Hatvanmillióba kerül az üzemidő-hosszabbítás a két metrón

0

Éjszaka is járhatnak majd a metrók, de még vizsgálják az igényeket - ezt nyilatkozza a BKK vezére a TV2-nek.

2018 tavaszán lehet újra az interneten keresztül BKV-jegyet venni - vélte Dabóczi Kálmán az I/I Azurák Csabával című műsor felvételén. A BKK vezérigazgatója pontosította azokat a nyilatkozatokat, amelyek arra utaltak, hogy a T-System teljesen megújította volna a nyáron sokat bírált e-jegyrendszert. Most annyi történt, hogy a BKK szakemberi hozzáférhetnek az "újrahúzott" rendszerhez, azaz mostantól elkezdhetik a házon belüli teszteléseket, tehát még nincs pontos dátum az újraindulásról. Mindenesetre a tényleges e-jegyrendszert, azaz, hogy például mobiltelefonon keresztül lehessen bejutni egy metróperonra 2019-re valószínűsítette a BKK vezetője.

2019 január középén lehet ismét használni a hármas metró most felújítás miatt lezárt északi szakaszát - jelentette ki Dabóczi Kálmán. A vezérigazgató szerint a projekt már 2018 végére lezárul, de a műszaki átvétel és az engedélyek kiadása további pár hetet vesz igénybe.

BKK metró Budapest gyorsvasút kerékpár Dabóczi Kálmán Vitézy Dávid magazin bérlet informatika internet közút dugódíj botrány t-systemsFotó: BKK

Hétvégén tovább jár éjjel a metró

0

Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója néhány napja tette szóvá a Facebookon, hogy Budapesten európai összehasonlításban nagyon korán ér véget a metró üzemideje. Egy ábrát is közölt erről. (Lásd lejjebb!) Szerinte péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszaka akár végig járhatnának a szerelvények.

Ha itt még nem is tartunk, a BKK úgy döntött, hogy hétvégén körülbelül egy órával tovább üzemel a 2-es és a 4-es metró. (A 3-as most a felújítás miatt már késő este sem jár.)

gyorsvasút metró 2-es metró 4-es metró Budapest éjszaka Vitézy Dávid BKKA 4-es és a 2-es metró hétvégén tovább jár Budapesten

A BKK azért nem viszi el a nagykörútig a metrópótlókat, mert az túl jó lenne az utasoknak

0

A 3-as metró északi szakaszának pótlására 1750 javaslat érkezett a BKK-hoz. Ezek alapján másfél apróságban módosították saját terveiket: a 30a és 230-as buszok nem mennek be a Verseny utcába, és megvizsgálják a kerékpározás feltételeinek javítását blabla.

Végre kezdődik az ország legforgalmasabb vasútvonalának, a fővárosi 3-as metrónak a felújítása. Először az északi szakaszon nem járnak majd a szerelvények (hétvégén és este az egész vonalon). Namost ahhoz nem kell túl sok ész, hogy úgy pótoljunk, hogy ahol nem megy a metró, vagyis Újpest és a Lehel tér között, jó sok csuklós buszt járatunk, ez triviális. Az izgalmak ott kezdődnek, hogy mit tudunk ezen túl tenni.

Vannak a puha intézkedések, ezek is fontosak, buszsávok, lámpahangolás, sűrítés, kisebb forgalomtechnikai módosítások. De most koncentráljunk arra, ami a járatok útvonalában érdemi változtatás. Általában kétféle megoldáshalmazt érdemes kipróbálni azért, hogy a kiesés és pótlás ne rontsa annyira a közösségi közlekedést választók eljutását.

Az egyik, hogy járatok hosszabbításával, összevonásával azok egy részét, akik eddig átszálltak, ne kényszerítsük még egy (vagy több) átszállásra. Ha néhány óbudai busz az Árpád híd nevű metrómegálló helyett a Lehel térre megy, akkor az ezekkel a belváros vagy éppen Dél-Pest felé igyekvő, ha lassabban is, de ugyanannyi átszállással utazhat, és ez nagyon fontos szempont. Szerepel is a BKK terveiben a 34-es és a 106-os ilyen hosszabbítása.

BKK gyorsvasút metró pótlás busz villamos Budapest 3-as metró közút Vitézy Dávid Közlekedő TömegA Nyugatinál már készülnek a metrópótlásra, pedig hétköznap csúcsidőben nem is ér majd el ideáig

Öööö nem kapok levegőt a Barna-sárga HÉV-től

4

Igazi meglepetés: a MÁV-HÉV Szentendre első polgármestere emlékére reklám-HÉV-re színezte az egyik szerelvény harmadát.

Dumtsa Jenő volt Szentendre város első polgármestere, száz éve halt meg. Valóban fontos szerepet játszott a település életében, a HÉV megépítését is ő kezdeményezte. Az ő emlékét hirdeti mostantól az első werbe-HÉV, a 994-es MXA motorkocsi. Vasúti mozdonyok már elég régóta kapnak Magyarországon is alkalmi matricázást, de az elővárosi járműnél ez még nagyon szokatlan.

Tóth Ferenc fotója az új kocsiról a Facebook több helyén is megjelent. Vitézy Dávid, a BKK korábbi, a közlekedési múzeum mostani vezérigazgatója például azt írja róla: "A MÁV a mozdonyokról ismert tarka-barka alkalmi festést elkezdte a hévekre is alkalmazni. Rémesen néz ez így ki, vizuális környezetszennyezés. A tömegközlekedési járművek egységes színe adja a szolgáltatás identitását, ez nem reklámfelület - ezt amúgy másutt a MÁV is pontosan érti, hisz épp ezért kezdte nemrég egységesíteni a motorvonatokat a kék-sárga flottaszínre.

gyorsvasút MÁV HÉV MÁV-HÉV Vitézy Dávid dizájnTóth Ferenc fotója

Az új reptéri busz 900 forintba kerül majd a 65 évnél fiatalabbaknak

2

A Deák tér - Kálvin tér - Ferihegy II. útvonalon félóránként indul majd a 100E.

Ha a blogom nem közlekedésről szólna, hanem sajtóetikáról, hosszasabban elemezném azt a kérdést (tényleg nem tudom a saját álláspontomat), hogy helyes-e a meghívóból megírni egy hírt. A BKK és a Városháza ugye hétfőn mindenféle orgánumnak elküldi, hogy kedden bejelenti: új buszjárat indul a reptérre, és az Index rögtön meg is írja ezt. Akkor ők most szemfülesek, és a lehető leggyorsabban tájékoztatják az olvasóikat, vagy etikátlanul jutnak előnyhöz azzal, hogy lelövik a poént.

Minthogy ez egy közlekedési blog, nézzük inkább a részleteket! Az Index ugyan csak a tényt közli, de mások már többet tudnak. Július 8-tól minden nap, a Deák térről 4-től fél éjfélig, a Liszt Ferenc Airport 2. megállóhelyről 5:00-től 00:30-ig indul a 100E félóránként.

Állandó köztes megálló csak a Kálvin téren lesz, az Astoriánál csak hajnalban állnak meg az első járatok. Vitézy Dávid kifogásolja is ezt, Facebook-oldalán azt írja, reméli, hogy felülvizsgálják ezt az álláspontot, és a reptéri busz megáll ott, ahol a város legforgalmasabb busztengelyét metszi. A BKK volt vezérigazgatója egyébként a 100E-t a legjobb dolognak tartja, "ami a 3-as metró felújításának kudarcából kijött: közvetlen belvárosi járat indul az úszó VB-re a reptérről, csak hogy megkíméljék a látogatókat a metróra szállástól - bár félóránkénti járatkövetéssel erősen határeset, hogy mennyire lesz használható. Ezzel együtt jó lenne, ha maradna a vb után is, minimum a metrófelújítás végéig - bár a valódi megoldás a tervezés alatt álló vasútvonal-kiágazás megépítése lesz."

közút Budapest BKK repülőtér Vitézy Dávid busz tarifaKép: Wikipedia

«
12
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek