Kész a csornai elkerülő

0

A vállalt határidő előtt négy hónappal elkészült az M85-ös autóút csornai elkerülőjének második üteme. Az új útszakaszt Áder János köztársasági elnök, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Gyopáros Alpár, Csorna és térsége országgyűlési képviselője és Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. vezérigazgatója adta át pénteken.

Csorna elkerülőútjának I. szakasza már 2015 ősze óta használatban van. Az első ütem átadásával az észak-déli átmenő forgalomtól mentesült a település. A második, záró ütem befejezésével már a Győr-Sopron irányú forgalom is elkerüli Csornát és Farádot is. A fejlesztés további eredménye, hogy biztonságosabban és gyorsabban lehet Budapestről eljutni Sopronba.

közút útépítés NIF NFM Magyar Közút autóút Sopron M85 Strabag

Elindul az M8-as-beruházás

1

Elkezdik tervezni végre a Budapesttől délre futó kelet-nyugati gyorsforgalmi utat, amely összeköti az Alföldet a Dunántúllal.

Induljunk messziről, meséljünk! Az utak számozása nyilván sokadrangú kérdés, de Magyarország kivételesen logikus rendszert tudhat magáénak. Belénk ivódott, hogy a legfontosabb útirányokat az egyszámjegyű főutak fedik le, ezek ráadásul szépen, az óramutató járása szerint követik egymás. Hét főút a fővárosból indul ki, és ezek legtöbbjével párhuzamosan már gyorsforgalmi út is halad.

Egyedül a 8-as, ami nem Budapestről indul, ígyhát amikor a közlekedéstudomány kezdte fölismerni, hogy túlságosan is központosított az ország útrendszere, többen egy nagy külső háromnegyed kört álmodtak a 9-es számmal, és a "csonka" 8-ast is úgy folytatták volna, hogy ne a fővárosba vezessen, hanem az ország közepén messe a Dunát, vagyis a Nyugat-Dunántúlon és a Duna-Tisza közén keresztirányú, harántoló funkciót lásson el.

A megálmodott 8-as vagy M8-as esetleg S8-as Kecskemét, Szolnok után felkanyarodott volna, és itt inkább már belső körként megcélozta volna Egert.

Később egy olyan M8-M4 tengely került előtérbe, amely nyugat-kelet irányban, nagyjából egy Grác-Veszprém-Székesfehérvár-Kecskemét-Szolnok-Debrecen-Nagyvárad tengelyt alkothatna.

közút útépítés EU beszerzés M8 NIF Magyar Közút NFM M4 autópálya autóút Homolya RóbertAz M8-as egy elképzelt nyomvonala a Wikipedián

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Legfrissebb bejegyzések

Facebook

Utolsó kommentek