Tizenöt százalékos béremelés a BKV-nál

0

Feltehetően kedden írják alá a megegyezést a béremelésről – mondta Tarlós István főpolgármester.

A főpolgármester szokásos, pénteki sajtótájékoztatóját a BKV bérmegállapodással kezdte. A bérfejlesztés átlagos mértéke 2017-ben 15 százalék. Tíz százalék, de minimum 28 ezer forint az általános tétel, ennyit mindenki kap az alapbéréhez – mondta Tarlós.

A fennmaradó ötszázalékos mérték a felzárkóztatásra kell, vagyis arra, hogy nagyobb legyen az emelés azokban a szakmákban, ahol nagy a lemaradás az országos jövedelemszinthez, illetve ahol nagy a munkaerőhiány.

A keveset vagy átlagosan kereső buszsofőrök 13 és 23 százalék közötti emelést kapnak. A fizikai munkások 10-15, esetleg e fölötti pluszpénzt, a hiányszakmák diplomásai hasonló mértékű növelést kapnak – mondta a főpolgármester.

Tarlós szerint az alacsony születésszám miatt eleve kevés a munkaerő, emelkednek a bérek. A BKV-hoz hasonló állami cégeknél pedig 30 százalékos béremelési programot vezetnek be három évre. Így elkerülhetetlen a bérek emelése a BKV-nál is.

BKV Tarlós István bér Budapest magazin közút villamos gyorsvasút

Van-e értelme erőltetni a magyar járműgyártást?

1

A kormány összeszedett néhány járműtípust, amelyre szükség lesz Magyarországon, és ezek előállításával kívánja fejleszteni a hazai ipart egy Vasútijármű-gyártási kormányprogram keretében.

A kormány kötöttpályásjármű-gyártási cselekvési tervet fogadott el és hozott nyilvánosságra a közlönyben kormányhatározatként.

A terv az alábbi célokat fogalmazza meg. Ezek egy részéhez rendel pénzeket, másoknál felemlegeti (és kissé átrendezi) a már allokált forrásokat, bizonyos témaköröknél pedig (még) nincs szó összegekről.

  1. Teljesen új járműtípusok kifejlesztése, megtervezése, gyártása
  2. Előbbiek exportálása
  3. A hazai cégek kutatási, fejlesztési, innovációs tevékenységének támogatására és tesztelési, vizsgálati célra egy központ felállítása
  4. A Magyar Fejlesztési Bank és más intézmények adjanak hitelt
  5. Program a járműgyártáshoz szükséges szakmák munkaerőhiányának enyhítéséért

vasút gyorsvasút HÉV fogaskerekű metró 1-es metró politika beszerzésA fogas járművei megértek a cserére

Magasvasút-hosszabbítás Bangkokban

0

Thaiföld metró gyorsvasút Bangkok magasvasút

Újabb két orosz metró próbálkozik Budapesten

2

A hétvégén munkába állt a második és a harmadik az Oroszországból a 3-as fővárosi metróra érkező szerelvények közül – írja közleményében a BKV.

A közlekedési cég egyrészt „a XXI. század technikai színvonalának minden tekintetben megfelelő”-nek nevezi a járműveket, másrészt azonban ragaszkodik ahhoz, hogy ezek a régi, vagyis erősen a 20. században gyártott vonatok felújítva.

Valójában a Moszkvicsnak becézett fehér járművekbe beépítettek korszerű részegységeket is, más komponensek azonban az évtizedekkel ezelőtti műszaki színvonalat képviselik.

Az első szerelvény első munkahete nem sikerült jól, többször ki kellett vonni a forgalomból, illetve volt, hogy oda se engedték.

Budapest metró 3-as metró Metrovagonmas gyorsvasút felújítás

Meghosszabbították a bukaresti 4-es metrót

0

Két új megállóval és járműteleppel bővült a román főváros északnyugati részébe vezető vonal.

A négyes metró első, 3,7 kilométeres szakasza 2000-ben nyílt meg Bukarestben. Március utolsó napján, 17 évvel később 2,1 kilométerrel bővült a gyorsvasút – írja a Railway Pro.

Az új szakaszon két megálló van, Laminorului és Străuleşti, az új végállomás. A 245 millió eurós beruházás része egy járműtelep és egy intermodális csomópont P+R parkolóval együtt.

metró Bukarest Románia gyorsvasút
A hosszabbítás a bal fölső sarokban az UrbanRail térképén

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek