Már nem gyűjtik az aláírást a metró-akadálymentesítésre

0

Lényegében eldőlt, hogy a főváros 3-as metróját a mozgásukban korlátozottak számára is használhatóvá teszik, ezért az ellenzéki pártok befejezik az aláírásgyűjtést arra a népszavazásra, amely ezt célozta volna.

A politikusok természetesen merőben másképp ítélik meg a történteket. Az ellenzéki pártok képviselői az aláírásgyűjtés felfüggesztésekor azt mondták, hogy sikeres volt a fellépésük, hiszen fokozatosan egyre több állomás akadálymentesítését oldják meg, így a népszavazás célja teljesült, magára az aktusra nincs szükség.

Talán mégis teljesen akadálymentes lesz a 3-as metró

Tarlós István ellenben arra célzott, hogy a szervezőknek elfogyott a bátorságuk, nem biztosak abban, hogy össze tudnák szedni a szükséges mennyiségű aláírást.

A főpolgármester abban azonban egyetért ellenzékével, hogy meg fog történni az akadálymentesítés.

Tarlós tehát néhány hónap alatt nagy utat tett meg. Az északi szakaszon már folyó felújítási beruházásban nincs benne a teljes akadálymentesítés, sok állomáson azt nem tervezték be. Kőbánya–Kispestnél és az Árpád hídnál már most is megközelíthető felvonóval az állomás, az átépítéssel a Határ út, a Népliget, a Nagyvárad tér, a Deák tér, a Nyugati pályaudvar, a Lehel tér, a Forgách utca, a Gyöngyösi utca, Újpest-Városkapu és Újpest-Központ is akadálymentes lesz. Ez összesen 12 állomás. A főpolgármester eleinte ragaszkodott ahhoz, hogy erre a többi állomáson nincs pénz, sőt olyan szerencsétlen mondatra is ragadtatta megát, hogy a mozgásukban korlátozottak csak igen kis hányadát teszik ki a metró utasainak. (Hiszen nem tudnak fölszállni.)

Később azonban megpróbálák megoldani a kérdést. Egyrészt pénzt szerezni a hiányzó állomásokra, másrészt a lifteknél olcsóbb megoldást találni. Úgy tűnik, két kisebb forgalmú kéregállomás (Ecseri út, Pöttyös utca) kivételével az eredeti tervek szerint liftet nem kapó állomásokra ferde pályán haladó kabinokat építenének. A világ néhány városában működnek már ilyenek. (A cikkbe illusztrációként néhányról videó látható.) Utólagos beépítésük azért lehet olcsóbb a liftekénél, mert nem kell nekik külön aknát fúrni, hanem valahogy elférhetnek a mozgólépcsők mellett. Az persze nem egészen világos, hogy konkrétan hogyan. Sőt, úgy tűnik, ez a megoldás még csak egy ötlet, a konkrétumokról érdeklődő levélre a Fonódó azt a választ kapta, hogy még idő kell azok tisztázásához.

Ezek voltak a kérdések:

  1. Mely megállóknál jönne szóba konkrétan ez a megoldás?
  2.  Az a bizonyos kabin egy meglévő mozgólépcsőre szerelhető vagy a mozgólépcsőkkel egy lejtaknába szerelnének be a lépcsőkkel párhuzamosan egy ferde felvonószerkezetet, amely továbbítaná a kabint?
  3.  A megoldás alkalmas babakocsik, kerékpárok, nagytestű kutyák szállítására is?
  4.  Mennyibe kerülnének egyenként és összesen is ezek a berendezések? Milyen forrásból fedeznék a költségüket?
  5. A metró most folyó felújítása után, külön projektként készülnének e berendezések, vagy a középső és déli szektorban a felújítással együtt, esetleg annak részeként?

Kiírták a tendereket a 3-as metró felújításának maradékára is

0

A középső és a déli szakasz összesen tizennégy állomására két közbeszerzésben lehet jelentkezni. Az északi szakasz és a pálya már idén elkészülhet, bár az utasok csak jövőre vehetik igénybe.

A budapesti 3-as metró felújítása ősszel indult. Egyrészt az északi szakasz hat állomásának (a két újpesti, a Gyöngyösi és a Forgách utcai, Árpád híd és Dózsa György út) másrészt a teljes vonal állomások közötti pályáinak rekonstrukciója zajlik.

Tarlós István főpolgármester nemrég arról számolt be, hogy várhatóan 2018. decemberében kezdődhet el a szakasz felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadás-átvételi eljárása. A vonal északi szakaszán az egyik oldali vágányokat és az áramvezető sínt elbontják, a másik oldali vágányon zajlanak az építkezéssel összefüggő szállítások. Elvégezték az alagúttisztítási, mosási munkákat, valamint folyamatban vannak a próbaszigetelés-javítások és kiértékelésük. Bontják a régi tűzjelző rendszert is.

metró gyorsvasút M3 Budapest Tarlós István beszerzés EU BKV 3-as metró felújítás akadálymentesítésMetrópótló a kiskörúton

Mégis metrópótlásra fogják használni az eredetileg metrópótlásra szánt buszokat

0

Eddig maga Tarlós István is cáfolta, most mégis kiderült, hogy a Volánbusz által megrendelt 180 csuklósból 30 részt fog venni a pesti metrópótlásban, a BKV átveszi őket.

Van egy közbeszerzés. Gyakorlatilag minden elemében furcsa. A Budapest környéki és nemzetközi járatokat üzemeltető Volánbusz vásárol benne 180 csuklós buszt az Ikarus Egyedi Kft.-től. Mégpedig teljesen városi, sőt, bátran mondhatjuk, budapesti kivitelűeket, hiszen még a fővárosi utastájékoztató- és irányítórendszerrel, a Futárral is kompatibilisnek kell lenniük.

Ezért is hívta eddig is mindenki ezeket a buszokat metrópótlónak, meg azért is, mert a róluk szóló tender előző, később visszavont változatában még szerepelt is az a kitétel, hogy ahhoz kellenek. Mármint a 3-as metró felújítása idején, azt pótlandó.

Budapest Tarlós István busz Közút gyorsvasút metró 3-as metró buszgyártás pótlásAz Egyedi csuklósa - fotó: Omnibusz, Buga Bence

Személyi következménye lett a BKK e-bérlet-botrányának

0

A közlekedési vállalatnál maradtak a vezetők, de a fejlesztő cég megvált Lakatos Andrástól és Takács Józseftől.

Már nem dolgozik a T-Systemsnél a BKK-botrányban leginkább érintett két felsővezető - írja a HWSW. Magánál a BKK-nál viszont eddig nem lett személyi következménye az ügynek, Tarlós István főpolgármester - igaz, hangsúlyozva, hogy a vizsgálat eredményét meg kell várni - mindmáig nem vonta meg a bizalmat Dabóczi Kálmán vezérigazgatótól.

A BKK partnerénél azonban más a helyzet, a tulajdonos Magyar Telekom megerősítette az informatikai szakportálnak, hogy már sem Lakatos András, az állami cégekkel foglalkozó üzletág igazgatója, sem Takács József informatikai biztonsági igazgató nincs a magyar T-Systemsnél.

Dabóczi Kálmán Tarlós István bérlet Budapest magazin informatika internet BKK közút gyorsvasút villamos tarifa botrány T-Systems bűnügyDabóczi Kálmán maradt

Aláírták az M3-as metró felújítási szerződéseit

0

Tarlós István főpolgármester jelenlétében ma a Városházán aláírták az M3-as metró felújításáról - az északi szakasz állomásainak rekonstrukciójáról, valamint az alagúti munkák elvégzéséről - szóló szerződéseket.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek