Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Négysávosítják a halálutat

0

Megszüntetik a Vásárosnaménytól mondjuk Lyonig tartó gyorsforgalmi útvonal egyetlen szűk keresztmetszetét.

A közvélekedés általában azt gondolja, oda kell autópályát, autóutat építeni, ahol azt a forgalom indokolja. Sztrádaszakaszok azonban más okból is készülnek. Gazdagabb országokban például (de máshol is) néha elég indok, hogy az adott területet is gyorsan el lehessen érni.

A magyar M7-es végéről, Letenyénél Szlovénia felé leágazó M70-es autóútnál két másik szempont is elővehető. A jelenleg részben kétszer egy sávos úton is megnőtt a forgalom 2004-es átadása óta, ám egy fontos európai útvonal része, hiszen összeköti a magyar és a szlovén gyorsforgalmi hálózatot. Ezért felhozható az az érv, hogy ennek "illik" valamennyire egységesnek, kétszer két elválasztott sávból állónak lennie.

közút magazin M70 beszerzés EU autópálya baleset biztonság útépítés
Az M70-es már most négysávos (piros) és négysávusítandó (zöld) szakaszai a NIF térképén

A kisvasúti pénzek zöme felújításra megy

0

Kiosztották a még tavaly év végén a kisvasutaknak ígért 10 milliárd forintot. Az összeg több mint fele a meglévő pályák renbehozását szolgálja, új szakasz első körben csak a kemencei üzemnél épül. Kétmilliárdot járművekre szánnak, a maradék pénz pedig tervezésre megy. Ezek a szakaszok a második körben készülhetnek el ténylegesen.

Az első pillanatban a kisvasútbarátszemnek csalódást okozott a közlönyben megjelent kormányhatározat, illetve a Révész Máriusz kormánybiztos által egy szerdai sajtótájékoztatón ismertetett lista a hazai kisvasutak fejlesztésére jutó költségvetési támogatásokról. Az derült ki ugyanis, hogy a program első ütemében lévő, más szóval már biztosnak tekinthető, odaítélt források közül mindössze a kemencei keskenynyomközű vasútnál jut hosszabbításra, jelenleg nem (persze valamikor nagyon is) létező szakasz újjáépítésére.

Révész Máriusz kisvasút beszerzés Kemence NFM
Örülhetnek Kemencén

Ilyen vonat kellene Révfülöpre, Tarjánba, Gyulára!

2

vasút villamosítás Stadler Flirt hibrid Olaszország beszerzésElkészült a Stadler első olyan motorvonata, amely villamosított és villamosítás nélküli pályákon egyaránt működőképes.

Bimodális, 3000 voltos egyenárammal és gázolajjal is üzemelő Flirtöt mutattak be a svájci Stadler bussnangi központjában. A nálunk is ismert típus továbbfejlesztett, Flirt3-as változatába egy külön modulként építették bele a dízelhajtást. A Stadler Facebook-oldala a kis, 18 tonnás tengelyterhelést emeli ki, ez fontos a mellékvonalakon.

vasút villamosítás Stadler Flirt hibrid Olaszország beszerzés
Fotók: Stadler

Nyáron vonatok járnak majd a balaton partján

0

vasút NIF beszerzés felújítás Balaton NFM EU

A Balaton déli partján haladó vasútvonalon jelenleg zajlik a rekonstrukció Szántód-Kőröshegy és Balatonfenyves között. Ezzel párhuzamosan a Fonyód-Kaposvár vonalat is felújítják. A munkákat eleve úgy osztották alapvetően két szezonra, hogy közben nyáron járhassanak a vonatok.

A Mészáros és Mászáros Kft., valamint a Hídépítő Zrt. építi a komáromi hidat

0

Nyáron kezdődhet a Duna-híd kivitelezése

Az új közúti híd megépítése után a teherforgalom az M1 autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése, illetve gyorsabbá és biztonságosabbá válik az átkelés. Az új híd és a hozzá csatlakozó útszakszok forgalomba helyezése 2019 őszére várható.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek