglévő technológiákat hegesztenek össze a kínai szuperbuszvillamosban

0

Eddig leginkább Franciaországban építettek gumikerekes, vezetősínes villamost. A most Kínában bemutatott változatnak nemcsak sínre, de felsővezetékre, sőt vezetőre sincs (nem lesz) szüksége.

A nyolc évvel ezelőtti, tragikus viaduktomlás helyszínén, a közép-kínai Csucsouban (Zhūzhōu, 株洲) akarják felépíteni jövőre az első, 6,5 kilométeres kísérleti vonalát annak a szuperbusznak, amelynek fejlesztéséről a kínai állami média nyomán beszámolt a mashable.com.

A cél egy olyan eszköz, amely viszonylag nagy kapacitású, a forgalom kevéssé zavarja, és kiépítése sokkal olcsóbb, mint egy metró-, vagy akár egy villamosvonalé, így a "kisebb" városok is megengedhetik maguknak. A kisebb persze kínai léptékkel értendő, Csucsou például nagyjából két butapestnyi lakosnak ad otthont.

Óránként három négyzetméter vonatot firkálnak össze

0

vasút gyorsvasút MÁV MÁV-Start HÉV dizájnA

Az összes HÉV megérett a kidobásra

4

HÉV MÁV MÁV-HÉV Budapest EU beszerzés Stadler gyorsvasút vasút

A MÁV tervei szerint 23 szerelvény helyett újat vennének, 75-öt felújítanának. Egy másik megoldás csupa újjal számol. A pénz EU-támogatásból jöhet a húszas években.

Csak nyár végén indul a metrófelújítás

0

Ismét tolódott a fővárosban az észak-déli metró felújításának ígért dátuma.

Július végén megkötheti a BKV a 3-as metró infrastruktúra-felújításának nyertesével a szerződést, így a beruházás a második fél évben elkezdődhet. A felszíni közlekedés kialakításán már dolgoznak, és a pótlóbuszok is rendelkezésre állnak – írja keddi számában a Világgazdaság a közlekedési társaság tájékoztatására hivatkozva.

A korszerűsítés a vonal déli szakaszán kezdődik, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között, az északi szakaszon, a Lehel tér és Újpest-Központ között a kiviteli munkálatok várhatóan 2017 végén indulnak.

A metró pótlására a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lakótérségekre bontva részletes mobilitási tervet dolgozott ki. A közlekedési rendet még nem véglegesítették. Nemcsak a 3-as metróvonal feletti pótlóbusz-közlekedést biztosítják, hanem egyes, a metró déli szakaszának vonzáskörzetéhez tartozó dél-pesti és kelet-pesti lakótérségekből is alternatív, közvetlen belvárosi eljutást nyújtó megoldásokat dolgoztak ki. Több járat megy majd a 3-as metró ideiglenes, Nagyvárad téri, vagy épp a 2-es metró Örs vezér terén lévő végállomására – tette hozzá a BKK.

A pótlóbuszok zavartalan haladását forgalomtechnikai módosítások segítik majd, az Üllői úton például buszsávokat alakítanak ki. (MTI)

metró 3-as metró gyorsvasút Budapest felújítás

Tizenöt százalékos béremelés a BKV-nál

0

Feltehetően kedden írják alá a megegyezést a béremelésről – mondta Tarlós István főpolgármester.

A főpolgármester szokásos, pénteki sajtótájékoztatóját a BKV bérmegállapodással kezdte. A bérfejlesztés átlagos mértéke 2017-ben 15 százalék. Tíz százalék, de minimum 28 ezer forint az általános tétel, ennyit mindenki kap az alapbéréhez – mondta Tarlós.

A fennmaradó ötszázalékos mérték a felzárkóztatásra kell, vagyis arra, hogy nagyobb legyen az emelés azokban a szakmákban, ahol nagy a lemaradás az országos jövedelemszinthez, illetve ahol nagy a munkaerőhiány.

A keveset vagy átlagosan kereső buszsofőrök 13 és 23 százalék közötti emelést kapnak. A fizikai munkások 10-15, esetleg e fölötti pluszpénzt, a hiányszakmák diplomásai hasonló mértékű növelést kapnak – mondta a főpolgármester.

Tarlós szerint az alacsony születésszám miatt eleve kevés a munkaerő, emelkednek a bérek. A BKV-hoz hasonló állami cégeknél pedig 30 százalékos béremelési programot vezetnek be három évre. Így elkerülhetetlen a bérek emelése a BKV-nál is.

BKV Tarlós István bér Budapest magazin közút villamos gyorsvasút

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek