Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Strabag, a Colas, a Duna Aszfalt és a Hódút építheti a kassai autópályát

0

A magyar és szlovák ígéretek szerint 2022-re készülnek el az M30-as, illetve az R4-es még hiányzó részei, így akkortól lehet gyorsforgalmi úton eljutni Budapestről Kassára és Eperjesre.

Kihirdették a közbeszerzés eredményét az M30-as autópálya még hiányzó 56 kilométeres szakaszának kivitelezésére – írja a Magyar Építők az uniós közbeszerzési portálra hivatkozva.

Az M3-asból kiágazó M30-as most 30,1 kilométeres, Miskolcig ér. Innen a 40,5-es (a szakzsargon szerint 40+500) szelvényig a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG készítheti el a 10,4 kilométeres részt. A szerződés értéke az előzetesen kalkulált 36,824 milliárddal szemben 39,945 milliárd forint. Ezen a részen két csomópont épül, egy miskolci és a Szikszó déli, négy felüljáró, három aluljáró, valamint egy tengelysúlymérő állomás.

Strabag Colas Hódút Duna Aszfalt közút M30 autópálya útépítés beszerzés Szlovákia Kassa Miskolc NFM
Fotó: NIF

A Colas út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. a kivitelezője a 24,2 kilométeres, a 64,7-es szelvényig tartó következő résznek 66,925 milliárd helyett 75,394 milliárdért. Itt is két csomópont lesz: Kázsmárknál és Encsnél. Tíz felül- és 11 aluljáró is a projekt része, valamint mindkét oldalon egy-egy komplex pihenő, az encsi autópálya-mérnökség, sőt az Encset, Forrót és Abaújdevecsert összekötő kerékpárút-, illetve járdahálózat is.

A határhoz legközelebbi, 22,2 kilométeres szakaszt a becsült 54,449 milliárd helyett 63,981 milliárdból alakíthatja ki a Hódút Kft. és Duna Aszfalt Kft. A garandnai és a hernádszurdoki csomópont, 16 felül-, négy aluljáró és két pár egyszerű pihenőhely is a feladataik között van.

A 86,8-as kilométerszelvényben kapcsolódik majd az épülő autópálya a minap átadott rövid szakaszhoz, amely az államhatárral és a szlovák R4-es autóúttal köti majd össze. A két ország illetékes minisztériumainak vezetői az ünnepségen egyaránt azt ígérték, hogy 2022-re készülnek el az M30-as, illetve az R4-es hiányzó darabjai. Ha így lesz, nemcsak a Budapest-Miskolc-Kassa-Eperjes táv tehető majd meg végig gyorsforgalmi úton, de tovább javul a Pozsony és Kassa közötti közúti összeköttetésben is a Magyarországon át haladó nyomvonal pozíciója a Vág és a Hernád völgyét követő szlovákiai iránnyal szemben. Már jelenleg is Budapest térségén keresztül lehet gyorsabban megtenni az utat Szlovákia két legnagyobb városa között, mint a ma még hiányos, északra kerülő szlovák autópályán.

Strabag Colas Hódút Duna Aszfalt közút M30 autópálya útépítés beszerzés Szlovákia Kassa Miskolc NFM

Átadtak 1700 méter autóutat

0

Az ígéretek szerint 2022-ben Eperjesig vezet majd gyorsforgalmi út Pesttől.

Kedden átadták az M30 Tornyosnémeti és az országhatár közötti szakaszát. A magyar oldalról érkező autósok így közvetlenül az R4-es gyorsforgalmin haladhatnak tovább Kassa felé. Mostantól a két éve elkészült szlovák R4-es kerülő nélkül kapcsolódik be a 3-as főútba.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

A projekt megvalósítása során 1,7 km hosszon, 2×2 sávos autóút épült leállósávval, középső elválasztó sávval. Az autósok innentől 110 km/h sebességgel haladhatnak a szakaszon.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF
Az OpenStreetMap térképén látható, hogy Szlovákiában a lilával jelölt gyorsforgalmiút-hálózat Kassa és Eperjes körzetében még hiányos

Tornyosnémetitől nyugatra egy különszintű csomópont épült, amely kapcsolatot biztosít a meglévő 3. úttal. A település, valamint az autóút felhajtó- és lehajtóágainak balesetmentes megközelítését két körforgalom segíti. Összekötésükre egy öttámaszú, 4 nyílású híd is létesült. A Tornyosnémeti mellett található mezőgazdasági területeket szintén a felüljárón keresztül lehet elérni.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Megújult a 20 éve épült tengelysúlymérő állomás is, a kijelölt gépjárművek ellenőrzésére és kiterelésére automata, előszűrő, rendszámfelismerő- és kijelzőrendszer létesült változtatható jelzésképű táblákkal. A szakasz téli üzemeltetését egy kálcium-klorid-oldat-tároló és sósiló biztosítja.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a projekt folytatásáról beszélt a keddi átadáson: „A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. 2017 decemberére már megkötötte a kivitelezési szerződéseket a Miskolcig tartó folytatásra is. A munkálatok a következő hónapokban megkezdődhetnek a borsodi megyeszékhelyig még hiányzó közel 60 kilométeren. A jelenlegi ütemtervek szerint az M30 autóút 2022-ben teljes hosszban elkészül. A beruházásokkal az egymilliós lélekszámú Kassa-Miskolc eurorégió közlekedési helyzete, a térségben lakók életminősége és életlehetőségei jelentős mértékben javulnak.”

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Viktor Stromček, a szlovák Közlekedési és Építésügyi Minisztérium államtitkára kiemelte: „Nagyon örülök annak, hogy további kilométerekkel gyarapodott az a fontos közúti folyosó, amely összeköti Szlovákiát Magyarországgal és Lengyelországgal. Jelenleg is folynak a munkálatok Kassa és Eperjes körgyűrűjénél, valamint befejezés előtt állnak azoknak a projekteknek az előkészítő fázisai is, amelyek által kompletté válik a Magyarországról vezető autópálya Eperjesig 2022-ben.”

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: „A mai napon nem valaminek a befejezését, hanem a kezdetét ünnepeljük. Ezzel a kicsiny, ámde fontos szakasszal végre kézzelfogható jeleit is láthatjuk a via carpatia Hernád-völgyben fekvő szakaszának, mely szorosabbra fűzheti majd a kapcsolatot a visegrádi négyekkel. A mostani beruházással továbbá nem csak egy utat építettek meg, hanem nehéz sorsú térségek helyzetét jobbítja ennek a munkának eredménye.”

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

Kondrik Kornél, a NIF Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese azt mondta: „A mostani beruházás jelentőségét mutatják a következő számok is: 3,4 km vadvédő kerítést építettünk, 1 hektár új erdőt telepítettünk. A földmunkák során megmozgattunk 30 000 köbméter humuszt, 130 ezer köbméter földművet és tízezer köbméter pályaszerkezeti réteget építettünk. Az M30-as építése itt nem áll meg. A Miskolc–Tornyosnémeti szakasz tavasszal megkezdődő építésének köszönhetően gyorsforgalmi kapcsolat jön létre az M3, Miskolc és az országhatár között.”

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF beruházásában, uniós forrás felhasználásával valósult meg. A kivitelezést az Euroaszfalt Kft. végezte el nettó 4,37 milliárd forintból.

közút útépítés Szlovákia Miskolc Kassa M30 autóút határ beszerzés EU Homolya Róbert NFM NIF

(Törzsszöveg és a máshogy nem jelzett illusztrációk: NIF)

Vegyen magának villamost!

0

Miskolc online árverésen értékesíti Tatráit

A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. 1986 és 1990 között gyártott, 30 méteres, 38 tonnás villamosokat kínál online eladásra. A 300 fős kapacitású járművek 1-1,5 millió kilométert futottak, de a mai napig kiemelkedően megbízhatók – írják az árverésről szóló közleményben.

A most kalapács alá kerülőkhöz hasonló, Tatra KT8D5-ös, kétirányú szerelvények Miskolcon kívül több cseh városban, valamint Kassán, Phenjanban, Szarajevóban, Moszkvában, Volgográdon és Strausberg-ben is szolgáltak, vagy szolgálnak a mai napig, nem egyet modernizáltak közülük – ismertette a piaci lehetőséget az árverést szervező Intergavel Kft. vezetője.

Kocsis Csaba hozzátette, emiatt nem lenne meglepő, ha a villamosokat egy külföldről licitáló vinné el, és ott folytatnák pályafutásukat.

Az sem kivételes, hogy a villamoskocsikat vendéglátó egységnek, gyerekjátszóháznak rendezik be vagy más, a korábbitól eltérő funkciót találnak számukra.

Újdonság most az online árverés, ilyen formában Magyarországon még nem kínáltak kötöttpályás közlekedési eszközt.

Miskolc villamos árverés

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek