Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szabályozzák az áramkutak díjait

0

Rendeletben szabályozná a kormány az elektromosautó-töltésért beszedhető díjak számítását, a tervezetet május 8-ig lehet véleményezni.

A dokumentum szerint a töltési díjat az áramkút üzemeltetőjének a honlapján kell ismertetnie. A töltés ideje alatt percenként vagy kilowattóránként határozható meg az egységár, azonban tájékoztató jelleggel mindkét elszámolási módot fel kell tüntetni.

A szolgáltató a töltést követő töltőhelyfoglalásra a türelmi idő hosszát percben, valamint az ebben az időszakban fizetendő díjat percenként határozza meg. A türelmi idő lejárta után a töltési hely elfoglalásáért egyszeri díj vagy percenként meghatározott díj szedhető. A töltési hely töltés nélküli elfoglalásakor ugyancsak egyszeri díjat vagy percenkénti összeget szabhat ki a szolgáltató.

Az elektromosautó-tulajdonosok szerződhetnek a szolgáltatóval, és ennek alapján a szerződésben meghatározott nagy vagy normál teljesítményű elektromos töltőponton és feltételekkel tölthetik fel a járműveket.

A nyilvános áramkút üzemeltetőjének azonban lehetővé kell tenni az elektromos autó használói számára az előzetes szerződéskötés nélküli, eseti feltöltést is. A szolgáltatásnyújtás, illetve a szolgáltatásnyújtás során megkövetelt regisztrációs vagy azonosítási feltétel egyúttal nem jelenthet kötelezettséget az eseti töltésen kívüli, további töltési szolgáltatás igénybevételére. (MTI)

elektromos elektromos autó tarifa magazin közút szabályozás
Ezt a villamos bérautót a szolgáltató tölti

Önvezető autóknak épül tesztpálya Zalában

0

Magyarországnak jók az adottságai ahhoz, hogy a vezető nélküli járműfejlesztés egyik európai központja legyen - mondta Palkovics László.

Palkovics szerint Magyarországon már az 1980-as évek elején jelentős kutatási eredményeket értek el a szakemberek a közúti közlekedés területén, ami hozzájárult ahhoz, hogy nagy autógyártók, járműgyártáshoz kapcsolódó nagy fejlesztő központok jöjjenek ide.

A vezeték nélküli, valamint az elektromos hajtású járművek fejlesztésében és gyártásában való magyar részvétel koordinálásáért, továbbá az ELI Science Park projekt oktatási, kutatási és gazdaságfejlesztési koncepciójának kialakításáért felelős kormánybiztos szerdán egy budapesti háttérbeszélgetésen hangsúlyozta, hogy magyar kutatók nevéhez több járművezető-támogató rendszer köthető, magyar felsőoktatási kutató intézetek nemzetközi együttműködések intenzív részesei, a felsőoktatási háttér adott az elektromos, illetve vezető nélküli járműfejlesztéshez, és erős a járműipari vállalati háttér.

közút elektromos magazin önvezető
Fotó: Wikipedia

Nem tiltják ki Pestről a dízeles taxikat

0

Tarlós István cáfolta, hogy néhány év múlva már csak nulla emissziós taxik járhatnának Budapesten.

A főpolgármester szerint nem életszerű, nem reális, hogy néhány éven belül kitiltsák a nem elektromos taxikat Budapestről. Nincs a fővárosnak ilyen terve 2020-ra, 2023-ra – mondta a pénteki Budapestinfón. Majd, valamikor, sok év múlva lehet ilyen intézkedést hozni. Ez a felvetés csak a taxisok hergelésére jó.

Tarlós egy újságírói kérdésre egy néhány nappal ezelőtti hírre reagált. Eszerint Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes beszélt arról, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) elképzelései szerint 2020-tól már nem adnának ki taxiengedélyt belsőégésű motorral hajtott taxikra a fővárosban, 2023-ban pedig a régebbi olyan engedélyek is érvényüket vesztik, amelyek nem villanyautókra vonatkoznak.

Budapest Tarlós István közút taxi Nemzetgazdasági Minisztérium magazin
Maradhatnak a dízeles, benzines taxik a fővárosban

Kitiltanák Pestről a benzines taxikat

2

Kizárólag nulla emissziós autók kaphatnának taxiengedélyt 2020-tól, 2023-tól pedig belsőégésű motoros járművel egyáltalán nem lehetne taxizni a fővárosban.

Néhány év múlva már csak elektromos taxik üzemelhetnek a fővárosban, ha a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) elképzelései valóra válnak - írja a Napi.hu.

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes akkor beszélt erről, amikor a repülőtéren átadtak egy elektromos töltőállomást. Ha villanytaxik lesznek Pesten, azokat alapvetően majd saját telephelyeiken töltik a társaságok, de igénybe kell majd venniük a városi töltőpontokat is, hiszen az akkuk nem feltétlenül bírnak ki egy töltéssel egy taxis munkanapot.

elektromos közút taxi Budapest magazin környezetvédelem Nemzetgazdasági Minisztérium
Ma még szennyeznek a pesti taxik

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek